تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797654617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه تهران به ناگاه انصراف داد و ظرفیت پذیرش نصف شد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دانشگاه تهران به ناگاه انصراف داد و ظرفیت پذیرش نصف شد!
باز هم مدیران دانشگاه تهران تصمیمی اتخاذ کردند که اعتراض بسیاری را به همراه داشت. معترضانی که این بار متقاضیانی هستند که مدت‌ها برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد تلاش کرده‌اند و حالا با اعلام تصمیم ناگهانی دانشگاه تهران، شانس قبولی شان در تحصیلات تکمیلی را نصف شده می‌بینند.
کد خبر: ۵۹۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ - 28 May 2016





باز هم مدیران دانشگاه تهران که به «دانشگاه مادر» مشهور شده، تصمیمی اتخاذ کردند که اعتراض بسیاری را به همراه داشت. معترضانی که این بار متقاضیانی هستند که مدت‌ها برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد تلاش کرده‌اند و حالا با اعلام تصمیم ناگهانی دانشگاه تهران، شانس قبولی شان در تحصیلات تکمیلی را نصف شده می‌بینند.

به گزارش «تابناک»، مدیران دانشگاه تهران که به تازگی با اقداماتی مانند کاهش تراز حدنصاب متقاضیان ورود به دوره دکترا در برخی رشته ها و دعوت از افرادی جدید برای شرکت در آزمون مجدد ورودی این دوره (اینجا) خبرساز شده و زمینه ساز شکل گیری اعتراضاتی شده‌اند، بار دیگر دست به تغییری زده‌‎اند که اعتراض شماری دیگر از متقاضیان ورود به دوره تحصیلات تکمیلی را به دنبال داشته است.

ماجرا از این قرار است که دست اندرکاران مدیریت این دانشگاه به ناگاه، بی آنکه توضیحی ارائه کنند، از جذب دانشجو در سال 1395 در چهار گرایش در زیر مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری انصراف داده‌اند؛ تصمیمی که دلیل یا دلایل اتخاذ آن مشخص نیست و اعتراض متقاضیان ادامه تحصیل در این چهار گرایش را به همراه داشته است.

آن گونه که متقاضیان تحصیل در گرایش‌های «فناوری گرایش بیونیک»، «مدیریت پروژه و ساخت»، «مطالعات معماری» و «معماری داخلی» می‌گویند، بر اساس این تصمیم که در زمانی نامناسب اعلام شده، ظرفیت ورودی این گرایش ها تقریبا نصف خواهد شد چراکه نیمی از ظرفیت پذیرش این گرایش ها در اختیار دانشگاه تهران بوده و با انصراف ایشان، لطمه بزرگی به متقاضیان تحصیل در این گرایش ها وارد خواهد آمد.

این در حالی است که به باور معترضان، افرادی که با برنامه ریزی های هدفمند برای قبولی در این گرایش ها تلاش داشته‌اند، لطمه بیشتری خواهند داد چراکه به یکباره شانس قبولی شان نصف شده است. اتفاقی که اگر پیش تر درباره آن اطلاع رسانی شده بود، چه بسا ایشان را به راهی متفاوت هدایت می‌کرد و می‌توانست وضعیت بهتری برایشان رقم بزند.

تلخ تر آنجاست که می‌بینیم توضیحی برای چرایی انصراف این دانشگاه از پذیرش دانشجو در این گرایش ها ارائه نشده است. آن هم در شرایطی که دانشگاه تهران به عنوان یکی از قطب های علمی معماری شناخته می‌شود و با دایر کردن دوره‌های عالی تخصصی در این زمینه، اقدام به جذب داوطلبان حضور در این دوره ها و صدور مدرک برای ایشان می‌نماید؛ رویکردی که با انصراف این دانشگاه از پذیرش متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در تعارض است.

























انصرافی که معترضانآن را «تصمیم خلق الساعه و بدون اعلام قبلی» می‌خوانند و بر این باورند که «تضییع حقوق داوطلبان نخبه و زحمتکش را در پی خواهد داشت و موجب ناامیدی آن دسته از داوطلبانی‌ست که با برنامه ریزی های هدفمند، تلاش زیادی در جهت موفقیت در این آزمون انجام داده‌اند.»

نامه اعتراضی جمعی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری بدین شرح است:

باسمه تعالی
باسلام

احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانبان جمعی از داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ مجموعه هنرهای ساخت و معماری و مجموعه معماری، متاسفانه مطلع شده ایم که دانشگاه تهران برخلاف روال عادی هرساله و بدون دلایل واضح و روشن و در زمان نامناسب از پذیرش دانشجو در سال جاری ۹۵ در چهار گرایش فناوری گرایش بایونیک، مدیریت پروژه و ساخت، مطالعات معماری و معماری داخلی اعلام انصراف نموده است.

با عنایت به جایگاه والای دانشگاه تهران از سویی محدود بودن تعداد پذیرش دانشجو در این رشته ها در سطح کشور که تقریبا نیمی از این پذیرش نیز توسط دانشگاه تهران انجام می‌پذیرد، این تصمیم  خلق الساعه و بدون اطلاع قبلی، تضییع حقوق داوطلبین نخبه و زحمتکش را در پی خواهد داشت و موجبات ناامیدی آن دسته از داوطلبینی است که با برنامه ریزی‌های هدفمند، تلاش زیادی را در جهت موفقیت در این آزمون انجام داده‌‎اند.

لذا خواهشمند است برای جلوگیری از تضییع حقوق این دسته از جوانان عزیز کشورمان دستور فرمایید تا مراتب پیگیری شده و با اتخاذ تصمیمی درست و عادلانه توسط مسئولین ذیربط، از این ظلم آشکار جلوگیری به عمل آید.

باتشکر از حسن توجه و عنایت شما
جمعی از داوطلبین ازمون کارشناسی ارشد رشته های مجموعه هنرهای ساخت و مجموعه معماری


رو نوشت:
دفتر پیگیری شکایت های وزارت علوم و تحقیقات فناوری
سازمان سنجش آموزش کشور
دفتر محترم ریاست دانشگاه تهران
دفتر محترم ریاست امور آموزشی

























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن