تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797900995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث کارخانه زباله سوز بیمارستانی/ مدیریت پسماندهای پزشکی به شهرداری تهران واگذار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: احداث کارخانه زباله سوز بیمارستانی/ مدیریت پسماندهای پزشکی به شهرداری تهران واگذار می شود
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت کامل پسماندهای پزشکی به زودی به صورت کامل در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد، گفت: وزارت بهداشت و درمان نیز بخشی از هزینه های مدیریت پسماندهای پزشکی را به شهرداری تهران پرداخت خواهد کرد.

احداث کارخانه زباله سوز بیمارستانی/ مدیریت پسماندهای پزشکی به شهرداری تهران واگذار می شود
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه از نظر قانون متولی اصلی بی خطر ساز کردن پسماندهای پزشکی، وزرات بهداشت و درمان است، اظهار داشت: در خردادماه جلسه ای با هاشمی وزیر بهداشت و درمان داشتیم که در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تمام مسئولیت پسماندهای پزشکی باید به شهرداری تهران واگذار شود تا شهرداری نیز از طریق جذب بخش خصوصی کارخانه زباله سوز بیمارستانی احداث کند.

وی با اشاره به طرح تهیه شده برای جمع آوری پسماندهای پزشکی، افزود: مدیریت پسماندهای پزشکی از نظر قانونی با وزارت بهداشت و درمان بوده و ربطی به شهرداری تهران ندارد، اما به دلیل اینکه شهرداری تهران روزانه 7 الی 8 هزار تن زباله جمع آوری می کند قاعدتا باید اقداماتی در جهت جمع آوری، حمل و دفن 100 تن پسماند پزشکی نیز  انجام و همچنین مدیریت این پسماندها در اختیار شهردار تهران قرار گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان باید تمام هزینه های جمع آوری پسماندهای پزشکی در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و هر مکانی که پسماندهای پزشکی وجود دارد، را به شهرداری تهران پرداخت کند.

حقانی با تاکید بر اینکه پسماندهای پزشکی بسیار خطرناک هستند، گفت: در طول روز 90 الی 100 تن پسماند پزشکی جمع آوری می شود که خود این پسماندها نیز به دو دسته پسماندهای عفونی بسیار خطرناک که حاصل اتاق عمل و جراحی و غیره بوده و بیش از 20 تن است و ما بقی نیز حاصل عملیات و اقدامات روزانه در داخل بیمارستان مانند آشپزخانه و غیره بوده، تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته وزارت بهداشت اتوکلاوهایی در بیمارستان ها برای بی خطر سازی پسماندهای پزشکی راه اندازی کرده بود، افزود: متاسفانه این اتوکلاوها تنها 10 الی 15 درصد از این پسماندها را بی خطر  می کردند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه زمانی اتوکلاوها مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور بودند، گفت: اما این دستگاه ها هیچ وقت نتوانستند نقش موثری در بی خطر سازی پسماندهای پزشکی داشته باشند.

حقانی با اشاره به اینکه اتوکلاوها دستگاه های بسیار گران و هزینه بری هستند، تصریح کرد: اما این دستگاه ها به هیچ عنوان نقش اثر گذار و پایداری در بی خطر سازی پسماندهای عفونی نداشته اند به همین دلیل در حال حاضر مسئله زباله سوزها مطرح شده و شورا روی این قضیه بسیار به شهرداری تهران فشار آورده که باید به صورت متمرکز در چند محله تهران برای سوزاندن پسماندهای عفونی بیمارستانی، کارخانه های زباله سوزها احداث شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند، پسماندهای پزشکی را از بیمارستان ها تحویل می گیرد و در یک سلول بهداشتی نفوذ ناپذیر آنها را جمع آوری می کند، تاکید کرد: اما باز هم در خصوص بهداشتی بودن این روش هم نمی شود نظر مثبتی ارائه داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بهترین روش برای نابودی کامل پسماندهای پزشکی سوزاندن آنها توسط دستگاه زباله سوز است، گفت: در تمام دنیا از روش زباله سوز برای بی خطر سازی پسماندهای پزشکی استفاده می کنند.

حقانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران به دنبال کارهای مطالعاتی برای راه اندازی کارخانه زباله سوز بیمارستانی است، بیان داشت: به زودی این کارخانه راه اندازی می شود به همین دلیل وزارت بهداشت و درمان نیز باید بخشی از هزینه هایی که در خصوص پسماندهای پزشکی انجام می شود را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران از طریق قردادهایی که با بیمارستان ها به امضا می رساند، بخشی از بهای خدماتی خود را دریافت می کند، گفت: این مسئله نهایی شده اما در حین جمع آوری و حمل شیوه ها و روش های کاملا بهداشتی وجود دارد که شهرداری تهران باید مخازنی را به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحویل دهد تا آن ها به صورت خیلی بهداشتی زباله ها را مخصوصا زباله های عفونی را بسته بندی کرده و آن را به سازمان مدیریت پسماند تحویل دهند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت کامل پسماندهای پزشکی به زودی به صورت کامل در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد، گفت: وزارت بهداشت و درمان نیز بخشی از هزینه های مدیریت پسماندهای پزشکی را به شهرداری تهران پرداخت خواهد کرد.




۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن