تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796370575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس دهم در آزمون پاسخ به توهین قاضی‌پور


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مجلس دهم در آزمون پاسخ به توهین قاضی‌پور
روز نو : «مجلس جای روباه و... و زن‌ها نیست. ممکن است حضور زنان در مجلس باعث شود بلا سرشان بیاید و آبروی ما برود. شما شاید در زندگی‌تان سر مرغ و خروس را نبریده باشید اما من مجبور شدم در جنگ سر ٢٠٠ نفر را ببرم.» این حرف‌ها را کسی گفته بود که حالا به مجلس دهم هم راه پیدا کرده است. هشت سال گذشته را هم بر کرسی‌های مجلس تکیه زده اما حضورش این بار مانند گذشته نیست چرا که با واکنش‌های زیادی از سوی گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی همراه بود. نادر قاضی‌پور اگرچه در هفته‌های اخیر و به دلیل درگیری‌ رسانه‌ها بر اخبار دوره دوم مجلس و البته مسئله ریاست بهارستان، به فراموشی سپرده شده بود اما حالا با بررسی اعتبارنامه‌ها دوباره بر سر زبان‌ها می‌افتد. گفتن اینکه «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست!» در شأن هر فرد معمولی نیست اما بیشتر در شأن کسی نیست که قرار است در جایگاه وکالت مردم در مجلس بنشیند. 
توهین او به زنان کشور هم با واکنش‌های زیادی همراه بو. به طوری که جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان، بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ و سید‌مهد‌ی قریشی، امام‌جمعه‌ ارومیه هم د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد و گفت: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست». البته قاضی‌پور خودش در برابر این صحبت‌ها، واکنش دیگری گرفت که همان هم باز حاشیه‌ساز شد. او در صفحه  شخصی‌اش نوشت که «بیدی نیست که به این بادها بلرزد!» گویی می‌دانست از بادهای بهاری هم چندان هراسی نیست که ادامه داده بود: «من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم. برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند.»با این حال وقتی که در ارومیه واکنش‌ها بالا گرفت، عذر بدتر از گناه آورد و گفت: «من از حرف هایم که باعث آزرده‌خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم چرا که اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. معمولاخانم‌هایی هستند که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است.» این صحبت‌های قاضی‌پور دست بر قضا، به معنای آن بود که توهین به زنان دیگر به جز زنان ارومیه از نظرش هیچ ایرادی ندارد. 
اما زنان اصول‌گرای مجلس نهم هم نسبت به این صحبت‌ها، واکنش نشان دادند و شکایتی از او به کمیسیون اصل 90 ارسال شد که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است. 
علی لاریجانی رئیس مجلس نهم هم در آخرین نشست خبری درباره اینکه چرا در برابر صحبت‌های توهین‌آمیز قاضی‌پور، از شأن مجلس دفاع نکرده است، گفت: «تا جایی که من می‌دانم، او این مسئله را تکذیب کرده است. اگر اشتباه سهوی از سوی وی صورت گرفته، او چنین موضعی ندارد و وقتی کسی نظرش را اصلاح می‌کند باید بپذیریم و ادامه ندهیم.»
البته صحبت‌های علی لاریجانی مبنی بر تکذیب آن اظهارات از سوی قاضی‌پور در حالی است که نادر قاضی‌پور در پاسخ به پیگیری خبرنگار وقایع اتفاقیه که در  آستانه بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس، نظرتان در مورد این اتفاق چیست، پاسخ گفت‌: «هیچ خبری نیست، هیچ مشکلی هم نیست اگر در صحن مطرح کردند. در صحن پاسخگو خواهم بود و می‌توانید پاسخ من را از رادیو بشنوید.»قاضی‌پور البته در مورد صحبت‌های لاریجانی هم می‌گوید «من صحبت آقای لاریجانی را نشنیدم.» با این حال او در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر آیا صحبت‌های آن فیلم را تأیید می‌کنید یا تکذیب، پاسخی نداد و تلفن را قطع کرد. صحبت‌های قاضی‌پور در فیلم انتشار یافته، اگرچه توهین‌های آشکاری به زنان بود اما به این مسئله محدود نمی‌شد بلکه به قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم هم توهین‌هایی را نثار کرده بود که نمی‌توان تمام آنها را منتشر کرد و در بخشی‌از آن صحبت‌ها آمده بود: «من نمایند‌ه‌ ملتم نه نمایند‌ه‌ چهارتا گرد‌ن کلفت. من نوکر مسئولان نیستم. کیفشان را حمل نمی‌کنم و تعریفشان نمی‌کنم. شما د‌ر د‌و ساعت به من 200 هزار رأی د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا... کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم.»حالا نگاه‌ها به نمایندگان مجلس دهم است تا اولین گام را در بررسی اعتبارنامه‌ها، همراه با خواست عمومی جامعه بردارند تا شاهد روزنه‌هایی از بازگشت اخلاق به عرصه سیاست کشور باشیم.




تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن