تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797044729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف یک نوع جدید تروجان اندرویدی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کشف یک نوع جدید تروجان اندرویدی




محققان موسسه امنیت هوشمند ترندمیکرو اخیرا بدافزاری به نام Godless را کشف کرده‌اند که دستگاه‌های مجهز به اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی و پایین‌تر را هدف گرفته است. متاسفانه گفته می‌شود این بدافزار می‌تواند روی ۹۰ دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده در جهان تاثیر منفی داشته باشد.





zoomit.ir - حامی غفاری: به نظر می‌رسد همچنان موضوع امنیت سیستم عامل اندروید دغدغه‌ی اصلی کاربران و کارشناسان است. به تازگی محققان موسسه‌ی Trend Micro که روی مباحث امنیتی کار می‌کند، نسخه‌ی جدیدی از بدافزار موبایل به نام Godless را کشف کرده‌اند. گفته می‌شود این بدافزار می‌تواند ۹۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی را تحت تاثیر قرار دهد.



بدافزار Godless می‌ تواند ۹۰ درصد دستگاه های اندرویدی را آلوده کند



محققان موسسه امنیت هوشمند ترندمیکرو اخیرا بدافزاری به نام Godless را کشف کرده‌اند که دستگاه‌های مجهز به اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی و پایین‌تر را هدف گرفته است. متاسفانه گفته می‌شود این بدافزار می‌تواند روی ۹۰ دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده در جهان تاثیر منفی داشته باشد.


گادلس، همانند یک کیت اکسپلویت عمل می‌کند و با استفاده از چارچوب روت منبع‌باز به نام ابزار روت اندروید می‌تواند کنترل دستگاه را در اختیار بگیرد. این کمپانی امنیتی در بیانیه‌ی رسمی خود آورده است: «براساس اطلاعاتی که از سرویس اعتبارسنجی اپلیکیشن موبایل ترندمیکرو به دست آمده، اپلیکیشن‌های مخرب مرتبط با این بدافزار را می‌توان در انواع اپ‌استورها از جمله گوگل‌پلی پیدا کرد که تا کنون ۸۵۰ هزار دستگاه در جهان را آلوده کرده‌اند.»


به گفته‌ی ترندمیکرو این بدافزار با توجه به دسترسی به مجوز روت دستگاه، می‌تواند از راه دور کنترل سیستم را به دست گرفته و نرم‌افزارهای ناخواسته‌ای را بر روی دستگاه آلوده‌شده نصب کند. بدتر اینکه این بدافزار امکان جاسوسی از اطلاعات کاربران را دارد.


اپلیکیشن‌های مخربی که از نسخه‌های قدیمی‌تر گادلس استفاده می‌کنند دارد دارای باینری اکسپلویت لوکال هستند که از کد اکسپلویت چارچوب ابزارهای روت اندروید بهره می‌گیرند. بعد از دریافت اپلیکیشن، بدافزار تا زمان خاموش شدن نمایشگر دستگاه آلوده منتظر می‌ماند و بعد از آن فرایند روت کردن آغاز می‌شود. بعد از اتمام روت، این اپلیکیشن همانند یک اپلیکیشن سیستمی از روی فایل کدگذاری شده به نام image_ اجرا می‌شود و به سادگی امکان حذف آن وجود ندارد.


با این وجود نسخه‌ی جدید گادلس تنها برای اکسپلویت کردن و اجرای دستورات و کنترل از راه دور سرور ساخته شده است. محققان معتقدند این به اصطلاح بدافزار می‌تواند بررسی‌های امنیتی فروشگاه‌هایی نظیر گوگل‌پلی را بدون مشکل پشت سر بگذارند.


ترندمیکرو می‌گوید: «ما اپلیکیشن‌های مختلفی را در گوگل‌پلی پیدا کرده‌ایم که شامل کدهای مخرب هستند. اپلیکیشن‌های مخربی که به آنها دست یافیتم با استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی از چراغ قوه و اپلیکیشن‌های مربوط به وای‌فای گرفته تا نسخه‌های مختلف بازی‌های مشهور از این روش کنترل از راه دور استفاده می‌کنند. برای مثلا یکی از اپلیکیشن‌های مخرب چراغ قوه در گوگل‌پلی به نام Summer Flashlight دارای کدهای مخرب گادلس است.»


به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های اطلاعتی از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. ترندمیکرو هشدار داده است که: «همچنین تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های پاکسازی روی گوگل‌پلی وجود دارد که نسخه‌های مخرب آنها قابل نصب است و با به اشتراک‌گذاری مجوز توسعه‌دهندگان در سطح گسترده مشکل‌ساز می‌شوند. نسخه‌‌های مختلف روی گوگل‌پلی هیچ گونه کد مخربی ندارند. بنابراین، خطر بالقوه‌ای که وجود دارد این است که کاربران از طریق اپلیکیشن‌های غیرمخرب بدون اطلاع از رفتار مخرب اپلیکیشن جدید، نسخه‌های مخرب را دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که بروزرسانی اپلیکیشن‌های خارج از گوگل‌پلی باعث نقض شرایط و مقررات این فروشگاه می‌شود.»


زمان دانلود اپلیکیشن‌ها بدون در نظر گرفتن ماهیت آنها باید بلافاصله در پس‌زمینه بررسی‌های سریع درباره‌ی توسعه‌دهنده را انجام دهیم. ترندمیکرو هشدار داده که توسعه‌دهندگان جدید و ناشناس می‌توانند منبع اپلیکیشن‌های مخرب باشند. نصب آنتی‌ویروس‌های معتبر نیز می‌تواند مفید باشد، ضمن اینکه اپلیکیشن‌ها را نباید از منابع نامعتبر نصب کرد.






تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن