تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797080627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدیر از برگزیدگان جشنواره فیلم مدافعان حرم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان و خانواده های مدافعان حرم آغاز شد.



به گزارش جام جم آنلاین ، نخستین جشنواره مدافعان حرم در دو بخش کلیپ و مستند برگزار و 450 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. ابراهیم حاتمی کیا و مسعود ده نمکی از داوران این دوره بودند و قرار است در مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره تقدیر شود.

در این مراسم که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شده است دکتر علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما، ولایتی و غلامعلی حداد عادل از مهمانان ویژه این مراسم هستند. هدفمان تغییر نگاه مردم به مدافعان حرم بود دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم در این مراسم گفت: سعی کردیم در این جشنواره نگاه مردم به مدافعان حرم را تغییر دهیم.

حمید یادروج دبیر این جشنواره در این اختتامیه گفت: فراخوان این جشنواره از اسفند سال گذشته منتشر شد و انتظار چنین استقبالی را از این جشنواره نداشتیم.

وی افزود: چهارصد اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره مدافعان حرم در دو بخش کلیپ و مستند ارسال شد، دلیل اینکه ما بخش فیلم های داستانی و کوتاه را نداشتیم نبودن یا کم بودن آثار قابل قبول در این حوزه ها بود.

دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم افزود: در بحث نماهنگ نیز هنوز نیاز به کار داریم اما در بخش مستند آثار قابل قبولی به دبیرخانه ارسال شده است.

یادروج ادامه داد: ما تلاش می کنیم پس از اختتامیه، فیلم های جشنواره را به نمایش بگذاریم، مردم باید این فیلم ها را ببینند و با مدافعان حرم آشنا شوند و بفهمند این افراد چه کسانی هستند.
وی ادامه داد: سعی کردیم در این جشنواره نگاه مردم به مدافعان حرم را تغییر دهیم و کاری کنیم که مردم نسبت به این عزیزان آگاهی بیشتری پیدا کنند. ارزش شهادت در دوران معاصر با انقلاب امام خمینی (ره) شناخته شده است حجت الاسلام والمسلمین محمد گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: من از بستر بیماری بلند شدم و به احترام شهدا و خانواده هایشان اینجا حضور پیدا کرده ام و چه زیباست لقبی که شهدای مدافع حرم به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای جهاد و مبارزه هیچ انگیزه ای جز جلب رضایت پروردگار و دفاع از حریم پیغمبر نداشتند، کسانی که صادقانه و خالصانه جان بر کف گرفتند و جان را به جان آفرین تسلیم کردند و قرآن هم گفته است هرگز نگویید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند، مرده کسی است که در بستر و یا در یک حادثه جان خود را از دست بدهد.


حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ادامه داد: از رسول خدا (ص) نقل شده است برای شهید 7 خصلت وجود دارد اول اینکه اولین قطره خونی که از بدنش می ریزد خدا تمام گناهانش را می بخشد و در هنگام شهادت، دو فرشته الهی در کنارش قرار می گیرند و به او مرحبا می گویند؛ دوم اینکه به او حق شفاعت داده می شود که مقام بسیار والایی است و او هم به خانواده اش می گوید من بدون شما به بهشت پا نخواهم گذاشت.

وی افزود: یکی از نکات جالب این جشنواره تقارن آن با ایام رحلت امام خمینی (ره) است شخصی که ارزش های زیادی را احیا کرد که مکتب شهادت هم جزئی از آنها بود.قبل از انقلاب اسلامی، ارزش شهادت به شکل بعد از آن مطرح نبود، ملت ایران به امامشان آری گفتند و تا پای جان ایستادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: شما در موقع آمدن امام از وی استقبال کردید و حتی بدرقه امام خمینی را نیز به شکلی برگزار کردید که در تاریخ ندیده ایم، انگار مردم عزیزترین عزیزانشان را از دست داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی ادامه داد: دلیل این مسئله این بود که امام خمینی آنها را احیا کرده بود، امام توانست دشمن دین را براندازد، رژیم پهلوی را به زباله دان تاریخ بفرستد و قرآن و اسلام را حاکم و جمهوری اسلامی ایران را برپا کند.

وی افزود: امام (ره) بعد از رحلتشان نیز یک جانشین برحق داشتند که فریادش فریاد امام است، این چنین است که امروز در سایه اسلام زندگی می کنیم و از خدا می خواهم انقلاب شما به انقلاب جهانی امام زمان (عج) متصل شود.


در ادامه این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

در این مراسم هشت اثر برتر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند.

در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، علی فروتن مجری برنامه های کودک تلویزیون گفت: در طول زندگی هنری من، حضورم در کنار خانواده های شهدای مدافع حرم یکی از بزرگترین افتخارات ماست و به نظرم مدافعان حرم عزیزترین بندگان خدا هستند.

وی افزود: حرف و حدیث های زیادی پشت سر این عزیزان می زنند که امیدوارم خدا از سرشان نگذرد.

فروتن ادامه داد: من دست فرزندان مدافعان حرم را می بوسم و روی پیشانی می گذارم.

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: در دنیای پر شر و شور امروز که در غرب و بخش هایی از شرق به خاطر 100 دلار آدم می کشند، فرهنگ سرزمین من که به آن می بالم، فرهنگی جدای از تمام فرهنگ ها و ممتاز است.

وی افزود: ما هیچ وقت فرم گرا نبوده ایم اما دنیای امروز از غلبه فرم بر محتوا رنج می برد در حالی که فرهنگ ما یک فرهنگ متعالی است.

ارجمند گفت: این مدافعان حرم بازماندگان همین فرهنگ محتوایی ایران هستند. این حرم، حرم هستی، شرف، ایمان، خاک و فرهنگ ماست و در بانوی دینی ما حضرت زینب متبلور شده است.
وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که جوانانی داریم که به شدت معتقدند، جای شکر دارد که ما از چنین انسان هایی در جامعه برخورداریم، آن کسانی که در کربلا جنگیدند، فرمی و عددی نبودند، امیدوارم جامعه ما نیز بیش از قبل محتواگرا شود.

این بازیگر ادامه داد: هفته پیش در شمال بودم، پوستر مدافعان حرم و زنان و مردانی که آن را زیارت می کردند دیدم، اینها راهنمای ما هستند تا مسیر را گم نکنیم، خداوند به آنها درجات برتر بدهد و اگر روحشان در اینجا هست از آنها می خواهم شفاعت ما را هم بکنند.

در ادامه ابراهیم حاتمی کیا رئیس هیئت داوران این جشنواره بیانیه ای را خواند و پس از آن با حضور دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، سردار سلامی، سردار کارگر، سید نظام الدین موسوی، محمود عاطفی، داریوش ارجمند، محمد جواد ایروانی، حسن خجسته، ابراهیم حاتمی کیا، سردار ربانی، محمد خزایی، سردار زاده کمند، ابوالقاسم طالبی، علاء الدین بروجردی و تعداد دیگری از میهمانان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

در بخش کلیپ ها دیپلم افتخار بهترین کلیپ به موج دریا به کارگردانی جواد مزد آبادی داده شد.
تندیس جشنواره به لبیک به کارگردانی محمد و حسین بوشهری تعلق گرفت.

لوح تقدیر دبیرخانه جشنواره نیز بنا به پیشنهاد هیئت داوران به حامد زمانی داده شد.

در بخش مستند: دیپلم افتخار به روح الله رفیعی برای فیلم خالد و مجتبی و ناصر نادری برای فیلم رد پای فرشته داده شد.

جایزه ویژه هیئت داوران به محمدهادی نعمت اللهی تعلق گرفت.

تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی به وحید فراهانی برای کارگردانی فیلم بیجی اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم جشنواره نیز به فیلم پل به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی داده شد.

تندیس جشنواره و جایزه ویژه دبیر نیز به مجموعه آثار محسن اردستانی رستمی تعلق گرفت.

در این مراسم از حسینی بای خبرنگار صدا و سیما تقدیر شد و وی گفت: من به نمایندگی از همکارانم اینجا هستم، ایمان مرآتی، شهسوار حسینی، و حسینی ازجمله افرادی هستند که در این زمینه زحمات زیادی کشیده اند.

وی افزود: اینجا جای حسینی خبرنگار دلیری است که با وجود از دست دادن یکی از چشم هایش هنوز مجاهدانه فعالیت می کند.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم با شرکت 400 اثر در دو بخش کلیپ و مستند؛ به دبیری حمید یادروج و به همت خبرگزاری فارس برگزار شد. منبع: خبرگزاری صدا و سیما


سه شنبه 11 خرداد 1395 ساعت 08:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن