تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797636823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای آورد


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: نتایج نهایی شمارش آرا همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، حاکی از رای اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از 43 سال، است.

انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا داد
 نتایج شمارش آرای 382 حوزه انتخابیه مؤید آن است که موافقان برگزیت 17 میلیون و 410 هزار و 742 رأی و مخالفان برگزیت 16 ‌میلیون و 141 هزار و 241 رأی آورده‌اند.
میزان حمایت از حامیان برگزیت براساس این نتایج 51.9 درصد و موافقان ادامه حضور در اتحادیه اروپا 48.1درصد بوده است.
طبق آمار منتشرشده، بیش از 46 میلیون نفر برای شرکت در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌ بودند که در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود. اما با توجه به میزان مشارکت مردم بریتانیا در این همه پرسی که 72.2 درصد اعلام شده است، طرفداران و مخالفان ادامه حضور در اتحادیه اروپا برای پیروزی به 16 میلیون و 800 هزار رای نیاز داشتند.
شعبه‌های اخذ رأی در سراسر بریتانیا( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) کار رأی‌گیری در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را در ساعت 7 بامداد به ‌وقت محلی شروع و تا ساعت 22 پنجشنبه، پایان دادند. براساس نتایج اعلام شده، اکثر اسکاتلندی ها و ایرلندشمالی ها از ادامه حضور و اکثر انگلیسی ها و ولزی ها از برگزیت حمایت کردند.
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای آورد
* تمایل اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپانیکولا استرجن وزیر اول اسکاتلند روز جمعه اعلام کرد که اسکاتلند آینده خود را در ماندن در اتحادیه اروپا می بیند.
وزیر اول اسکاتلند روز چهارشنبه گذشته در سخنانی ضمن مخالفت با برگزیت گفته بود: «من خواهان نتیجه‌ای هستم که حاکی از باقی ماندن همه بخش‌های بریتانیا در اتحادیه اروپا باشد. این چیزی است که امیدوارم روز جمعه آن را جشن بگیریم."
رهبر حزب ملی اسکاتلند در همین حال هشدار داد: مانیفست ما در انتخابات محلی ماه گذشته میلادی می‌گوید که اگر انگلیس تصمیم بگیرد برخلاف خواسته ما که خواهان رأی به ماندن در اتحادیه هستیم، رأی به خروج از اتحادیه اروپا بدهد، آن‌وقت پارلمان اسکاتلند باید حق پیشنهاد برگزاری دومین رفراندوم را برای جدایی از بریتانیا داشته باشد.*سقوط بی سابقه پوند در برابر دلاردر همین حال نایجل فاراژ رهبر حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر یوکیپ روز جمعه با خوشحالی از نتیجه همه پرسی گفت : امروز روز استقلال انگلستان است. همزمان با اعلام نتایج همه پرسی، پوند انگلیس در برابر دلار سقوط آزاد تجربه کرد و به پایین ترین حد از سال 1985 میلادی رسید.
دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، به‌احتمال خیلی زیاد صبح جمعه و به دنبال اعلام نتیجه همه‌پرسی سخنرانی خواهد کرد. محل این سخنرانی هم احتمالا در بیرون اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر در داونینگ استریت خواهد بود.
کامرون در قدم بعدی روز دوشنبه، یا در صورت تقاضای نمایندگان برای برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز جمعه یا شنبه، به پارلمان خواهد رفت تا در آنجا هم‌صحبت کند.
به گفته تحلیل گران، به‌رغم رأی مردم انگلیس به خروج، این تصمیم بلافاصله عملی نخواهد شد و این کشور در این مرحله همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. اما روند خروجش که دستکم دو سال خواهد بود، شروع می‌شود.
در این دوره زمانی، انگلیس همچنان بایستی به قوانین و پیمان‌های اتحادیه اروپا پایبند باشد، اما حق شرکت در تصمیم‌گیری ندارد و در عمل، فرایند جدایی و تعیین شرایط رابطه با اتحادیه 17 عضوی( اعضای قدیمی اتحادیه اروپا) ممکن است بیش از دو سال طول بکشد.*پارلمان باید خروج از اتحادیه اوپا را تصویب کندهرچند به لحاظ حقوقی، نتیجه همه‌پرسی لازم‌الاجرا نیست و این پارلمان است که باید خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با لغو مصوبه پیوستن به این اتحادیه (سال 1972)، تصویب کند. از این گذشته، توافق انگلیس با اتحادیه اروپا (برای خروج) باید به تصویب پارلمان برسد و چه مجلس عوام چه مجلس اعیان می‌توانند علیه آن رأی بدهند.
در همین حال برخی از نمایندگان حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا می‌توانند برای جلوگیری از اجرای همه‌پرسی، خواستار انتخابات زودهنگام بشوند.
اما برگزاری انتخابات زودهنگام (پیش از سال 2020) فقط به رأی دو-سوم نمایندگان مجلس عوام ممکن خواهد بود.
به‌رغم موارد یادشده، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس پیش‌ازاین گفته است که ماده 50 پیمان لیسبون را در صورت رأی مردم کشورش به خروج، بدون تاخیر بی‌مورد فعال خواهد کرد و به‌این‌ترتیب روند ترک اتحادیه اروپا را به حرکت می‌اندازد.
جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس نیز بیان داشته است که این اتفاق می‌تواند ظرف دو هفته از زمان اعلام نتیجه همه‌پرسی رخ دهد.
فعال شدن ماده 50 دیگر راهی برای بازگشت انگلیس به اتحادیه اروپا باقی نمی‌گذارد، مگر این‌که تمام کشورهای عضو با چنین درخواستی موافقت کنند.
ولی خروج از اتحادیه اروپا یک‌روند خودکار نیست و باید بر سر آن با باقی اعضا مذاکره صورت گیرد و پارلمان اروپا می‌تواند هرگونه توافق جدید بر سر روابط لندن و اتحادیه اروپا را وتو کند.
مذاکرات بر سر چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ماهیت روابطشان در آینده احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز در بروکسل آغاز خواهد شد
در همین حال 84 تن از نمایندگان پارلمانی حزب محافظه‌کار که دو - سوم از آنها از حامیان برگزیت هستند، شامگاه پنجشنبه و پیش از پایان زمان همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، با امضای نامه‌ای از دیوید کامرون رهبر این حزب و نخست‌وزیر این کشور حمایت کردند.
این حمایت به معنای آن خواهد بود که کامرون به‌رغم شرایط متزلزلش، همچنان در مقام نخست‌وزیری خواهد ماند و رهبری خروج کشورش را از اتحادیه اروپا به‌اجبار بر عهده خواهد داشت
در این نامه، امضای برخی از اعضای کابینه دیوید کامرون که برخلاف نظر نخست‌وزیر از برگزیت حمایت کرده بودند نیز به چشم می‌خورد.
"مایکل گوو" وزیر دادگستری و نیز بوریس جانسون شهردار سابق لندن که از رهبران کارزار تبلیغاتی برگزیت بودند، ازجمله شخصیت‌هایی هستند که این نامه را امضای کرده‌اند.
منابع انگلیسی گفته‌اند که چهره‌های سرشناس حزب محافظه‌کار در دو کمپین حامی و مخالف برگزیت، در روزهای اخیر در مورد متحد ساختن این حزب و پایان دادن به جنگ داخلی در آن گفت‌وگو داشته‌اند.
برخی از نمایندگان پارلمانی حزب محافظه‌کار حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ناراضی از عملکرد کامرون در جریان همه پرسی، به‌صراحت گفته‌ بودند که در صورت پیروزی حامیان برگزیت، او دیگر نمی‌تواند در قدرت بماند.
برخی از آنها تهدید کرده بودند اگر کامرون مقاومت کند و استعفا ندهد، نمایندگان پارلمانی حزب محافظه‌کار می‌توانند با نوشتن نامه به "کمیته 1922" این حزب و جمع‌آوری تنها 50 امضا مقدمات رأی عدم اعتماد به رهبر این حزب را فراهم کنند.
هرچند کامرون در مقابل این تهدیدات تصریح کرده بود که نتیجه این‌همه پرسی هر چه باشد در مقام نخست‌وزیر خواهد ماند و تنها پیش از انتخابات عمومی سال 2020 میلادی از مقام خود استعفا می‌دهد.
با توجه به پیروزی حامیان برگزیت، بوریس جانسون یکی از شانس های اصلی جانشینی دیوید کامرون شمرده می شود.همزمان با پیروزی حامیان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، درخواست‌ها برای کناره‌گیری کامرون بالا گرفته است. در نظرسنجی روزنامه تلگراف ۶۴% گفته‌اند نخست‌وزیر انگلیس باید استعفا دهد.* واکنش‌های جهانی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپابه دنبال قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی روز پنج شنبه چندین تن از رهبران و سیاستمداران و چهره‌های شناخته شده به این نتیجه واکنش نشان دادند. مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا گفت: ما به این نتیجه احترام می‌گذاریم زمان آن رسیده که ما مسئولانه و با جدیت رفتار کنیم. دیوید کامرون مسئولیت‌هایش را در قبال کشورش دارد و ما نیز مسئولیت‌هایمان را در قبال آینده اتحادیه اروپا داریم. می‌توانید ببینید که در بازارها چه اتفاقی برای واحد پول انگلیس در حال رخ دادن است. من نمی‌خواهم این اتفاق برای واحد پول یورو نیز بیفتد.شولتز خاطر نشان کرد: اکنون برای انگلیس شفاف شد که چه مسیری را در پیش بگیرد. از سوی دیگر گرت ویلدرز رهبر حزب راست گرای افراطی "آزادی" هلند نیز با خوشحالی فراوان درباره این نتیجه نوشت: هورای بزرگ برای انگلیسی‌ها! اکنون نوبت ماست و زمان آن رسیده که چنین همه پرسی در هلند برگزار شود.مارین لوپن، رهبر حزب راست گرای "جبهه ملی" فرانسه نیز از این نتیجه خرسند شده و گفت: این یک پیروزی برای آزادی است. همانطور که سال‌ها تقاضا داشتم اکنون لازم است که همین همه پرسی در فرانسه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برگزار شود.همچنین مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز گفت: تاثیر این همه پرسی به طور سریع و مستقیم بر استرالیا از نقطه نظر حقوقی بسیار محدود خواهد بود زیرا جدایی رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا سالیان متوالی به طول خواهد انجامید و خیلی طول می‌کشد که این کشور درباره خروج مذاکره کند. با این حال ما شاهد سقوط آزاد بازارهای بورس بوده‌ایم و تا مدتی سطحی از بی اطمینانی وجود خواهد داشت. از سوی دیگر فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: نتایج همه پرسی انگلیس حقیقتا هشدار دهنده است. این یک روز غم بار برای اروپا و انگلیس است.علاوه بر اشتاینمایر، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به این نتیجه فقط به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرد: لعنتی! روز بدی برای اروپا بود. ژرار آرو، سفیر فرانسه در آمریکا نیز گفت: اکنون باید به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا را از تزلزلی که وضعیت عادی را به ویژه در بروکسل از بین برده نجات دهید. یا اصلاحات کنید یا بمیرید!همزمان با این واکنش‌ها یک منبع خبری در حزب کارگر انگلیس گفت: اگر ما رای به خروج از اتحادیه اروپا دهیم دیوید کامرون باید به طور جدی تداوم حضور در سمتش را مورد تجدید نظر قرار دهد.با این حال دو چهره محافظه کار اصلی حامی خروج از اتحادیه اروپا شامل بوریس جانسون، شهردار سابق انگلیس و مایکل گاوی، وزیر دادگستری این دولت نامه‌ای را به دیوید کامرون نوشته و از او تقاضا کرده‌اند که صرف نظر از نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه در سمتش باقی بماند.کیث واز، وزیر سابق اروپای انگلیس از حزب کارگر به بی.بی.سی گفت: مردم انگلیس با تکیه بر احساساتشان رای دادند و توصیه کارشناسانی که به آنها نسبت به تاثیر اقتصادی ترک اتحادیه اروپا هشدار داده بودند را رد کردند.وی گفت: اتحادیه اروپا باید یک نشست اضطراری برای رسیدگی به تبعات این نتیجه که به گفته وی برای انگلیس، دیگر نقاط اروپا و دیگر نقاط جهان فاجعه بار است برگزار کند.با این حال لیام فاکس، قانوگذار انگلیسی حامی خروج از اتحادیه اروپا از حزب محافظه کار گفت: رای دهندگان انگلیسی با تصمیم خود برای تغییر مسیر تاریخ برای انگلیس و همین طور اروپا شجاعتی بزرگ نشان دادند.وی خواهان یک دوره آرامش، اندیشه و اجازه به فرونشستن بحث‌ها شده و همچنین تاکید کرد دیوید کامرون باید همچنان نخست وزیر باقی بماند.نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند نیز گفت: با این همه پرسی مشخص شد که مردم اسکاتلند بعد از آنکه همه 32 حوزه این کشور به اکثریت آرا به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند آینده خود را در تداوم عضویت در این اتحادیه می‌بینند.این در حالی است که در حوزه‌های رای گیری شهر لندن نیز اکثریت آراء با 60 درصد مربوط به باقی ماندن در اتحادیه اروپا بود. به غیر از این دو منطقه هیچ منطقه دیگری در انگلیس به نفع باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای نداده است.اکنون نخست وزیر انگلیس باید تصمیم بگیرد که چه زمان برای کلید زدن فرآیند جدایی از اتحادیه اروپا متوسل به "بند 50 معاهده لیسبون" شود. بر اساس این بند انگلیس دو سال وقت دارد تا بر سر خروج از اتحادیه اروپا مذاکره کند. به مجرد اجرایی شدن بند 50 یک کشور بعد از جدا شدن از اتحادیه اروپا نخواهد توانست بدون کسب رضایت همه کشورهای عضو دوباره وارد این اتحادیه شود.اگرچه دیوید کامرون گفته: که به مجرد مشخص شدن رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا، بند 50 را به جریان خواهد انداخت اما بوریس جانسون و مایکل گاوی رهبران جنبش حامی ترک اتحادیه اروپا گفته‌اند که نباید وی برای این کار عجله به خرج دهد.با این حال آنها گفته‌اند که خواهان یک سری تغییرات سریع پیش از خروج عملی انگلیس از اتحادیه اروپا شامل محدود شدن اختیارات قضات اتحادیه اروپا و همچنین محدود شدن قانون جابه جایی آزاد کارگران هستند.اعتمادآنلاینمطالب مرتبط :افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران ، یک اتفاق خوببانک تجارت علیه اتحادیه اروپا شکایت کردتحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و سوریه آغاز مذاکرات برقی ایران و اتحادیه اروپااتحاديه اروپا با كارت آبي نيروي كار مي‌پذيرد
مطالب پیشنهادی


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


دیگه وقتشه جلوی ریزش موهات رو بگیری!!!


راز داشتن ابروهای زیبا + تصاویر


اندامی زیبا و لاغر داشته باشید





جمعه 4 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن