تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796722979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
۴۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد
۴۰۰اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد یادروج گفت: تصور ما شرکت ۱۰۰تا ۱۵۰اثر بود ولی چیزی حدود ۴۰۰اثر به دبیرخانه ارسال شد که جای خوشحالی دارد که فیلمسازان ما به مقوله هنر پرداخته اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم لحظاتی پیش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
 
اجرای این برنامه را محمد جعفر خسروی بر عهده دارد که در ابتدای برنامه ضمن خوشامدگویی به مهمانان از آنها خواست دقایقی به احترام شهدای مدافع حرم بایستند. در ادامه نیز نماهنگی در رابطه با شهدای مدافع حرم برای حاضران پخش شد که مربوط به لحظات شهادت و تشییع چند تن از این شهدای گرانقدر بود.
 
بنا بر این گزارش، در این مراسم عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و خانواده معزز شهدای مدافع حرم حضور دارند.
 
بخش‌هایی از مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به اجرای برنامه توسط علیرضا افتخاری اختصاص دارد. قرار است او در این مراسم آهنگ «مدافعان حرم»، به صورت زنده اجرا کند.
 
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار  بهمن کارگر، محمد خزاعی داور جشنواره، علیرضا رضاداد داور جشنواره، مرتضی رزاق کریمی داور جشنواره، محمد هادی رضوی عضو شورای سیاستگزاری جشنواره، حمید یادروج دبیر جشنواره، حامد فاتحی پولادی، مدیر روابط عمومی بسیج صدا و سیما، علیرضا افتخاری، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم، حجت الاسلام محمدرضا زائری کارشناس فرهنگی، علی فروتن بازیگر،.... در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم حضور دارند.
 
تجلیل از برگزیدگان این جشنواره و همچنین قدردانی از خانواده شهدای مدافعان حرم از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
اجرای ترانه‌ مدافعان حرم توسط علیرضا افتخاری 
 
علیرضا افتخاری پیش از اجرای ترانه‌ای که برای مدافعان حرم ساخته بود گفت: ما یک قطره ای در برابر دریا هستیم، آهنگ این کار را با علیرضا سپه وند و همایون پشتار و شعر احمد بابایی
 
 
ساخته ایم و من آن را به پیشگاه شما عزیزان تقدیم می کنم.
 
از دیدن برخی آثار در داوری جشنواره غافلگیر شدم
 
مرتضی رزاق کریمی عضو هیات داوران نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم در حاشیه برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: سطح کیفی آثار رسیده به مرحله داوری جشنواره کیفیت بسیار خوبی داشت. دیدیم و چند اثر مفهوم این جشنواره را به شکل بارزی مورد توجه قرار داده بودند.
 
این مستندساز اظهار داشت: برخی آثار از نظر مفهومی بسیار قوی بود و برخی از نظر ساختاری ویژگیهای برجسته ای داشت. در میان مستندهای مرحله داوری برخی آثار جنبه‌های تاریخی را خوب مورد توجه قرار داده بودند.
 
رزاق کریمی گفت: امیدوارم جشنواره فیلم مدافعان حرم مثل بقیه جشنواره‌ها که سه روز یا 10 روز ادامه پیدا میکند و بعد به فراموشی سپرده میشوند، نباشد و پایداری خودش را حفظ بکند.
 
عضو هیات داوری نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم همچنین گفت: آرزو میکنم  این جشنواره بهانه ای و مجرایی برای رشد و توسعه تولیدات سینمایی و مستندسازی باشد
 
رزاق کریمی با اشاره به مانع تراشی برخی از جریانات رسانه ای برای ساخت آثار مستند در این موضوعات گفت: خیلی جای کار در زمینه مدافعان حرم وجود دارد. هرچند برخیها شاید نگذارند که کار بشود ولی باید مرزها را شکست و جسارت تولید داشت
 
این استاد دانشگاه و مستندساز همچنین با ابراز رضایت از آثار مورد داوری گفت: من از دیدن بعضی از کارها در هیات داوری به شدت غافلگیر شدم. تراز تعدادی از کارها بسیار بالاتر از حد انتظار بود.
 
یادروج: 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد/ اکران آثار ارسالی در سینماهای کشور
 
حمید یادروج دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم که در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی گفت: به نام خدایی که پیامبرش را امر نمود تا از حریم امن، راهی غربت شود تا مهاجرت الی الله را به پیروان آخرین فرستاده اش بیاموزد. به نام خدای مهاجران الی الله، آنان که گمشده 1400 ساله خود را در کوچه پس کوچه های دمشق جستجو می کنند.
 
وی ادامه داد: آیا نباید خدا را شکر کرد؟ شکر برای زیستن در دوران کسانی که سالها فقط روایت مثل هایشان را شنیده بودیم و همیشه چشم انتظار دیدارشان، امروز اما سرت را که بچرخانی شهری را می بینی پر ااز رویاهایت. مهاجران یکی یکی باز می گردند، حالا شهرمان دوباره شهید، جانباز، مادر، همسر و فرزند شهید دارد.شهیدانی که راه قدسشان هنوز ار کربلا می گذرد، کربلایی که بوی شام بلا می دهد هنوز.
 
یادروج اظهارداشت: حالا ما چه خواهیم کرد؟ آیا می گذاریم گرد غربت بر غریب این وارثان راه احمد(ص) بنشیند یا در کاروان این گمنام زمین و آشنایان آسمان، کاری زینبی خواهیم کرد؟ لنز دوربین هایمان کدام یک را ترجیح می دهد؟ هیجان ژست های روشنفکری یا برق چشمهای فرزندی که در خان طومان جا گذاشته است؟ننگ بر قلم و دوربینی که ننویسد و نبیند. بر مدافعان حرم این آخرالزمانی حسین چه می گذرد؟
 
وی افزود: اینجا جان های عاشق هنوز تشنه ی کاری زینبی اند. ما این را از چشمهای بی خواب و جان های به خطر افتاده کسانی فهیمده ایم که در معرکه تکفیریان و وارثان خدا به دنبال آسمانیان می گردند تا در میان مجاهدان خدا معلم ها را پیدا کنند. معلمانی که فاتحان فردا را می سازند. ما این را از روایت های عاشقانه ای فهمیده ایم که به اینجا آمده اند؛ نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم.
 
وی اظهارداشت: این جشنواره به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی و مرکز بسیج سازمان صداوسیما بهمن ماه سال گذشته آغاز کرد و فراخوان از اسفندماه سال گذشته اعلام شد. تصور ما شرکت 100 تا 150 اثر بود ولی چیزی حدود 400 اثر به دبیرخانه ارسال شد که جای خوشحالی دارد که فیلمسازان ما به مقوله هنر پرداخته اند.
 
دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم ادامه داد: هدف گذاری ما از ابتدا این بود که نگاه های مردم را به سمت مدافعان حرم جلب کنیم. کسانی که بسیار مظلومند و کمتر درباره آنها حرف می زنند. حتما شما هم شنیده اید که عده اندکی می گویند مدافعان حرم پول می گیرند و می جنگند. همین یک جرقه ای بود تا ما جشنواره ای ترتیب بدهیم و این نگاه غلط را تصحیح کنیم.
 
یادروج تصریح کرد: جشنواره تلاش کرد با حضور هنرمندان آثار را بررسی کند. فیلم های بسیار خوبی ساخته شده بود و گواه آن نظر هیات داوران است. برای ما جای خوشحالی دارد که جشنواره ای نوپا و موضوعی؛ مخاطب خوبی پیدا کرده همانطور هم که امروز جمعیت بسیاری برای حضور در جشنواره شرکت کرده اند و ما شرمنده بسیاری شدیم که پشت درها ماندند.
 
یادروج با بیان اینکه یکی سری از سینماگران از نبود گونه فیلم کوتاه در بخش مسابقه شکایت داشتند، گفت: در پاسخ به این دوستان باید این توضیح را بدهم که بر خلاق نماهنگ و مستند متاسفانه آثار سینمایی و کوتاه بسیار کمی در این حوزه ساخته شده است به همین دلیل آثار سینمایی بند و کوتاه در بخش مسابقه این جشنواره  شاید در فیلم ها هم بتوانیم به این نکته توجه کنیم. ما دو بخش مستند و نماهنگ را انتخاب کردیم و در این باره که چرا آثار سینمایی و داستانی نیست؟ باید گفت که اثری در این حوزه ساخته نشده است. در حوزه نماهنگ نیز این نقد متوجه صداوسیماست که می تواند کلیپ های خوبی در این باره بسازد. یک کلیپ چند دقیقه ای می تواند اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد.
 
وی در پایان گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم که در چند سالن سینمایی این آثار را به نمایش دربیاوریم. صداوسیما هم باکس ویژه ای در این باره در نظر می گیرد و می توانیم آثار بسیار خوبی را در این زمینه ارائه کنیم.
 
نخستین جشنواره مدافعان حرم با دبیری حمید یادروج برگزار شد و ابراهیم حاتمی کیا، علیرضا رضاداد، مسعود ده نمکی، مصطفی رزاق کریمی و محمد خزاعی داوری بخش‌های مختلف این جشنواره را برعهده داشتند.
 
 


منبع: فارس


95/3/10 - 22:02 - 2016-5-30 22:02:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن