تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797691512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان كل كشور: محيط‌بانان ضابط قضايي محسوب مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دادستان كل كشور: محيط‌بانان ضابط قضايي محسوب مي‌شوند
دادستان كل كشور از تشكيل كارگروه بازنگري قوانين حوزه مواد مخدر و پيگيري مسئله آلودگي هوا و اعلام نتايج آن در آينده نزديك و همچنين از ضابط قضايي شدن محيط‌بانان خبر داد.
دادستان كل كشور از تشكيل كارگروه بازنگري قوانين مربوط به حوزه مواد مخدر خبر داد و گفت: اين كارگروه با مركزيت و محوريت دادستاني كل كشور شكل گرفته است.
حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظري همچنين درباره اولويت‌هاي دادستاني كل كشور در دوره جديد گفت: بحث نظارت بر دادسراها، حفظ حقوق عامه و مسئله مواد مخدر سه اولويت اصلي دادستاني كل كشور است. وي گفت: خوشبختانه در دادستاني كل كشور، يك شورايي تشكيل شده است كه اين شورا با دستور قوه قضائيه شكل گرفته و يكي از كاركردهايش بازنگري در قوانين مربوط به مواد مخدر است. منتظري تصريح كرد: از تمام ذي‌نفعان حوزه مواد مخدر خواسته‌ايم نظرات خود را درباره قوانين مربوط به اين حوزه به ما ارائه دهند تا پس از جمع‌بندي در خصوص قوانين بازنگري لازم صورت گيرد.
دادستان كل كشور در خصوص موضوع آلودگي هوا گفت: مسئله آلودگي‌ها چه درباره آلودگي هوا و چه درباره آلودگي خاك و آب امري است كه مرتبط مي‌شود با چند دستگاه و چند بخشي است، بخشي مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي، ‌بخشي مربوط به دستگاه‌هاي عمومي نظير شهرداري‌ها و بخشي هم مربوط به خود مردم است.

وي افزود: ما در قانون آيين دادرسي كيفري كه مصوب سال 92 است وظايف و تكاليف فراواني به عهده دادستان كل كشور گذاشته شده است كه از جمله آن مي‌توان به ماده 290 اشاره كرد كه در آن مي‌گويد دادستان مكلف است در جرائم مربوط به منافع ملي و آنجايي كه خسارت به حقوق عمومي وارد مي‌شود ورود پيدا كرده و با طرح دعوا از طريق مرجع داخلي يا خارجي موضوع را رسيدگي كند.
وي افزود: به لحاظ وسعت و گستردگي كه بحث حقوق عمومي دارد اولاً بايد بررسي كنيم كه چه عواملي اين موضوعات را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد سپس بايد ميزان تأثير اين عوامل شناخته شود و در نهايت بررسي كنيم كه آيا اين موضوعات جرم تلقي مي‌شود يا خير زيرا اگر جرم باشد به يك گونه بايد بررسي شود و اگر جرم نباشد به گونه‌اي ديگر.  دادستان كل كشور گفت: پيش از اينكه من دادستاني كل كشور را تحويل بگيرم و در دو سالي كه از ابلاغ قانون مي‌گذشت كار جدي در اين حوزه انجام نشده بود اما در دوره جديد نسبت به احقاق حقوق عامه و دفاع از اين حقوقي كه برشمرديم يك معاونت را اختصاص داديم تا به صورت كامل اين موضوعات را بررسي كند.
منتظري گفت: در مورد مسئله آلودگي هوا كار كارشناسي آغاز شده و به طور قطع در آينده‌اي نزديك نتايج اين كار كارشناسي و رسيدگي‌هاي ما را خواهيد ديد.

وي گفت: محيط‌بانان و ساير نيروهايي كه در جهت ايجاد نظم و انضباط و كارهاي امنيتي اطلاعاتي وظيفه‌اي را بر عهده دارند و دستگاه قضايي امري را بر عهده‌‌شان گذاشته، ضابط محسوب مي‌شوند.
وي با بيان اينكه ما دو نوع ضابط قضايي داريم، گفت:‌يكي نيروهاي مسلحي هستند كه تحت عنوان ناجا شناخته مي‌شوند و ديگري نيروهايي هستند كه دستگاه قضايي امري را به آنها ارجاع مي‌دهد، مثل نيروهاي مسلح يا محيط‌بانان كه به عنوان ضابط شناخته مي‌شوند.





تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن