محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796637360
«نباید توقع عجیب و غریبی داشت»
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کارگردان فیلم «گاهی» معتقد است: زمانی که فیلمسازی میپذیرد که اثرش در «هنر و تجربه» اکران شود دیگر نباید توقع عجیب و غریب از آن داشته باشد؛ همین که این فیلم بتواند جای خود را در میان مخاطبان باز کند، دیده شود و افراد درموردش صحبت کنند، کافی است. محمدرضا رحمانی که فیلمش از نیمهی اردیبهشتماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است در گفتوگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا در مورد این فیلم گفت: سالهاست که سینمای مستقل در دنیا به عنوان سینمایی پیشرو و به دنبال اندیشه بوده است؛ همچنین فیلمسازانی که میتوانستند با فیلمهای ارزانتر دغدغههای خود را به تصویر بکشند همیشه در این نوع سینما فعالیت میکردند؛ سینمایی که در آن بتوان مهمترین عوامل فیلم مانند سه پایه دوربین، موسیقی، طراحی صحنه و... را از آن حذف کرد و این تفکر جرقهی ساخت فیلمی تجربی را در ذهن من روشن کرد. او یادآور شد: در همان مقطع بود که فیلمنامهای از دوستم، آقای آرش عباسی را خواندم که احساس کردم میتوانم ایده خود را با این داستان عملی کنم؛ هر چند که عملی کردن این ایده، علاوه بر وسوسه انگیز بودنش، ریسک بسیار بزرگی هم داشت و همین اتفاق هم افتاد و در زمان پیش تولید فیلم هیچ تهیهکنندهای، حاضر به همکاری با این پروژه نمیشد. رحمانی افزود: به مدت دو سال دنبال تهیهکننده و دیگر عوامل فیلم بودیم. در این مدت من با حدود 50 تا 60 بازیگر صحبت کردم؛ با تعدادی از آنها وارد تمرینات هم شدیم ولی بعد به سبب مشکلاتی، ادامهی کار متوقف شد. تا زمانی که به دفتر آقای پورکیان رفتیم و پس از ملاقات با ایشان، تهیهکنندگی فیلم را بر عهده گرفتند. فیلمی که دو سال برای ساختش دوندگی کرده بودم، با دو روز تمرین و دو روز فیلمبرداری به اتمام رسید. این کارگردان در ادامه به وضعیت بازگشت سرمایهی فیلمهای تجربی اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث سینما میشود همه میدانیم که این رسانه در وهله اول برای سرگرمی است بعد برای صنعت و تجارت و در کنار اینها میتوان سینمای اندیشه را هم داشت چرا که در اغلب فیلمهای این سینما بازگشت سرمایه صورت نمیگیرد و تهیهکننده برای پذیرفتن مخارج آن باید ریسک کند. در چند سال اخیر که تولیدات سینمای ما کمتر شده است، هزینههای زندگی مردم نیز بالاتر رفته و فیلمسازی را در این شرایط سختتر کرده است. با توجه به این مسائل تصمیم گرفتیم به سمت ساخت فیلمی ارزان برویم چرا که وقتی هزینههای تولید فیلم بالا میرود این سوال مطرح میشود که اصلا چرا باید چنین فیلمی ساخته شود؟! فیلمی که اگر ضرر نکند احتمالا سودی هم نخواهد کرد. او در مورد بازیگران این فیلم اظهار کرد: زمانی که حرف از کارهای خاص میشود بعضیها هستند که با جان و دل میپذیرند و پای کار میآیند و به دلیل همین خاص بودن کار آنها خودشان هم به فیلم انرژی میدهند. من دنبال چنین افرادی بودم که علاوه بر اینها، همزمان در جای دیگری مشغول به کار نباشند. به طور مثال در بخشهایی از فیلم که احساس کردیم ساکت است، خانم فولادوند (که شاعر هم هستند) بخشی از اشعار خود که مرتبط با شخصیت در فیلم شان هم بود را خواندند که پس از فیلمبرداری فیلم، آن صوت را هم به فیلم اضافه کردیم. رحمانی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه فیلم «گاهی» فیلمبردار ندارد و تمامی تصاویر با دوربین کوچکی که توسط بازیگران فیلم حمل و ضبط میشود، انجام شده است، گفت: در ابتدا برای فیلمبرداری، ضبط تصاویر را با تلفن همراه تست کردیم ولی دیدیم که از آن طریق کیفیت تصاویر به شدت پایین میآید و به دلیل اینکه دوربین هنگام حرکت از داخل خانه به خارج از آن، کات ندارد و برای ایجاد نور مورد نیاز تصاویر دچار مشکل می شویم، نیاز به دوربین حرفهایتری داریم؛ در همین راستا به دوربین کوچکی رسیدیم که علاوه بر اینکه راحت حمل شود، حداقل کیفیت پخش روی پرده سینما را داشته باشد. او ادامه داد: ترجیح ما در فیلمبرداری آن بود که اصلا کات نخورد ولی چندان اصراری بر این قضیه نداشتیم چرا که این فرم فیلمبرداری پلان سکانس پیشتر هم تجربه شده بود. هر چه از زمان فیلم میگذشت فیلمبرداری ریتم بهتری پیدا میکرد تا در بخشی که دوربین به مدت 20 دقیقه ثابت بود ولی اصلا تماشاگر را خسته نمیکرد. این اتفاق که دوربین مدت طولانی حرکت نداشته باشد، باعث نزدیکتر شدن سینما به تئاتر هم میشود. رحمانی همچنین به مشکلات این نوع فیلمبرداری اشاره کرد و اضافه کرد: از آنجایی که این کار فیلمبردار نداشت، پذیرفتن این موضوع برای تهیهکنندگان و بازیگران کمی سخت بود چرا که فیلمبردار برای آن ها بسیار اهمیت دارد و در درجه اول پس از کارگردان میخواهند بدانند که تصاویر آنها قرار است با چه کیفیتی و توسط چه کسی ضبط شود. این مسائل برای بازیگران که میخواستند کاری تجربی را امتحان کنند بسیار ریسک داشت ولی ما به شدت دنبال این بودیم تا فیلم را به سرانجام برسانیم. کارگردان فیلم «گاهی» در بخش دیگری از سخنانش درمورد داستان فیلم تصریح کرد: فیلمنامهای که آرش عباسی نوشته بود را بازنویسی کردیم و در بخشهایی از آن، نقش برخی شخصیتها را تغییراتی دادیم. این داستان فضای شادی دارد که کم کم تراژیک میشود. با اینکه فیلم از اواسطش رو به تراژیک شدن میرود، ولی شاید بینندگان پیشبینی تلخی پایان فیلم را نداشته باشند. به هر حال ما این ترفند را در پایان فیلم نگه داشتیم و خیلیها هم از آن استقبال کردند و در پایان به دلیل غافلگیر شدن، از فیلم رضایت بیشتری داشتند. همچنین ما در این فیلم هیچ موسیقیای مگر آهنگ استاد شجریان که توسط ضبط ماشین و یا آهنگ تولدت مبارک که در خانه پخش میشد، نداشتیم. نداشتن آهنگساز و ساخت قطعهای برای فیلم نیز نشاندهندهی فیلمی تجربی هم است. رحمانی که فیلمش در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر نیز اکران شده است، با اشاره به اکران هنر و تجربه آن از اواسط این ماه خاطرنشان کرد: از ابتدای ساخت این فیلم به دلیل ویژگیهای خاصی که داشت به فکر اکران در این گروه سینمایی بودیم. از آنجا که هر کسی که فیلم میسازد میخواهد به هر صورت ممکن فیلمش دیده شود، مشکلی با اکران خاص هنر و تجربه نداشتیم. چرا که میدانستیم سینمای اندیشه و هنر و تجربه مخاطبان خود را هر چند کمتر از دیگر تماشاگران سینما، دارد. او ادامه داد: از نظر من زمانی که فیلمسازی میپذیرد که اثری در این گروه اکران شود نباید دیگر توقع عجیب و غریب داشته باشد. همین که این فیلم بتواند با اکرانهای هر چند محدودش جای خود را در میان مخاطبان باز کند و دیده شود و افراد درموردش صحبت کنند، کافی است. علیالخصوص این فیلم ما که ممکن بود در هر بخش از ساختش با شکست مواجه شود. این کارگردان سینما دربارهی نحوهی تبلیغات گروه هنر و تجربه، بیان کرد: احساس میکنم در موضوع تبلیغات باید کارهای ویژهای در این گروه صورت بگیرد. هنر و تجربه میتواند با جمع کردن اهالی فن تبلیغات تغییراتی را در این بخش از کار خود دهد. اگر این اتفاق بیفتد متوجه میشویم که راه درستی را پیش گرفتهایم. هنر و تجربه میتواند از همان راههای سینمای بدنه و حتی به شیوههای بهتر به تبلیغات فیلمهای خود بپردازد. او در عین حال گفت: تا همین جای کار جای شکرش باقی است که این گروه که از فیلمهایی هنری و تجربی حمایت میکند راهاندازی شده است و کاری میکند تا فیلمها دیده شوند تا افراد بتوانند در مورد آنها صحبت کنند چرا که اگر فیلمسازی بتواند فیلمش را اکران کند با درآمد حاصل از فروش آن میتواند بر روی فیلم بعدی خود کار کند و اینطور است که چرخه سینما به دلیل چرخیدن سرمایه کار خود را به درستی انجام میدهد. رحمانی که فیلمهایی چون «ستایش» در سال ۱۳۸۶ و «دلخون» در سال ۱۳۸۷ را در کارنامه کاری خود دارد و «گاهی» سومین فیلم بلندش در مقام کارگردان است، در پایان با بیان اینکه مشغول کار بر روی فیلمنامهی یک کار جدید است، گفت: دوست دارم در آینده باز هم فیلمهایی تجربی را امتحان کنم. به گزارش ایسنا، این فیلم داستان سه زوج است که سابقا در دانشگاه با هم دوستی داشتهاند و پس از مدتها در ویلای خارج از شهر یکی از زوجها مهمان هستند. در آنجا قرار است صاحب خانه دیگران را غافلگیر کند، اما این غافلگیری باعث وقوع یک تراژدی در پایان قصه میشود. فیلم «گاهی» که در آن فریبرز عربنیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری، ایمان افشاریان به عنوان بازیگر حضور دارند، در بخش «هنر و تجربه» سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.
فیلم گاهی
گاهی
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]
صفحات پیشنهادی
همکاری من و اصغر فرهادی مقوله عجیب و غریبی نیست/ ما به نحوی با هم بزرگ شدیم
همکاری من و اصغر فرهادی مقوله عجیب و غریبی نیست ما به نحوی با هم بزرگ شدیم همه ما با کارهای فرهادی به دلیل خوش ساخت بودن کشش و گره داشتن به خوبی آشنایی داریم ترانه علیدوستی بازیگر سینما در خصوص علت همکاری با اصغر فرهادی در فیلم مشتری با نام قبلی فروشنده به خبرنگار حوزه سینآیتالله هاشمی: احتمال دیدار روحانی و اوباما وجود ندارد/ در مساله حصر از دولت نباید توقعی داشت
آیتالله هاشمی احتمال دیدار روحانی و اوباما وجود ندارد در مساله حصر از دولت نباید توقعی داشتتاریخ انتشار دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵ ۲۴ آفتاب نوشت آیتالله هاشمی معتقد است در مساله حصر نباید از دولت متوقع باشیم آیت الله هاشمی به مباحثی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سالقانون عجیب و غریبی در صداوسیما
قانون عجیب و غریبی در صداوسیما روز نو اواخر اسفندماه 1394 خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر این که صدا و سیما در بخشنامه ای خطاب به ناظران پخش خود عنوان کرده هرگونه تبلیغ و نام بردن تلگرام در برنامه های تلویزیون ممنوع است به گزارش روز نو این مساله در آن زمان و رکسانی که بیرون ماندند تیم ملی را تحت فشار قرار می دهند/نباید سطح توقعات را بالا ببریم - خبرگزاری قوه قضاییه
خبرگزاری میزان- قهرمان سابق تکواندو کشور معتقد است عده ای قصد دارند با مصاحبه های خود تیم ملی تکواندو را تحت فشار روحی و روانی قرار دهند کوروش رجلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری میزان در مورد شرایط تیم ملی تکواندو اظهار داشت ملی پوشان تکواندو ایران توانایی های خود را درهمکاری من و فرهادی مقوله عجیب و غریبی نیست/ ما به نحوی با هم بزرگ شدیم
همکاری من و فرهادی مقوله عجیب و غریبی نیست ما به نحوی با هم بزرگ شدیم همه ما با کارهای فرهادی به دلیل خوش ساخت بودن کشش و گره داشتن به خوبی آشنایی داریم ترانه علیدوستی بازیگر سینما در خصوص علت همکاری با اصغر فرهادی در فیلم مشتری با نام قبلی فروشنده به خبرنگار حوزه سینما&nbفعالیتهای فرهنگی نباید تنها در قالب بنر و بروشور خلاصه شود
فعالیتهای فرهنگی نباید تنها در قالب بنر و بروشور خلاصه شود مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجانشرقی با بیان اینکه نباید فعالیتهای فرهنگی تنها در قالب بنر و بروشور خلاصه شود گفت شناسایی تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت و نقاط قوت باید اولویت دانشگاههتوقعات و تمهيدات دولتي رئيس رسانه ملی
توقعات و تمهيدات دولتي رئيس رسانه ملی با سخنان روز گذشته رئيس صداوسيما نشانههاي تغيير در سياستهاي رسانه ملي در قبال قوا به ویژه دولت مشخص شد علي عسكري در اين مراسم بر حمايت از دولت تأكيد كرد و از رئيس جمهور و ساير رؤساي قوا براي كمك به صداوسيما درخواست كرد نویسنده &nbsواکنش علمالهدی به لغو کنسرتها: طرقبه و شاندیز نباید کانون فسق و فجور شود
واکنش علمالهدی به لغو کنسرتها طرقبه و شاندیز نباید کانون فسق و فجور شود امام جمعه مشهد در رابطه با لغو کنسرتها در طرقبه و شاندیز گفت از هیاهو و جنگ روانی عدهای بی بند و بار نترسید خبرگزاری ایسنا امام جمعه مشهد در رابطه با لغو کنسرتها در طرقبه و شاندیز گفت از هیاهو و جنگگفتاری از حجتالاسلام علی نظری منفرد: امر غریبی که در دوران جوادالائمه(ع) رخ داد
گفتاری از حجتالاسلام علی نظری منفرد امر غریبی که در دوران جوادالائمه ع رخ داد در مدت کوتاه زندگی امام جواد ع در مدینه شیعیان از علم آن حضرت ع بسیار بهره برده و از معارف دین استفاده و در جلسات ایشان شرکت میکردند و گاهی سؤالات بسیار زیاد بود و امام به همه آنها پاسخ میگفت خبشهرامناظری: جای بانوان خالی است/ نباید فردی بهخاطر جنسیت از ارائه هنرش منع شود
شهرامناظری جای بانوان خالی است نباید فردی بهخاطر جنسیت از ارائه هنرش منع شود کنسرت ناگفته در حالی در سالن گل نرگس شهر اصفهان بدون همراهی بانوان عضو ارکستر به روی صحنه رفت که اخبار پیرامون عدم اجازه برگزاری برنامه توسط این گروه در شهر نیشابور به شدت مورد توجه رسانهها قرار گ-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها