تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796706370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش به حواشی یک جشن در دانشگاه سیستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش به حواشی یک جشن در دانشگاه سیستان و بلوچستان
معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان درباره حواشی پیش آمده در جشن اقوام این دانشگاه توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز : علی حاتمی؛ معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره ماجرای پیش آمده در جشن اقوام این دانشگاه که منجر به محرومیت از تحصیل چند نفر از دانشجویان شد، توضیح داد و گفت: حکمی که مربوط به دانشجویان است، توسط کمیته انضباطی صادر شده است. این یک حق است که این مساله در کمیته بررسی شود و کمیته انضباطی، ساختار مدونی است و شخصی نیست.


وی ادامه داد: سه مرحله کمیته اظهار نظر می‌کند، مورد نخست صدور رای بدوی است و اگر اعتراض دارد؛ تجدید نظر می‌شود و در ‌‌‌نهایت اگر دانشجو باز هم اعتراضی دارد، می‌تواند؛ شکایت و اعتراض خود را در کمیته انضباطی مرکزی واقع در وزارت علوم مطرح کند؛ بنابراین این روند چیزی نیست که در حق دانشجو اجحاف شود.


معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: عده‌ای بازخواست می‌کنند که چرا اینگونه حکم صارد شده و از آن طرف عده‌ای می‌گویند چرا حکم کم صادر شده است؟ احتمالا رویه کمیته انضباطی رویه اعتدال بوده که اینگونه حکم صادر کرده و دو طرف را در نظر گرفته است.


وی درباره حواشی پیش آمده در جشن اقوام توضیح داد و افزود: شما فیلم مراسم را که ببینید، متوجه اخلال در مراسم توسط چند دانشجو خواهید شد. چند دانشجو در مراسمی که می‌توانست خیلی زیبا و آیینی باشد و ما برای آن ساز و کاری تعیین کرده بودیم که تمام رقص‌های محلی که مورد قبول هم هست، در آن تعریف و هدفش وحدت بین شیعه و سنی بود، اخلال ایجاد کردند.


حاتمی ادامه داد: وقتی وسط این مراسم ۶-۷ دانشجو وسط مراسم، رقص بابا کرم انجام دهند، نوعی اخلال است و البته قضاوت با کسانی است که فیلم را می‌بینند. عده‌ای که سلایق مختلفی دارند، سعی داشتند از‌‌ همان ابتدا کل مراسم را زیر سوال ببرند؛ چرا که در خود دانشگاه سلیقه‌های مختلفی هستند که مخالف برگزاری این چنین مراسمی بودند.


حاتمی با بیان این مطلب که در پی ایجاد این حواشی ۷ دانشجو یک یا دو نیم سال از تحصیل در دانشگاه محروم شدند، گفت: حکم محرومیت از تحصیل این دانشجویان در کمیته انضباطی بدوی، صادر شده و دانشجویان می‌توانند؛ نسبت به حکم صادره اعتراض کنند. این دانشجو‌یان تحریک شدند و عده‌ای هم فیلمبرداری کردند. جالب این است که این فیلم در آستانه برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی ۱۴ و ۱۵ خرداد یعنی دو سه هفته بعد از برگزاری جشنواره رسانه‌ای شد و همه این‌ها جای سوال دارد.


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد؛ این کاری سازمان یافته بوده و این برنامه از قبل از طراحی شده بوده است و به دانشجویان گفته‌اند؛ شما نگران نباشید، برقصید ما حامی هستیم. به هر حال تحلیلی پشت قضیه بوده است که بخواهند رییس دانشگاه را تحت فشار قرار دهند.


معاون دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه با تاکید بر اینکه این حق دادستانی است که با بازتاب این موضوع برای بررسی بیشتر ورود کند، گفت: این مساله از بحث دانشگاه خارج شد و ابعاد رسانه‌ای گسترده‌ای داشت و باید بررسی شود که دانشجو را چه کسانی تحریک کرده‌اند و چه کسی فیلمبرداری کرده است؟


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این ۷ دانشجو به حکم صادره اعتراض کرده‌اند، گفت: ما حتی خودمان این را به دانشجویان می‌گوییم که حق اعتراض دارند. در کمیته انضباطی دانشگاه، دو نماینده دانشجویی وجود دارد و از حق و حقوق دانشجویان دفاع می‌کنند.


حاتمی با اشاره به اینکه فیلمبردار هم جزو دانشجویان بوده است، گفت: برای فیلمبردار هم برنامه دیگری داریم و جرم آن‌ها شدید‌تر از این ۷ دانشجوست.


وی اضافه کرد: رویه ریاست دانشگاه سیستان اصلا رویه‌ای نیست که حقی از حقوق دانشجو ضایع شود. ما در خصوص این ۷ دانشجو متوجه شدیم که بعضی‌ها تحریک شده‌اند و من به شخصه در کمیته انضباطی و در جلسه تجدید نظر فشار خواهم آورد که اگر اعضا تشخیص دهند، حکم صادره برای دانشجویان کمتر شود.






تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن