تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796934984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر بهداشت در اجلاس روسای کلان مناطق آمایشی: اجازه گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها را نمی‌دهیم/برخی اختیارات آموزشی قابل واگذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزیر بهداشت در اجلاس روسای کلان مناطق آمایشی:اجازه گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها را نمی‌دهیم/برخی اختیارات آموزشی قابل واگذاری است
خبرگزاری فارس: اجازه گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها را نمی‌دهیم/برخی اختیارات آموزشی قابل واگذاری است
وزیر بهداشت با بیان اینکه جلوی رشد کمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها را گرفته‌ایم، گفت: اجازه گسترش بی رویه دانشگاه‌ها را ندادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن هاشمی صبح امروز در اجلاس روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: توانستیم با گذراندن مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی، از پراکندگی دانشگاه ها در طول سال‌های گذشته که در نقاط مختلف کشور حتی باعث مشکلات جدی و سیاسی شده بود، جلوگیری کنیم. وزیر بهداشت با اشاره به وجود چندین دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در هر یک از استان های کشور تا سال گذشته، گفت: این مراکز ردیف بودجه مستقل داشتند و هم اکنون نیز دارند و روسای آنها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می شد که مدیریت کردن بر آن دشوار بود و در نهایت موفق به تصویب طرح آمایش سرزمینی 10 قطب کشوری شدیم که متاسفانه هنوز از برکات آن استفاده نکرده ایم. سیاستگذاری و نظارت اصلی ترین کار ستاد
هاشمی آمایش سرزمینی را فرصتی بسیار مناسب و مهم برای ستاد و محیط دانست و گفت: فشار کاری ستاد وزارت بهداشت در صورتی که بتواند علاوه بر آموزش، خدمات و بهداشت و درمان را در قالب قطب ها سامان بخشد، کاهش می یابد به شرط اینکه از بعضی اختیاراتی که به صورت متمرکز در اختیار دارد را به قطب ها واگذار کند و به اصل کار خود یعنی سیاستگذاری و نظارت بپردازد.
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ارتباط بین بخشی، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که در حال حاضر در ستاد انجام می شود نباید انجام شود چراکه می توان آنها را به دانشگاه ها واگذار کرد.
هاشمی با بیان اینکه به اعتقاد من همیشه برآیند محیط بالاتر از مرکز بوده است، اظهار داشت: راس نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز باید بهتر از اکنون باشد اما بطور کلی وقتی به روند دو دهه گذشته توجه می کنیم در می یابیم که معمولا رشد محیط و مرکز متناسب نبوده و رشد محیط بسیار بیشتر بوده است و دلیل گلایه دانشگاه ها نیز این است که تصور می کنند کار و سیاستی که در تهران انجام می شود، ضعیف تر از محیط است.
وزیر بهداشت اظهار داشت: روحیه و عزم واگذاری اختیارات ستاد به دانشگاه ها در وزارتخانه وجود ندارد زیرا افق های بلند مدت را برای خودشان ترسیم نکرده اند و خیلی علاقه داشتیم که در این دوره علاوه بر افزایش اختیارات دانشگاه ها، بیمارستانها را نیز بطور مستقل اداره کنیم اما مقاومت زیاد است و نباید ناامید شویم و باید این راه را ادامه دهیم.
هاشمی از روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا به دبیرخانه قطب ها توجه بیشتری داشته باشند.
وزیر بهداشت در ادامه افزود: حوزه آموزش در آمایش سرزمینی کمی جلوتر از سایر معاونت ها است اما معاونت های بهداشت و درمان نیز برنامه های خود را در قالب قطب ها سامان دهی می کنند اما اگر به دبیرخانه ها توجه ویژه شود به در اختیار گرفتن اختیارات در آینده کمک خواهد کرد و لازم است تا برنامه ریزی های منطقه ای را نیز در دستور کار خود قرار دهید که در این مورد، ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نسبت به سایر مناطق عملکرد بهتری داشته است زیرا برنامه ها به صورت منظم انجام می شود و دبیرخانه به صورت فعال بوده و کارها نیز تقسیم شده است.
هاشمی با بیان اینکه قطب تهران نسبت به سایر قطب ها دیرتر شروع به فعال کردن دبیرخانه قطب آمایشی کرده است، گفت: اگر دبیرخانه ها را جدی بگیریم و همه کارها را در قالب جلسات شورا به پیش ببریم، اطمینان دارم که کارها خیلی بهتر و با سهولت بیشتری پیش می رود و تا 10 سال آینده ماموریت محور کردن دانشگاه ها به‌طور کامل محقق خواهد شد.
  لزوم برطرف کردن اشکالات طرح آمایشی وزیر بهداشت بر لزوم برطرف کردن اشکالات طرح آمایشی تاکید کرد و گفت: بخشی از این مشکلات ممکن است تئوری پردازانه باشد اما باید کار هر روز ما عملیاتی کردن برنامه های راهبردی و پس از آن پایش باشد چراکه در غیر اینصورت نمی توان از وقت، منابع و انرژی موجود استفاده بهینه را ببریم.
هاشمی با اشاره به نوشتن برنامه عملیاتی، کمی کردن آن و انعقاد تفاهم نامه قطب های آموزشی، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما لازم است که پایش شود تا از اشکالات و عقب ماندگی ها آگاهی یافت و اگر بتوانیم در سال اول، 60 تا 70 درصد از این برنامه مهم را به انجام برسانیم، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده ایم. استفاده از ظرفیت مناطق آموزشی در قالب طرح آمایش سرزمین وزیر بهداشت بر استفاده از ظرفیت مناطق آموزشی در قالب طرح آمایش سرزمین و بررسی اختیارات قابل تفویض به دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در حوزه آموزش، بسیاری از اختیارات قابل واگذاری به مناطق هستند چرا که ساختارها و ماموریت ها مشخص شده است. هاشمی خطاب به روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: توسعه باید اساس کار شما باشد. در حال حاضر منابع مالی در کشور به صورت متمرکز توزیع می شود البته دانشگاه ها این امتیاز را دارند که ردیف مستقل بودجه دارند و بخشی از منابع آنها از آن مسیر تامین می شود بنابراین اگر بتوان مناطق را بخوبی شکل داد، ستاد وزارتخانه را نیز می توان اصلاح کرد. اجرای صحیح طرح آمایش سرزمین موجب ایجاد رقابت بین قطب ها و دانشگاه ها  می شود وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تعصب به برنامه قطب های آمایشی، گفت: اگر روسای کلان مناطق کوتاهی کنند سایر افراد تصور می کنند که آنها تنها به فکر ساختن ویترین، کتابچه و هزینه های زیاد هستند و پایش کردن می تواند باعث شود که دیگران باور کنند که این طرح، ویترینی و نمایشی نیست زیرا در صورت پایش کردن، برنامه ریزان دقت می کنند که دفعات بعد برنامه های بهتری بنویسند چرا که از آنها محصول کار مطالبه می شود.
هاشمی اجرای صحیح طرح آمایش سرزمین را موجب ایجاد رقابت بین قطب ها و دانشگاه ها دانست و افزود: رقابت قطب ها و دانشگاه ها می توانند به رشد کیفیت خدماتی منجر شود که مردم از آن بهره مند می شوند. کارشناسان ؛موتور محرکه طرح آمایش سرزمین وزیر بهداشت، کارشناسان را موتور محرکه طرح آمایش سرزمین خواند و گفت: در هر قطب یک دبیرخانه وجود دارد که امیدوارم حمایت های لازم از سوی معاونت برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت از آنها صورت گیرد اما لازم است که روسای قطب ها به نیروهای خود شخصیت دهند و تقسیم کار در بین آنها وجود داشته باشد تا همه نیروها به اثرگذاری و حضور خود پی ببرند.
گفتنی است در پایان این نشست کتابچه برنامه عملیاتی سال 95 به همراه تفاهم نامه قطب ها توسط وزیر بهداشت به روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی اهدا شد. انتهای پیام/

95/02/21 :: 15:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن