تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797901849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت و تاثیرات مختلف آن در زندگی ما


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
56



سکوت و آرامش چه تاثیراتی روی افراد مختلف میگذارد با ساکت بودن و حضور در محلی بی سرو صدا چه تغییراتی در زندگی و روحیه ما ایجاد می شود
مهر سکوت یک هدف اصلی دارد و آن هم بیدار کردن هشیاری است. بهبود هشیاری، به معنای بودن در لحظه‌ی حاضر درتمام زمان‌ها و تجربه‌ کردن تمامی کارها با آگاهی کامل است. اگر قهوه را در حال خواندن روزنامه بنوشید، در واقع قهوه نمی‌نوشید زیرا تمام مدت ذهن‌تان درگیر وظایفی است که در طول روز باید انجام بدهید. شما قهوه‌ می‌نوشید و آگاهانه که فنجان را برمی‌دارید. آن را به لب‌های‌تان می‌رسانید، طعم آن را حس می‌کنید، فنجان را سر جای‌اش می‌گذارید و ذهن‌تان به طور کامل در لحظه‌ی حاضر و کاری که دارید انجام می‌دهید است. با زندگی کردن در زمان حال، هشیاری‌تان را افزایش می‌دهید. مانند این است که دست از انجام کارها به صورت خودکار بردارید و خود را از زندگی روزمره جدا کنید.
مهر سکوت این هشیاری را بیش‌تر می‌کند و آن تکانی را که لازم دارید به شما می‌دهد، تا نهایتا قالب را بشکنید. این روند به عنوان بیداری معنوی یا حالت روشن‌ضمیری شناخته شده‌است. ۱. شما تعریفی که از خود دارید را تغییر می‌دهید.
بدون دیگران ما هیچ تعریفی از خود نداریم. ما با شناخت دیگران، کیستی خود را تعیین می‌کنیم. زمانی که مهر سکوت بر لب می‌زنید، دیگر نمی‌توانید پاسخ خود را آماده کنید و در برابر شرایط واکنشی نشان دهید. زمانی که دیگر نمی‌توانید فکر کنید و درباره‌ی مسیرتان از میان موقعیت‌ها صحبت کنید، شما انتخابی ندارید جز این‌که ماسک اجتماعی خود را کنار بگذارید. این ماسک همان “تویی” است که به شما القا شده بود. نقشی که ایفا می‌کنید، در بازی که در آن مشغول ایفای نقش بودید. ۲. شما درک خود را بهبود می‌دهید.
حس‌های شما سرشار از انرژی می‌شوند. این انرژی با فکر کردن و صحبت کردن سرکوب شده بود و لذا وقتی که احساسات‌تان قلیان می‌کنند، شدت فوق‌العاده و جدیدی به خود می‌گیرند. غروب‌ها درخشان‌تر به نظر می‌رسند، گل‌ها دلرباتر می‌شوند، و تمام جهان زنده می‌شود. زمانی که حس وجودی شگفت‌انگیز و خودانگیخته‌تان را کاوش می‌کنید، ستاره‌ها روشن‌تر به نظر می‌رسند و اتصال شما عمیق‌تر می‌شود. ۳. شما فکر کردن با واژه‌ها را متوقف می‌کنید.
کاربرد زبان بیان شفاهی افکار است، اما ما می‌دانیم که واژه‌ها نمی‌توانند همه‌ی افکار و احساسات را بیان کنند. هر بار که واژه‌هایی را برای بیان افکارمان به کار می‌بریم، افکارمان به چندین واژه تقسیم می‌شوند. بدون واژه‌ها، افکارمان غیرقابل بیان می‌شوند و رشد می‌کنند. کم‌کم چیزهایی را می‌بینید که قبلا ندیده بودید، و چیزهایی را تجربه می‌کنید که قبلا تجربه نکرده بودید. چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ زیرا دیگر به وسیله‌ی کدگزاری‌ها با جهان ارتباط برقرار نمی‌کنید. دیگر افکارتان طبقه‌بندی ندارند، صرفا فکر است و فکر. دیگر قرار نیست یک متفکر باشید، فقط افکار هستند که موجودیت دارند. ۴. شما حس درست و غلط را از دست می‌دهید.
تبعیض اخلاقی وضعیت موجود حال حاضر است، که توسط جامعه برای کنترل اعمال می‌شود. اما در این نقطه، دیگر شما خود اجتماعی‌تان نیستید. ماسک خودتان ترک خورده‌است و بنابراین، از شر قوه‌ی تشخیص درست و غلط رها می‌شوید. این امر به این دلیل است که دیگر درست و غلطی وجود ندارد. هر چه هست تجربه است و تجربه! شما سیال می‌شوید و همراه با حالات عاطفی و انرژی‌هایی که اطراف‌تان وجود دارند، جریان می‌یابید. اگر فیلم سینمایی خماری قسمت دوم را دیده باشید، حتما راهبی را که از صومعه‌سرا دزدیده شده بود، به خاطر دارید. او به مهمانی مجردها می‌پیوندد و و ویدیویی از او پخش می‌شود که او را در یک شورش خیابانی در چین نشان می‌دهد. این یک حقیقت واقعی است و احتمال رخ دادن آن وجود دارد. هر کسی که متحمل مهر سکوت شود، باید خود را تحت مراقبت گورو قرار دهد؛ کسی که می‌تواند مسئولیت کارمای (فعالیت) شما را بر عهده بگیرد، تا به شما تضمین بدهد که خود را وارد هر مشکلی که در جامعه هست، نمی‌کنید. ۵. شما هویت اشتباه خود را پاک می‌کنید.
زمانی که دیگر نمی‌توانید خودتان را با واژه‌ها، درک دیگران و کارها و واکنش‌های اطرافیان‌تان شناسایی ‌کنید. شما قالب را شکسته‌اید. شما رها کردن را یاد می‌گیرید. اما رها کردن هرگز نمی‌تواند اجباری باشد. هر چه بیش‌تر برای رها کردن تلاش کنید، تمرکزتان روی آن بیش‌تر می‌شود، و بنابراین وارد چرخه‌ی معیوب ذهن می‌شوید. منبع: د اسپیریت ساینس سایت بازده،

11 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن