تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797178035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوردنی هایی که می توانند باعث بروز مسمومیت در بدنتان شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: برخی خوردنی ها می توانند باعث بروز مسمومیت در بدنتان شوند مراقب عوارض ناشی از آن ها باشید تا به سلامتی تان آسیبی وارد نشود.

خوردنی هایی که می توانند باعث بروز مسمومیت در بدنتان شوند!
خوردنی های مسموم کننده

برخی مسمومیت های غذایی اگرچه ظرف یک یا دو روز از بین می روند ولی در برخی موارد مسمومیت می تواند تهدید کننده حیات باشد و برای همین مهم است که مطمئن شوید چه عواملی منجر به بروز مسمومیت های غذایی در شما می شوند.
،کلید جلوگیری از مسمومیت، این است که بدانید کدام خوردنی ها خطرناک هستند و چطور می توان از آنها بدون بیمار شدن استفاده کرد. نوزادان و سالمندان از افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر مسمومیت قرار دارند، البته شما هم در صورت موارد زیر در معرض مسمومیت هستید:
اگر بیماری خاصی دارید مثل بیماری مادرزادی یا دیابت
از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار باشید
بیشتر در حال سفر باشید
در عین حال زنان باردار و یا مادرانی که دوران شیردهی را می گذارنند باید بیشتر مراقب مسمومیت و مواد غذایی آلوده باشند.
در اینجا 7 ماده غذایی رایج که توسط آنها مسمومیت بیشتر رخ می دهد، معرفی شده است:
سبزیجات برگ سبز: بر هیچ کس پوشیده نیست که این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، فیبر و دیگر مواد غذایی مفید هستند. اما در صورتی که این سبزیجات با آب آلوده آبیاری شده باشند، حاوی باکتری های پنهان برای ایجاد مسمومیت خواهند بود. سبزیجاتی مانند کاهو، کنگر فرنگی، اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر و … قبل از مصرف باید به طور کامل شسته و ضد عفونی شوند.
تخم مرغ: تخم مرغ گزینه سالم برای مصرف در هر کدام از وعده های غذایی است. در این میان سالمونلا، نوعی باکتری است که درون و بیرون تخم مرغ را آلوده می کند و سبب بیماری فردی می شود که این ماده غذایی را خام و نیم پز مصرف کرده است. تخم مرغ، مرغ، گوشت و سایر مواد غذایی، زمانی ایمن می شوند که به خوبی پخته شده باشند. تخم مرغ و مرغ خامی که درون یخجال نگهداری و دقایقی پیش از طبخ خارج و پس از طبخ دوباره به یخچال بازگردانده شوند عاری از باکتری سالمونلا خواهند بود.
ماهی تن: اگرچه حاوی پروتئین بالا، کم چرب و کم کالری است اما می تواند خطر مسمومیت با جیوه و سم بوتولیوم را نیز افزایش دهد. علائم بوتولیسم در اغلب موارد 18 تا 36 ساعت پس از مصرف کنسرو آلوده بروز می یابد. هرقدر میزان سم وارد شده به بدن بیشتر باشد علایم زودتر آغاز می شود و شدیدتر خواهد بود. علایمی مثل تاری دید و دوبینی، افتادن پلک ها، خشکی دهان و اختلال در بلع، جویده جویده صحبت کردن، اسهال و استفراغ، ضعف دست و پا و فلج نتیجه ابتلا به بوتولیسم است. نارسایی تنفسی حاصل از بوتولیسم نیز به مرگ فرد منجر می شود. برای پیشگیری از این خطر مهلک باید حتما به تاریخ مصرف محصول توجه کنید و کنسروهایی که قوطی آن برآمده است یا بدبو و بدمزه هستند را مصرف نکنید، به علاوه حتما قبل از مصرف قوطی کنسرو را 20 دقیقه در آب بجوشانید.
سیب زمینی: سیب زمینی به طور طبیعی با سمی به نام گلیکو آلکالویید از خود در برابر عوامل خارجی دفاع می کند اما این سم می تواند برای انسان خطرناک باشد. سیب زمینی هایی زیاد در برابر نور خورشید قرار می گیرند قسمت های سبزرنگ بیشتری دارند، بنابراین سعی کنید محصولات تازه را خریداری کنید. البته متخصصان معتقدند با جدا کردن قسمت های سبزرنگ می توانید بقیه آن را مصرف کنید.
پنیر: پنیرهایی که در فروشگاه ها در دمای مناسب نگه داشته نمی شوند، می توانند با باکتری های خطرناک مانند سالمونلا یا لیستریا آلوده شده باشند. در موقع خرید پنیر حتما از نظر دمای مناسب آن را چک کنید و به تاریخ مصرف آن دقت نمایید.
گوجه فرنگی: سرشار از ویتامین آ و فیبر است اما ماده ای سمی به نام سولانین در گوجه فرنگی سبز و نارس وجود دارد که خوردن آن موجب مسمومیت می شود و دل پیچه، اسهال و باز شدن مردمک چشم ایجاد را می کند. از خوردن گوجه فرنگی نارس پرهیز کنید چون علاوه بر این که سمی استف هضمش هم سنگین است و باعث ایجاد دل درد می شود.
جوانه ها: جوانه ها سرشار از فیبر، کم کالری و کم چرب هستند اما می توانند آلودگی باکتریایی هم داشته باشند. جوانه‌ گندم،‌ ماش‌ و‌ …‌ جزو‌ سبزیجاتی‌ هستند‌ که‌ تمیز‌ کردن‌ آنها‌ بسیار‌ سخت‌ است.‌ آنها‌ همچنین‌ در‌ محیط‌ های‌ گرم‌ و‌ مرطوب‌ رشد‌ می‌ کنند‌ که‌ بهترین‌ مکان‌ برای‌ رشد‌ باکتری‌ ها‌ محسوب‌ می‌ شود.‌ مانند هر میوه و سبزی دیگر، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که جوانه ها نیز به طور کامل شسته شوند.

آوای سلامتاخبار مرتبط :تاثیر زیاد برخی خوردنی ها در زوال عقل!خوردنی های سرطان زا و خطرناک!برخی خوردنی های نامناسب در فصل تابستان!خوردنی های محافظ سلامتی زناندوری از انواع خوردنی های چاق کننده!
مطالب پیشنهادی


هر جیزی که به ذهنت برسه اینجا هست !! + تصاویر


دیگه وقتشه جلوی ریزش موهات رو بگیری!!!


خوش گذرانی های بهاری/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن





دوشنبه 7 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن