تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797077285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی ۷ فرهنگسرای جدید در اهواز / وجود فرهنگ های ناشناخته


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


راه اندازی ۷ فرهنگسرای جدید در اهواز / وجود فرهنگ های ناشناخته استان‌ها > خوزستان - مهر نوشت: نشست هم اندیشی (فرهنگ، شهر و شهروند) شهرداری اهواز با حضور فعالان فرهنگی و رسانه ای این شهر برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز صبح دوشنبه در جلسه گفتگو و هم اندیشی (فرهنگ، شهر و شهروند) در جمع اصحاب رسانه گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از پارسال فعالیت های قانونی خود را طی می کرد و در این مدت مشغول تدوین ساختار اداری سازمان و دیگر امور بود که از امسال فعالیت های خود را رسما آغاز می کند.

مهدی مکارمی توضیح داد: متاسفانه اهواز آخرین کلانشهری است که این سازمان در آن راه اندازی شد و برای مثال تهران از سال ۷۵ سازمان هایی به موازات فعالیت هایش در امور فرهنگی را راه اندازی کرد، همچنین اصفهان نیز در حوزه فرهنگی تفریحی فعالیت های ورزشی را نیز پیگیری می کند.

وی گفت: این سازمان همانطور که گفتیم در شهر اهواز نوپا است و امیدواریم با همراهی اهالی فکر بتوانیم قدم های مثبتی برای شهروندان برداریم و تصمیم گرفتیم در ابتدا با اصحاب رسانه که بیشترین ارتباط نهادی را با ما دارند به گفتگو بنشینیم.

بار فرهنگی شهر را به دوش می کشیم امیر آهن جان معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز نیز در این جلسه اظهار كرد: از سال ۷۸ رسما چارت معاونت فرهنگی شهرداری تایید شد اما در تهران سه یا چهار سازمان و در تبریز سه سازمان پیگیر امور فرهنگی شهر هستند. وی افزود: تاکنون فعالیت های خوبی داشتیم و پارسال میزبانی معاونت های فرهنگی شهرداری های کشور را عهده دار بودیم. اخیرا نیز در جلسه ای به همراه کلیه معاونت های فرهنگی کشور تصمیم گرفته شد در خصوص حاشیه شهرهایی از جمله مشهد و اهواز مطالعاتی صورت پذیرد. معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز عنوان كرد: اهواز از مسائل فرهنگی زیادی رنج می برد. دو مسئله مهم تعلق خاطر به اهواز و مسئله مهاجرت است که در حال بررسی جدی هستند و سعی کردیم تا جایی که ممکن است بار فرهنگی شهر را بر دوش بکشیم. با دانشگاه شهید چمران نیز بیش از ۵۰ جلسه تخصصی گذاشتیم و تا قبل از پایان ماه رمضان مطالعات در خصوص دو مسئله مطرح شده به دستمان می رسد. آهن جان همچنین با اشاره به مسائل عمرانی شهر گفت: در شهر اهواز ۱۱ سال فرهنگسرایی ساخته نشده است و شهرداری تصمیم دارد تا پایان سال، هفت فرهنگسرا را به بهره برداری برساند. وی ادامه داد: از سال ۸۷ شروع به ساخت چمن های مصنوعی کردیم و تاکنون ۷۲ زمین چمن در مناطق مختلف شهر اهواز داریم. شهر اهواز ۱۱۹ محله دارد و اگر بتوانیم تا پایان سال ۹۶ برای هر منطقه یک زمین چمن داشته باشیم می توان گفت به استانداردها نزدیک شده ایم. معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز اظهار کرد: در خصوص جمع آوری زباله های شهر اهواز نیز در نظر داریم با فعالیت های فرهنگی حدود ۶ ماهه بتوانیم پس از آن، جمع آوری زباله را به صورت یک روز در میان انجام دهیم که آورد خوبی برای شهرداری دارد. آهن جان درباره استفاده از هنرمندان بومی در مراسمات نیز گفت: تا جایی که ممکن است سعی کردیم بیشتر از هنرمندان بومی بهره ببریم و استفاده از شخصیت های غیربومی را به حداقل برسانیم. پس از سخنان مکارمی و آهن جان، علی بهمن مسئول سایت هورنیوز نیز بیان كرد: از معاونت فرهنگی سوالاتی دارم. توجیه شما در خصوص المپیاد ورزش که اخیرا برگزار شد، چیست؟ این المپیاد راهکار مناسبی برای ارتقا ورزش نیست و مشکل عمل می کند. همچنین چرا معاونت فرهنگی بیشتر روی ورزش محلات تاکید دارد؟

سلامی از روزنامه نسیم نیز در این نشست گفت: مدتی پیش بودجه ای برای لباس تیم های محلات در نظر گرفته شده بود که متاسفانه سر از شهرهای بسیار دورتر از اهواز در آوردند. دلیل این بی نظمی چیست؟ همچنین چرا شهرداری به میادین شهر مثل فلکه ساعت توجه نمی کند و سال ها است که این ساعت از تنظیم افتاده است. راه اندازی مجدد بین الحرمین افشار پرویزی بابادی از دیگر فعالات رسانه های محلی در این نشست عنوان كرد: اهالی رسانه حساس هستند و باید ساز و کارها را برای آنها ساده تر کرد. ما انتظاراتمان از شهرداری زیاد است و امیدواریم ارتباط با آنها برای اهالی رسانه ساده تر باشد. وی افزود: چند سالی بود که فعالیت فرهنگی مذهبی بین الحرمین در جاده ساحلی اهواز برگزار می شد و امیدواریم شهرداری، امسال نیز آن را در تقویم فرهنگی خود بگنجاند. این فعال رسانه ای همچنین در خصوص هویت اهوازی توضیح داد: امیدوارم روی بحث هویت اهوازی بیشتر کار شود و روزی برسد همچون یک آبادانی مردم اهواز اول خود را اهوازی بدانند و بعد بگوید مثلا بختیاری یا هر قوم دیگر.

فرهنگ‌های شناخته نشده، از علوان تا گرگیعان قاسم منصور آل کثیر از دیگر فعالان فرهنگی رسانه ای در این نشست نیز با اشاره به مسائل فرهنگی اهواز گفت: احساس می کنم معاونت فرهنگی شهرداری از بدنه جامعه دور است. چرا کسی موسیقی اهواز را نمی شناسد؟ آیا موسیقی اهواز موسیقی بندری است؟ ممکن است شهری با این پیشینه تاریخی باشد اما موسیقی آن ناشناخته باشد؟ دلیل چیست؟ وی افزود: شخصی را در منطقه آسیه آباد می شناسم که ۵۰ سال مشغول نوازندگی ساز «کاسوره» است. هم برای هنرمندان عراقی نوازندگی کرده هم اهوازی. چرا چنین شخصی را نمی شناسیم؟ چرا حتی علوان شویع که سبک موسیقی آن در فرایند ثبت جهانی است نیز برای بسیاری از مسئولان ناشناخته است. علوان نیز از شهروندان منطقه آسیه آباد بود. این فعال فرهنگی همچنین به موضوع پژوهش انسان شناسی در شهر اهواز پرداخت و گفت: همانطور که معاونت شهرداری اهواز سعی در انجام فعالیت های پژوهشی در خصوص فرهنگ این شهر دارد و به تهران و اصفهان استناد می کند، لازم است بگویم که کتاب مرجع انسان شناسی شهری شهرداری تهران را تیم پژوهشی دکتر ناصر فکوهی مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ انجام داده و شخصا پیش از این در خصوص وی با روابط عمومی شهرداری اهواز نیز صحبت کردم. آل کثیر بیان كرد: انتظار می رود از چنین شخصیتی در کلانشهر اهواز نیز بهره ببریم. روش کار دکتر فکوهی به این صورت است که اگر برای اهواز مطالعات انسان شناسی شهری انجام دهد، از فعالان و علاقمندان به پژوهش های انسان شناسی همین شهر استفاده می کند و یکی از مزیت های این کار، متولد شدن تیمی پژوهشی به استادی دکتر فکوهی در اهواز است. وی همچنین اظهار كرد: در بحث فرهنگ شهری نیز ما زمان های قدسی در هر شهر داریم. احساس می شود زمان های قدسی شهر در حال کمتر شدن هستند. ما می توایم با تمرکز بر مناسک و میراث این شهر همچون جشن گرگیعان که مختص کودکان است حتی جاذبه گردشگری ایجاد کنیم. مناسکی تقریبا شبیه به همین جشن در آمریکا به نام هالوین کودکان امروزه جاذبه گردشگری این کشور است و آنها به بهترین شکل از این فرصت بهره برده اند اما باز هم توجهی به چنین میراثی در شهر اهواز نمی شود. آئین های مذهبی میراث ما هستند و شهرداری می تواند در این حوزه نیز مدیریت خوبی داشته باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر اهواز در پاسخ به برخی سخنان فعالان رسانه ای گفت: المپیاد ورزش قرار بود اسفند ماه گذشته برگزار شود که همزمان شد با دور اول انتخابات و پس از آن عید نوروز و همچنین دور دوم انتخابات نیز جلوی این برنامه را گرفت و تصمیم گرفتیم در نهایت آن را در اواخر اردیبهشت گذشته انجام دهیم که ۲۷ رشته در این برنامه ورزشی فرهنگی شرکت داشتند. آهن جان توضیح داد: به نظرم این برنامه با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شد به طوری که در روز افتتاحیه حدود ۱۲ هزار نفر شرکت داشتند خصوصا حضور پیشکسوتان بسیار جالب و جذاب بود. وی همچنین افزود: در اهواز ۶۱۴ تیم محلات داریم و پارسال به ۳۳۰ تیم لباس دادیم. اهواز بیشتر شهری فوتبالی است اما به دیگر ورزش ها نیز توجه داریم مثلا در ۱۲ منطقه برای ورزش های همگانی مربی گذاشتیم که مردم را با روش های حرفه ای ورزش همگانی آشنا کنند. اقوام را پرورش دهیم محمد مالی مشاور شهردار در امور رسانه نیز در این نشست گفت: جوامع مدرن مقتضیات مرتبط با خود را دارند و در عصر جهانی شدن بسیار مهم است که ما به رنگ ها و طیف های سنتی مختلف نگاه کنیم. وی افزود: اقوام را باید ابتدا پذیرفت و بعد از آنها به عنوان فرصت بهره برده و آنها را پرورش دهیم. نگاهمان به شهر و اقوام باید رنگین کمانی باشد. متاسفانه حتی نگاه شهرداری به طور کلی در این خصوص جای بحث دارد و برای نمونه شهرداری به بافت های تاریخی می گوید بافت های فرسوده. مشاور شهردار در امور رسانه عنوان كرد: باید به شکل کانالیزه و سیستماتیک راهی برای شهروندان باشد که بتوانند اظهارات خود را به سیستم مدیریت شهری برسانند. مالی اظهار کرد: رسانه مکتوب برای حضور در فضای سایبری گام برداشته است. گاهی می بینیم که حتی مردم در حوزه رسانه از رسانه ها جلوتر هستند و نمونه اش شهروند خبرنگارانی هستند که روزانه تولید خبر می کنند. وی افزود: متاسفانه روابط عمومی ادارات ما همچنان سنگین هستند و باید چابک سازی شوند. این دردآور است که مردم از ما جلوتر هستند.  



دوشنبه 10 خرداد 1395 - 12:56:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن