تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796988502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پسر اسطوره فوتبال ایران ۲۵ میلیارد تومان پول برنج دولت را پس نداد / اخذ انواع توصیه‌نامه‌ها برای نپرداختن پول بیت‌المال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پسر اسطوره فوتبال ایران ۲۵ میلیارد تومان پول برنج دولت را پس نداد / اخذ انواع توصیه‌نامه‌ها برای نپرداختن پول بیت‌المال
پسر اسطوره فوتبال ایران که اواخر سال ۹۳ از شرکت بازرگانی دولتی برنج و شکر نسیه در قبال رهن یک ملک خریده بود، با گذشت یک سال و نیم ۲۵ میلیارد تومان پول دولت را پس نداده و اخیراً هم با تنظیم شکایتی در دادگاه خواستار ابطال سند رهنی شده است.
به گزارش نامه‌نیوز، شرکت بازرگانی دولتی ایران اواخر سال 93 اقدام به فروش ترهینی برنج به بیش از 11 شرکت به ارزش 108 میلیارد تومان کرد که قرار بود در مدت سه‌ماهه بازپرداخت شود ولی پس از چندین بار تمدید سه‌ماهه چک‌ها و به اجرا گذاشتن املاک رهنی، هنوز بخش عمده این پول ها به دولت بازپس داده نشده است و با احتساب خسارت تاخیر تادیه و 2 درصد کارمزد قانونی، میزان طلب دولت بابت فروش برنج در حال حاضر بیش از 120 میلیارد تومان است.

سازمان بازرسی کل کشور مهر ماه سال 94 در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ضمن اشاره به وصول نشدن  چک‌های بدون تاریخ خواستار ارائه مستندات قانونی فروش مدت‌دار (نسیه)، مستندات قانونی دریافت چک بدون تاریخ و همچنین اصل اسناد ترهین و نظریه کارشناس دادگستری در این خصوص شده بود. دیوان محاسبات کشور نیز اواسط مهرماه پارسال در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در خصوص فروش اعتباری برنج در اواخر سال 93 در قبال اخذ وثیقه ملکی و چک، اعلام کرد، طی بررسی‌های صورت گرفته نه‌تنها اکثر چکهای دریافتی برگشت خورده است بلکه هیچ‌کدام از مبالغ فروش اعتباری نیز به حیطه وصول در نیامده است.

یکی از شرکتهای خریدار برنج به نام "ر.س.ا" متعلق به "م.پ" پسر یکی از اسطوره های فوتبال ایران است که بیش از 25 میلیارد تومان برنج و مقادیری شکر در سال 93 از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری کرده ولی با گذشت حدود یک سال و نیم هنوز اقدام به بازپرداخت پول برنج و شکر نکرده است.

بر اساس اسنادی که در اختیار خبرگزاری تسنیم هست، مالک این شرکت سال گذشته علاوه بر عدم ایفاء به موقع تعهدات خود و عدم پرداخت به موقع مطالبات دولت و پس چندین دوره تمدید پرداخت و استمهال از شرکت ، با مراجعه به تنی چند از نمایندگان مجلس توصیه نامه ای برای دادن مهلت شش ماهه گرفت و مدیران شرکت نیز علیرغم الزام آور نبودن سفارش ها به وی شش ماه مهلت دادند.

وی همچنین اواخر آذرماه سال گذشته با مکاتبه با یکی از وزرا خواستار مهلت یکساله برای بازپرداخت بدهی اش شد که البته آقای وزیر در نامه خود به شرکت بازرگانی دولتی ، اعطاء مهلت را به پرداخت نقدی بخشی از بدهی مشروط ساخته بودند که به این نامه هم توجهی نشد.

شرکت بازررگانی دولتی پس از چندین بار تاخیر در اخذ پول بیت المال، بالاخره در سال جاری ملک ترهین شده از سوی این شرکت را به اجرا گذاشت تا شاید به پول بیت المال برسد.

در گزارش اخیری که در خصوص اجرای اسناد ترهینی مربوط به خریداران برنج در سال 1393 به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ارائه گردید، در خصوص شرکت "ر.س.ا" آمده است: "پس از مراجعه به دفترخانه و ارائه درخواست اجراییه با احتساب خسارت تاخیر تادیه و 2% کارمزد قانونی وفق قانون بودجه سال « 1393 » و ایرادات متعدد از سوی دفترخانه و ثبت لواسان و اعاده برگه های اجرا به دفترخانه که به کرات ثبت ایراد می گرفت ( و در برخی موانع متاسفانه عدم همکاری دفترخانه و ثبت ) ، النهایه پس از حضور روزانه نماینده دفتر حقوقی ، اداره اجرا ، درخواست اجراییه را پذیرفت. لذا پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی از جمله اخذ استعلام ثبتی ملک ، مشخصات ، پلاک و ارائه به اجرای ثبت ، مراتب به خوانده ابلاغ شد تا نسبت به تادیه بدهی اقدام نماید. لذا چون ملک در لواسان قرار داشت کلیه امور در همان اداره انجام و با توجه به عدم پرداخت بدهی از سوی مدیون و طی تشریفات قانونی ، موضوع به کارشناس رسمی دادگستری اجرا و این دفتر پس از پرداخت علی الحساب کارشناسی ، کلیه مدارک را در اختیار کارشناس قرار داد تا کارشناسی کند. هم اینک گزارش کارشناسی تحویل اجرا شده است و پس از پرداخت مابقی دستمزد کارشناس و در صورت عدم اعتراض طرفین  و نبود هرگونه مانع قانونی مزایده برگزار خواهد شد."

بر اساس سند جدیدی که به تازگی به دست ما رسیده، با خبر شدیم، ملکی که شرکت "ر.س.ا" متعلق به "م.پ" به عنوان رهن در قبال خرید برنج ها به شرکت بازرگانی دولتی معرفی کرده، مشکل دار است و مالک این ملک که از بستگان درجه یک "م.پ" هست، از شرکت بازرگانی دولتی شکایت کرده و خواستار ابطال سند رهنی شده است.

با همه این تفاسیر، (عدم بازپرداخت 25 میلیارد تومان پول دولت در یک سال و نیم گذشته ، سود قابل توجهی که از این پول نصیب خریدار شده و بروز مشکل قانونی برای بازپس‌گیری این پول از ناحیه دولت)، آقای "م.پ" و پدرش اخیراً در نامه ای به رئیس جمهور با طرح این ادعا که در این معامله دچار ضرر و زیان شده است، خواستار مهلت 4 ساله برای پازپرداخت تنها اصل بدهی (بدون سود) و سالانه مبلغ 5 میلیارد تومان شدند که یکی از معاونت های رئیس جمهور در هامش این نامه به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی نوشت که مساعدت شود.

تمامی اسناد و مدارک مربوط به این خبر در اختیار خبرگزاری تسنیم هست.


منبع: تسنیم


۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن