تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797713626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران بیشترین مهندس را در دنیا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ایران بیشترین مهندس را در دنیا دارد
ایران بیشترین مهندس را در دنیا دارد مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز ایران نسبت به جمعیت خود بالاترین نرخ مهندسان دنیا را به خود اختصاص داده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، مسعود شکوهی ظهر امروز در گردهمایی و دوره آموزشی، شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‎آموزان دوره اول متوسطه در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: وجود ایرادات در مسیر اجرای آیین‌نامه‌های جدید کاملا طبیعی است اما امیدوار هستیم که با به‌کارگیری از تدابیر و تجربیات مدیران و همکاران بتوانیم هدایت تحصیلی را با موفقیت اجرا کنیم.
 
وی افزود: آمار همکاران در استان نشان می‎دهد که بالغ بر یک‌صد مشاور فعالیت دارند که 350 نفر از آن‌ها دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند و بدون شک آن‌ها می‎توانند مشکلات موجود در اجرای این آیین‎نامه را برطرف کنند.
 
مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دوران تحصیل دانش‎آموز برای انتخاب شغل در پایه نهم رغم می‎خورد؛ با اجرای هدایت تحصیلی می‎توانیم مسیر را به آن‌ها نشان دهیم.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که حساسیت کار بسیار بالا است، همه ما در قبال اجرای درست هدایت تحصیلی مسئولیت داریم بنابراین باید ضمن شناسایی استعداد و توانایی‎های دانش‎آموزان، انتخاب درست را نیز به آن‌ها نشان دهیم.
 
شکوهی عنوان کرد: اگر امروز براساس آمارهای رسمی مشاهده می‎کنیم که در مراکز کاریابی میزان تطابق شغل با مدرک تحصیلی فارغ‎التحصیلان کمتر از دو درصد است نشانگر آن است که هدایت تحصیلی را به هر دلیلی خوب انجام نداده‎ایم و همه دست به دست هم داده‎اند تا منابع مالی و انسانی ما به هدر بروند.
 
وی تصریح کرد: اینکه دانش‎آموزان بعد از 12 سال تحصیل، در شغلی کار می کنند که تناسبی با رشته تحصیلی‎شان ندارد به معنای هدررفت منابع و هزینه‌ها است و لذا درخواست من از همه همکاران در مجموعه آموزش و پرورش این است که هدایت تحصیلی را تنها جزو وظایف بقیه بخش‎ها نبینند و همه باید با هم همکاری کنند تا موفقیت حاصل شود.
 
مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هدایت تحصیلی، فصل نو را در آموزش و پرورش نوید می‎دهد و ما مدعی نیستیم که آیین‌نامه فعلی جامع و کامل است اما در شرایط فعلی و فرصت کوتاه شاید بهترین آیین‌نامه‌ای بود که به تصویب رسید چرا که در آن از دیدگاه‎های صاحبنظران کشور استفاده شد.
 
وی خطاب به مشاوران مدارس گفت: درخواست من از مشاوران در دوره متوسطه اول این است که بحث هدایت تحصیلی را به صورت جدی‎تری نگاه کنند.
 
شکوهی با اشاره به هدف مهم در دوره متوسطه اول از اجرای هدایت تحصیلی گفت: کسب شایستگی‌های لازم برای داشتن زندگی مطلوب مهم‌ترین هدف است تا بلکه بتوانیم شهروندانی متناسب در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم و دانش‎آموزان باید آمادگی لازم را در این مقطع برای انتخاب داشته باشند.
 
وی با اشاره به سه سند مرتبط با هدایت تحصیلی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و ترسیم سند چشم انداز 20 ساله از جمله این مستندات هستند که باید مدنظر قرار گیرند.
 
مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز ایران نسبت به جمعیت خود بالاترین نرخ تعداد مهندسان دنیا را به خود اختصاص داده است و حال این سوال مطرح است که جامعه ما چقدر نیازمند مهندس و دکتر است؟ به همین جهت توزیع مناسب و درست رشته‎های تحصیلی براساس توانایی دانش‎آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.
 
 
 


منبع: فارس


95/3/9 - 18:40 - 2016-5-29 18:40:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن