تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796434359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم مدیترانه ای و پیروی از آن


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
873406_364
این رژیم غذایی فایده های زیادی برای سلامتی افرادی که از آن پیروی می کنند دارد  باعث افزایش ایمنی بدن آن ها و کاهش چربی های مضر بدنشان خواهد شد چربی از نوعی که برای قلب ضرری ندارد، بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. چربیهای موجود در مغزهای گیاهی، زیتون و روغن زیتون از این قبیل چربیها هستند.چربی از آن نوعی که برای قلب ضرری ندارد، بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. چربیهای موجود در مغزهای گیاهی، زیتون و  روغن زیتون از این قبیل چربیها هستند.
مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای: عدم محدودیت کالری در رژیم غذایی مدیترانه‌ای کالری زیادی از برنامه تان کم نمی‌شود و هیچ گروه غذایی مهمی حذف نمی‌شود اما به جای آن چربیهای بد را با چربیهای محافظ قلب (روغن زیتون به جای کره، ماهی یا مرغ و ماکیان به جای گوشت قرمز) جایگزین می‌کنید به این صورت که به جای دسرهای شکر‌دار از میوه‌های تازه لذت می‌برید و سبزیجات طعم‌دار و حبوبات می‌خورید. مغزهای گیاهی نیز بخش مهمی از این رژیم غذایی را به خود اختصاص می‌دهند اما نباید بیشتر از یک مشت در روز مصرف کنید. نان تهیه شده از غلات کامل نیز در حد متوسط می‌توانید مصرف کنید. تازگی غذا وقتی همانند مردم مدیترانه غذا می‌خورید، دیگر خبری از غذاهای یخی و فریزری یا فست فود نیست. غذاها فصلی و تازه هستند که با روش‌های ساده و دلچسبی آماده می‌شوند. سالاد خوشمزه‌ای از اسفناج، خیار، گوجه فرنگی و روغن زیتون سیاه و پنیر فتا می‌توانید تهیه کنید. مصرف نان کامل نان تهیه شده از غلات کامل که غذای عمده رژیم مدیترانه‌ای است، مصرف کنید. نان و پاستای تهیه شده با غلات کامل پروتئین و مواد معدنی بیشتری دارد و معمولا سالمتر از آرد سفید است و موجب افزایش ناگهانی قند خون و سپس افت آن نمی‌شود. برای طعم می‌توانید نان غلات کامل را به روغن زیتون یا ارده کنجد (خمیر تهیه شده از دانه‌های کنجد) آغشته کنید.
عدم ممنوعیت چربی چربی از آن نوعی که برای قلب ضرری ندارد، بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. چربیهای موجود در مغزهای گیاهی، زیتون و روغن زیتون از این قبیل چربیها هستند. این چربیها (نه چربیهای اشباع شده و ترانس همانند روغنهایی که در غذاهای فراوری شده استفاده می‌شود) نه تنها طعم‌دار هستند بلکه به مقابله با بیماری‌ها از دیابت گرفته تا سرطان، کمک می‌کند. روغن زیتون و گردو را در ترکیب با مواد طعم‌دهنده مختلف می‌توانید به سس لذیذی تبدیل کرده و به رژیم غذایی خود بیفزایید. گستردگی منوی غذا رژیم غذایی مدیترانه‌ای شما را به نوع خاصی از غذا محدود نمی‌کند بلکه انواع غذاهای فرانسوی، اسپانیایی، ترکی، مراکشی، یونانی، ایتالیایی و غیره در آن وجود دارد. غذاهایی را انتخاب کنید که محتوای گوشت قرمز و لبنیات پر چرب آن کم بوده و مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات تازه، روغن زیتون و غلات کامل در آن گنجانده شده باشد. ادویه‌های خوش طعم و عطر ادویه‌ها و گیاهان معطر مدیترانه‌ای از جمله برگ بو، گشنیز، جعفری، رزماری، سیر، فلفل و دارچین طعم بسیار خوشاینده به غذای شما می‌بخشند و نیاز به نمک را کم می‌کنند و علاوه بر آن فواید زیادی نیز دارند. مثلا رزماری و گشنیز آنتی اکسیدانها و مواد مغذی دارند که با بیماری‌ها مقابله می‌کنند. از دستورات غذایی که از گیاهان معطر استفاده میکنند، بهره ببرید. روش پخت آسان غذاهای یونانی اغلب ساده و سبک هستند. به عنوان یک غذای حاضری و سریع، می‌توانید از پنیر، زیتون و مغزهای گیاهی استفاده کنید. لازم نیست گرسنه بمانید رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شما اجازه می‌دهد بدون احساس گرسنگی غذاهای خوش طعم و مغذی بخورید. این مواد غذایی به آهستگی گوارش می‌یابند بنابراین مدت بیشتری سیر می‌مانید. وقتی هنگام گرسنگی مغزهای گیاهی، زیتون یا پنیرهای کم چرب می‌خورید، دیگر مشکلی نخواهید داشت. پنیر فتا کم چرب‌تر از چدار است اما با این حال خوش طعم و خوشمزه است.
کاهش وزن شاید فکر می‌کنید با خوردن روغن زیتون و پنیر و مغزهای گیاهی، کاهش وزن هرگز اتفاق نمی‌افتد اما اصول غذاهای مدیترانه‌ای (و شیوه آرام‌تر خوردن غذا) زودتر به شما احساس سیری و رضایت می‌بخشد که این به شما کمک می‌کند رژیم لاغری خود را ادامه دهید. فعالیتهای منظم فیزیکی برای حفظ وزن سالم نیز بخش مهمی از این سبک زندگی است. مفید برای قلب تقریبا همه مواد غذایی رژیم مدیترانه‌ای برای قلب مفید است. روغن زیتون و مغزهای گیاهی به کاهش کلسترول کمک می‌کنند. میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات به حفظ سلامت عروق کمک می‌کنند. ماهی به کاهش ‌تری‌گلیسرید و فشار خون کمک می‌کند. اگر علاقه‌ای به ماهی ندارید، می‌توانید از دستورات غذایی بهتری برای پخت ماهی استفاده کنید . سرزندگی و شادابی ذهنی و روانی هر چیزی که برای قلبتان خوب است، حتما برای مغزتان نیز سودمند خواهد بود. با این رژیم دیگر چربیهای بد و غذاهای فراوری شده که موجب التهاب می‌شوند، نمی‌خورید بلکه به جای آن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدانها مصرف می‌کنید که انتخاب خیلی بهتری برای مغز هستند. وب‌سایت شفاف:
7 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن