تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797540218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوحدی اعلام کرد: محدودیت های اعلام شده عربستان برای زائران ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اوحدی اعلام کرد: محدودیت های اعلام شده عربستان برای زائران ایرانی
سعید اوحدی یکشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت:عربستان در طول مذاکرات 11 محدودیت را برای ما در تفاهم نامه قید کرده بودند. در دور اول ما خواسته های خود را به طرف سعودی اعلام کردیم.
به گزارش نامه نیوز ، وی ادامه داد: ما این محدودیت ها را قبول نداشتیم که دو مورد آن استفاده از ناوگان هوایی ایران برای جا به جایی زائران و صدور ویزا بود.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت  دغدغه هایمان را در مورد تامین امنیت زائران اعلام کردیم. در دور اول مذاکرات آنها قبول کردند که 11 محدودیت برداشته شده و پیشنهادهای ایران در تفاهم نامه اعمال شود. البته آنها تفاهم نامه ای یک طرفه را پیش روی ما قرار دادند. به آنها اعلام کردیم چرا بعد از قطع رابطه سیاسی این موضوعات را مطرح می کنید.

وی گفت:در دور اول مذاکرات از هشت نفر اعضای هئیت برای پنج نفر ویزا صادر کردند، سال گذشته که تفاهم نامه منعقد شده بود، وزیر حج عربستان در دیدار با ما خواستار عدم برگزاری دعای کمیل توسط زوار ایرانی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این درخواست در شرایطی بود که در دعای کمیل ایرانیان هیچ شعار سیاسی سرداده نمی شود و به وزیر حج عربستان نیز اعلام کردیم مشکل شما دعای کمیل ایرانیان نیست بلکه مشکل این است که شما با تعمد مذاکرات را پنج ماه به تاخیر انداختید.

اوحدی تاکید کرد: اعلام کردیم که حق زائران ایران استفاده از ناوگان حمل و نقل ایرانی است. طرف عربستانی بعد از 3.5 ساعت مذاکره این موضوع را پذیرفت. در مورد ویزا نیز اعلام کردند که وزارت خارجه کشورشان هیچ راهکاری ارائه نکرده است.

وی افزود: به مسولان عربستان اعلام کردیم، ایران پیشنهادات خود را از طریق سویس به وزارت حج عربستان ارسال خواهد کرد و تقاضا داریم تا این پیشنهادات در تفاهم نامه لحاظ شود اما در پاسخ به ما گفتند این موضوع جزو اختیارات ما نیست و باید با وزارت خارجه هماهنگ کنیم.

اوحدی با بیان اینکه محدودیت دیگر  ممنوعیت هرگونه نصب پرچم در مسیر زائران ایرانی است،افزود:ما راهکار تامین امنیت زائران  را اعلام کردیم. پیشنهاد دادیم که تابلو اطلاع رسانی و پرچم ایران نصب کنیم. چرا باید این محدودیت فقط شامل حال زائران ایران شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: محدودیت دیگر درمانگاه های ایران بود که اعلام کردند بیش از 7 درمانگاه نباید داشته باشیم. حتی در اعزام پزشک نیز محدودیت هایی را  اعلام کردند.

به گفته وی آنها اعلام کردند که باید اسامی افراد  ساختار تشکیلاتی برگزاری حج را نیز معرفی کنیم.

اوحدی در مورد راهکار تامین امنیت زائران اظهار کرد:ما مچ بند الکترونیکی را پیشنهاد دادیم که تمام اطلاعات او در این مچ بند باشد. طرف سعودی اعلام کرد که ایران حق استفاده از آنها را ندارد و ما خودمان مچ بند لازم را می دهیم.
 
وی ادامه داد: طرف سعودی اعلام کرد ایرانی ها حق برگزاری هیچ مراسمی را ندارند. آنها درباره محدودیت هایی که اعلام کرده بودند و پاسخ ما هیچ منطقی را برای پاسخگویی نداشتند.

اوحدی ادامه داد:سال گذشته شاهد بودیم که چهل زایر ایرانی را در مدینه دستگیر کرده و بعد از سه روز آزاد کردند. در چنین شرایطی امکانات کنسولی حمایت کننده از حقوق زوار ایرانی است.

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد: دو مورد فراخوان زایران ایرانی برای حج را اعلام کردیم که از تعداد۶۳ هزار نفر صرفا ۱۷ هزار نفر اقدام کردند و ۶ هزار نفر نیز انصراف دادند.این موضوع نشان می دهد که مردم نیز دغدغه دارند.

اوحدی گفت:در دور اول مذاکرات، ادب سیاسی را برای پذیرایی از هییت ایرانی اجرا نکردند و زمانیکه با هییت رسمی سیاسی ایران اینگونه رفتار می کنند مشخص است که با زایر چه خواهند کرد به عنوان مثال سال گذشته یکی از افراد تندرو در عربستان در غیاب راننده، اتوبوس زایران ایرانی را با 25 سرنشین ربود و در خلاف جهت  در خیابان به حرکت درآورد که منجر به تصادف شد. اگر اتوبوس با تیر برق برخورد نمی کرد معلوم نبود چه بلایی سر زائران می آمد.  یا اینکه کودکان را یاد می دادند تا با چوب و سنگ به زوار ایرانی حمله کنند.

رییس سازمان حج و زیارت بیان کرد:وزیر حج عربستان در برابر سومدیریت و بی تدبیری این کشور برای تامین امنیت زایران می گفت که امنیت زایران در مکه و مدینه از طرف خداوند حفظ شده است.

اوحدی گفت: امام جماعت مسجدالحرام جملات توهین آمیزی را نسبت به شیعیان و ایرانیان بیان کرده است و زمانیکه این موضوع را با وزیر حج عربستان مطرح کردیم به ما گفت این موضوع تصرفات شخصی اوست؛ یکی دیگر از مصادیق بی احترامی نسبت به زوار ایرانی در سال گذشته این بود که در فرودگاه جده ۱۵۰ لب تاب را گرفته و چند روز بعد تحویل دادند.

وی درخصوص پیگیری حقوقی فاجعه منا عنوان کرد: وزارت امورخارجه و دادستان کل کشور کارشناسی های متعددی را در این خصوص انجام داده اند و مستندات آماده شده است به گونه ای که از وکلای مطرح حتی در سطح منطقه استفاده شده است تا حقوق خانواده شهدای منا استیفا شود.

اوحدی درخصوص حج سال آینده بیان کرد: در پنج ماه گذشته تلاش خود را انجام دادیم و گاه نیز مورد نقد قرار می گرفتیم  که چرا این همه برای اعزام زایر اصرار داریم اما معتقد بودیم برای استیفای حق شرعی حج باید تلاش کرد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: برای اعزام زایر به حج در سال آینده پیگیر هستیم تا این حق شرعی اقامه شود همچنین پیگیر سهمیه هایی که برای امسال وجود داشت نیز هستیم.


وی درخصوص امکان تغییر نظر مسولان حج عربستان  پذیرش زایران ایرانی در فرصت باقی مانده گفت: برای اعزام ایرانیان به حج باید ۲۰ قرارداد با عربستان منعقد شود که یک ماه زمان می برد و به لحاظ اجرایی به هیچ عنوان امکان آن وجود ندارد.



منبع: میزان


۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن