تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796920757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زکات، عاطفی ترین حکم دین است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
زکات، عاطفی ترین حکم دین است
زکات، عاطفی ترین حکم دین است آیت الله عالمی، رئیس شورای عالی زکات در نخستین اجلاس ملی زکات گفت: زکات، از انسانی ترین و عاطفی ترین احکام دین است.



به گزارش فرهنگ نیوز، نخستین اجلاس ملی زکات با حضور آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در امر زکات و حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله رشاد صبح امروز سه شنبه ۱۱ خردادماه در سالن آمفی تئاتر حج و زیارت برگزار شد.

آیت الله عالمی در این مراسم گفت: این مسئله را باید بدانیم که تلاش کردن در امر زکات، تلاش برای احیای اساسی ترین حکم دین است. از مسائل اعتقادی و اخلاقی که بگذریم، وقتی به احکام می رسیم، در احکام دین، زکات بر اساس آنچه که در روایات آمده معقول ترین عبادات است.

وی افزود: همان پیامبری که فرموده نماز معراج مومن است و نماز ستون دین است، قبولی همین نماز که وسیله قبولی سایر اعمال است را منوط به پرداخت زکات نموده است. باید از سلیقه ای عمل کردن در امر زکات بپرهیزیم. روشی مستمری برای کارمان باید داشته باشیم و از اعمال سلیقه دوری کنیم. توصیه مان در جمع آوری زکات در همه شهرها و شهرستان ها این است که سلیقه ای عمل نشود زیرا اگر سلیقه ای عمل کنیم مردم دلزده می شوند.

نماینده ولی فقیه در امر زکات فرمود: پیامبر در ماه رمضان مردم را در مسجد جمع کرد و آیه زکات نازل شد. پیامبر با انگشت به عده ای اشاره کرد و گفت از مسجد بیرون بروید. از حضرت پرسیدند برای چه این کار را کردید؟ حضرت فرمود به خاطر اینکه آنها زکات خود را پرداخت نکردند و نمازشان قبول نیست.

عالمی تصریح کرد: زکات، انسانی ترین و عاطفی ترین احکام دین است. حضرت می فرماید زکات خوراکی برای فقرا قرار داده شده است. عاطفی ترین چیز هم همین است که انسان بتواند شکم گرسنه ای را سیر کند. زکات از احکام اجتماعی دین اسلام است. پیامبر فرمود اگر زکات و حقوق مردم به درستی ادا شود، زندگی برای مردم لذت بخش و هدایت بخش می شود. یا این آیه و روایت هم هست که زکات وسیله نجات انسان از لغزش ها است. در روایات آمده زکات، پل اسلام است. یعنی اگر سیلی جاری شود انسانی که بخواهد به آن طرف رودخانه بدون آسیب برود باید از آن پل عبور کند، بالاخره اموال انسان در زندگی دچار خسارت و بلا می شوند. پیامبر(ص) فرمود برای اموالتان و ثروت تانبا زکات حصار قرار دهید تا آسیبی به اموالتان نرسد.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمود اگر زکات پرداخت نشود، خداوند عالم، برکت را از زمین برمی دارد. در آیات و روایات هم داریم وقتی زکات داده می شود، علاوه بر اینکه آن ثمرات مادی و معنوی را در جامعه دارد، باطن انسان ها را هم پاک می کند. اگر می خواهید ثروت افزایی به وسیله پروردگار عالم شود، به مردم توصیه کنیم زکات را ادا کنند. زکات موجب وفور و فراوانی اموال می شود. حضرت می فرماید صدقه و زکات برای مداوا کردن بیماران هم تاثیر اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در امر زکات در پایان گفت: می خواستم عرض کنم که اینگونه اگر با مردم سخن بگوییم و این مطالب را برای مردم تبیین کنیم مردم را به بهترین نحو به زکات دادن تشویق کرده ایم؛ تا از آثار و برکات نماز، جامعه بهره مند شود و در نقش داشتن در زکات و اجر و پاداش آن سهیم شویم. باید این فریضه مهم الهی احیاء شود.
 

منبع: مهر


95/3/11 - 11:05 - 2016-5-31 11:05:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن