تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797855911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استندآپ كربلایی‌زاده به‌خوبی بین خطوط قرمز حركت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استندآپ كربلایی‌زاده به‌خوبی بین خطوط قرمز حركت كرد
در كنار فعالیت دفتر طنز و مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ضرورت حضور طنز در جامعه باید از سوی دیگر نهادها نیز احساس و درك شود.



به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا رفیع - نویسنده و طنزپرداز - كه چندی پیش به تماشای استندآپ كمدی امیر كربلایی‌زاده در حوزه هنری نشسته بود، گفت: از استقبال مردم از استندآپ كمدی «آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم روانی» و پر شدن بیش از حد ظرفیت تماشاخانه مهر شگفت زده شدم. این اجرا از متن خوبی بهره می‌برد كه منطبق بر شرایط روز جامعه نوشته شده و با چاشنی شیرینی و نمک، تزئین شده است! 
 
وی اجرای مسلط و قوی امیر كربلایی‌زاده را ستود و افزود: از پیش با آقای كربلایی‌زاده آشنایی دارم و از علاقه و پشتكار وی نسبت به هنر طنز و اجراهای استندآپ كمدی مطلعم. او به خوبی در این اجرا توانست در بین خطوط قرمز حركت كند. این هنرمند خوش آتیه، صنایع ادبی، كنایات، اشارات و تلمیح را به خوبی می‌شناسد و بر طنزِ شفاهی تسلط كامل دارد. لذا «آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم روانی» را یك اجرای كاملا حرفه‌ای چه در زمینه متن و چه اجرا ارزیابی می‌كنم. 
 
سردبیر و مجری برنامه «قندپهلو» سپس به رابطه بین كمدین و تماشاگر اشاره و تصریح كرد: هنرمند وقتی از زبان طنز استفاده می‌كند، باید مراقب باشد كه به جای استفاده از طنز و فكاهی در كلامش به سمت توهین و تخریب نرود. هیچ فرد بالغ و عاقلی، توهین را برنمی‌تابد. اگر هنرمند در چارچوب ارزش‌های اجتماعی حركت كند و انتقادش را در لفافه‌ای از شیرینی به مخاطب عرضه كند در آن صورت است كه تماشاگر حس همراهی با او را پیدا می‌كند. 
 
وی ادامه داد: در اجرای طنز نباید به سمت و سویی رفت كه حس مچ‌گیری یا تقابل برای مخاطب به‌وجود آید. كار هنرمند طنزپرداز تعیین خط مشی و نگاه از بالا نیست. او باید با استعدادش و با ذره‌بین كمدی، نواقص را بزرگ‌نمایی كند و تماشاگر را متوجه آن‌ها نماید. 
 
این نویسنده همكاری بین دفتر طنز و مركزهنرهای نمایشی حوزه هنری را بسیار مثبت ارزیابی كرد و گفت: از پیش هم همكاری‌های مشترك بسیار خوبی بین این دو مركز وجود داشت. اجرای استندآپ كمدی «آقای شهروند و...» هم نتیجه همین همكاری‌های مستمر است. فراموش نكنیم كه جامعه به طنز نیاز وافر دارد. اجراهای این‌چنینی فرصت ساعتی خندیدن و تخلیه سالم انرژی را برای مردم به‌وجود می‌آورند. اگر چنین نمایش‌هایی را از جامعه حذف كنیم، شك نكنید كه به پیكره آن خدشه وارد می‌شود. در كنار فعالیت دفتر طنز و مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ضرورت حضور طنز در جامعه باید از سوی دیگر نهادها از جمله وزارت ارشاد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ... نیز احساس و درك شود. 
 
رفیع در پایان خاطرنشان كرد: نیاز به شادی و خندیدن، فقط مختص پایتخت‌نشینان نیست. مردم در همه‌ شهرها و شهرستان‌ها دوست دارند به همراه خانواده به تماشای اثری سالم و مفرح بروند. مسئولان اگر سعه صدر خود را بالا برده و تركش‌های احتمالی اجراهای كمدی را جزو كوچكی از یك حركت خوب و فرهنگی درنظر بگیرند، در آن صورت است كه شرایط حضور و اجرای بیشتر طنزپردازان فراهم می‌شود. فراموش نكنیم جامعه ما در همه سطوح به لبخند زدن نیاز دارد. 
 





۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن