تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797712754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته آینده رای قطعی برای دستفروشان/ انتقاد از شهردار بالاتر کشید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
هفته آینده رای قطعی برای دستفروشان/ انتقاد از شهردار بالاتر کشید

شوراي شهر اهواز


شناسهٔ خبر: 3673209 - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
استانها > خوزستان

اهواز - شورای شهر اهواز آخرین مهلت صدور رای قطعی تعیین تکلیف دستفروشان هسته مرکزی اهواز را هفته آینده معین کرد. به گزارش خبرنگار مهر، آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز شانگاه دوشنبه در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به شعار سال ۹۵ که از سوی رهبر انقلاب تعیین شده است، عنوان کرد: جایگاه اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری اهواز کجاست؟ اقتصاد مقاومتی طرحی است که بدون چشمداشت به منابع بیرونی با خلاقیت و انضباط بر درآمد و ظرفیت های داخلی تاکید دارد. وی افزود: از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست داریم تا در این زمینه برای شهرداری اهواز ریل گذاری کند. عضو شورای شهر اهواز به ضرورت حضور شهرداران مناطق در محل کار خود اشاره کرد و گفت: کار اجرایی تعطیلی ندارد و متاسفانه برخی از شهرداران مناطق حتی در زمان ملاقات عمومی با مردم در محل شهرداری منطقه حضور ندارند و به کارهایی غیر از امورات جاری می پردازند. زمانپور با اشاره به مشکل ترافیکی و پارکینگ در سطح شهر پیشنهاد کرد جلسه ای با حضور مدیران مدارسی که در مناطق پرتردد هستند، برگزار شود و از ظرفیت محیط مدارس برای پارکینگ خودروها در ساعات غیرتحصیلی استفاده کرد. هیچی سرجای خودش نیست همچنین در ادامه این جلسه احمد باورساد عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: در کل کشور علی الخصوص اهواز شاهد ركود ساخت و ساز هستیم و طبیعتاً درآمدهای شهرداری در این زمینه کاهش پیدا کرده است. متاسفانه با این وجود شاهد انجام کارهای اضافی با هزینه های بسیار بالا مانند کاشت چراغ های رنگارنگ که نهایت عمرشان شش ماه است، هستیم. برای نمونه خیابان های ساحلی کیانپارس یا بلوار مدرس و ... که هم اکنون یا خبری از آن چراغ ها نیست یا تنها ۱۰ درصد آنها باقی مانده است. وی عنوان کرد: از شهردار اهواز می خواهیم جلوی این هزینه های اضافی را بگیرد و مثلا به جای نصب المان هایی که پس از گذشت چند ماه خراب و باعث نازیبایی شهر می شوند، از تندیس مفاخر استفاده كند.
 
این عضو شورای شهر اهواز در ادامه با انتقاد از سازمان خدمات موتوری شهرداری اظهار کرد: شرح وظایف سازمان های شهرداری به خوبی رعایت نمی شود و گاهی شاهد موازی کاری سازمان هایی می شویم که دیگر از روی عنوان آنها نمی توانیم تشخیص دهیم وظیفه آنها دقیقا چیست؟ سازمان خدمات موتوری در اهواز هر کاری می کند غیر از وظیفه اصلی خود. باورساد افزود: وظیفه سازمان خدمات موتوری، تامین ماشین آلات مورد نیاز است اما از سال گذشته تاکنون ۲۰ پروژه از جمله بهسازی، آسفالت معابر، جدول گذاری و همچنین رنگ آمیزی پل جزیره و... در اختیار دارد. البته این کارها را نیز با کمترین کیفیت انجام می دهد. وي اظهار كرد: باتوجه به اینکه اجرای این پروژه ها ربطی به سازمان خدمات موتوری ندارد، کیفیت اجرا نیز پایین است مثلاً برای زیرسازی معابر و پارک ها از نخاله های ساختمانی استفاده می شود که باعث ایجاد حفره و نشست در سطح زمین و عدم رشد گیاهان می شود. این عضو شورای شهر اهواز گفت: حجم بالای نخاله های بلا استفاده مانده است در صورتی که می تواند ۹۰ درصد این نخاله ها را بازگرداند و در پروژه های مختلف عمرانی از آن استفاده کرد. از نظر من پروژه ها به معاونت های نور چشمی داده می شود و هیچ معاونتی سر جای خود نیست.

شهرداری جسارت ندارد حجت الاسلام کاظم سواری نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات دستفروشان گفت: دستفروشان بر غیرقانونی بودن بساط در معابر عمومی اذعان دارند اما آنها به دلیل بیکاری مجبور به این کار هستند و برای درآمد آن برنامه ریزی کردند که تعدادی از آنها حدود ۲۶ سال کارشان همین است.
 
وی افزود: هم اکنون این عزیزان به ما پناه آوردند که برای آنها جایگزینی انتخاب کنیم. این عضو شورای شهر اهواز توضیح داد: با توجه به اینکه دستفروشان از پارک ربیع که برای آنها در نظر گرفته شده است ناراضی هستند، چند پیشنهاد وجود دارد، فعالیت دستفروشان در ساعات غیرکاری مغازه داران، تخصیص مکانی با عرض پنج متر در کنار پل کابلی و یا استفاده از فضای پارکینگ فروشگاه رفاه که مالک شخصی ندارد و دستفروشان حاضرند اجاره ای بیش از اجاره ای که پارکینگ می دهد را پرداخت کنند. سواری در ادامه عنوان کرد: متاسفانه شهرداری اهواز جسارت در تصمیم گیری ندارد مثلاً در بحث املاک تعیین تکلیفی برای مردم نشده است که در این زمینه از شهردار می خواهیم تا قانون را اجرا کند. در غیر این صورت به جرات می گوییم که احتمالا پشت این قضیه افکاری وجود دارد و ما مجبور می شویم اینچنین فکر کنیم.
 
ابراهیم نوشادی نماینده شهردار اهواز در خصوص پروژه هایی که به سازمان موتوری داده شده است، عنوان کرد: این موضوع در شورای سازمان تصمیم گیری شده که پروژه های عمران نیز انجام شوند. آمار و مبلغ ریالی پروژه ها در دست است و هرگاه نیاز بود آنها را به شورا تقدیم می کنیم. وی افزود: اعطای انجام پروژه ها با سازمان های شهرداری است و البته در حال حاضر بیشترین پروژه ها را سازمان عمران انجام می دهد. نماینده شهردار اهواز در خصوص سازمان املاک شهرداری عنوان کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی به شهرداری اهواز، باید تنها ۱۲ سازمان وجود داشته باشد و به همین دلیل سازمان املاک تشکیل نشده است. نگاه تونلی مسئولان مشکل دستفروشان همچنان مغفول مانده است و این شهروندان در بلاتکلیفی به سر می برند. در این جلسه شمار کثیری از دستفروشان برای اعتراض به این بلاتکلیفی حضور داشتند. محمود شرفی به نمایندگی از دستفروشان گفت: ما قانون را قانون می بینیم و شهروندان متخلفی نیستیم. شرایط ما به صورتی است که کاری جز دستفروشی نداریم. همه ما شهروندیم و زیر یک پرچم خدمت کردیم. وی افزود: ما برای اینکه به کاری بدتر کشیده نشویم رو به دستفروشی آوردیم. همچنین می دانیم دستفروشی به دلیل ایجاد سد معبر کار درستی و از نظر شهری بد است. اما ما از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردیم. نماينده دستفروشان همچنین توضیح داد: متاسفانه مسئولان شهری ما نگاه تونلی به قضیه دارند و فکر می کنند تنها راه حل، حذف دستفروش است. همانطور که شما کارها را کارشناسی می کنید، ما نیز کارشناس داریم و طبق کارشناسی های ما پارک ربیع به چندین دلیل محل مناسبی برای دستفروشی نیست. این دستفروش گفت: ماه مبارک رمضان و عید فطر نزدیک است و اگر جلوی ما را گرفتند مجبوریم با زن و بچه در خیابان نادری گدایی کنیم. ما می خواهیم شکممان را سیر کنیم. ربیع بهترین مکان علیرضا حلاج معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز که در جلسه با وی تماس گرفته شد که برای پاسخ به دستفروشان به جلسه شورا بیاید، گفت: زمانی که دستفروشان ساماندهی شدند تمام جوانب در نظر گرفته شد و پارک ربیع را که فضای زیاد و امکانات مناسب بهداشتی و خدماتی دارد را آماده کردیم. تنها بحث امنیت پارک ربیع مورد بحث بود که نیروی انتظامی امنیت مکان را تامین می کند. وی با اشاره به پیشنهاد پارکینگ فروشگاه رفاه عنوان کرد: این پارکینگ حدود هفت تا هشت ماه آینده در اختیار پیمانکار است و برای انتقال دستفروشان به این مکان باید تمامی جوانب آن از جمله ترافیک، پارکینگ، امنیت و ... بررسی شود. روزانه حدود ۷۰۰ خودرو در آنجا پارک می کنند و با نبود این مکان احتمال ایجاد ترافیک سنگین وجود دارد. همچنین برای تصمیم گیری در این خصوص باید سایر سازمان های مربوطه نیز اظهار نظر کنند. عاشور سواری، از اعضای شورای شهر اهواز نیز در این باره اظهار کرد: افرادی از ساکنان اطراف این پارک اقدام به تهدید دستفروشان کرده اند. چه تضمینی برای امنیت دستفروشان در آنجا وجود دارد؟ در محله ای که خودش در فقر به سر می برد احتمال ایجاد تنش وجود دارد.
 
در ادامه ابتسام الباجی عضو دیگر شورای شهر اهواز با اشاره به موضوع دستفروشان عنوان کرد: به بنده گفته می شود که در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ام، در صورتی که از ابتدا و زمانی که معاون قبلی خدمات شهری سرکار بودند، تاکید کردم که ابتدا جایگاه جایگزینی تعیین و سپس اقدام به جمع آوری شود.
 
بحث در خصوص موضوع دستفروشان در این جلسه به نتیجه نرسید و مقرر شد نماینده دستفروشان و علیرضا حلاج معاون خدمات شهری شهرداری اهواز طی جلسه ای به نتیجه مشترک برسند و هفته آینده شورای شهر را از تصمیمی که گرفتند با خبر کنند تا در جلسه آینده شورا، رای قطعی برای دستفروشان صادر شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن