تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796998793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه محور دفاع از فلسطین، هویت و عزت اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله اراکی در دیدار جمعی از علمای اهل‌تسنن سوریه:
سوریه محور دفاع از فلسطین، هویت و عزت اسلامی است

آیت الله محسن اراکی


شناسهٔ خبر: 3669130 - جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مصلحت جهان اسلام در وحدت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درباره آن‌چه که پیرامون وحدت امت اسلامی می‌گوید صادق است. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از علمای اهل‌تسنن سوریه که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، ‌برای کشور جنگ زده سوریه آرزوی امنیت، آرامش و خوشی کرد. وی حوادث پیش آمده در سوریه را نیرنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و تأکید کرد: سوریه در نوک پیکان مقاومت است به همین دلیل مورد هدف این کشورها قرار گرفته است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنان خود به این مطالب اعتراف کرد.
 
آیت الله اراکی با بیان این‌که باید نسبت به چنین حوادثی آگاه و هوشیار بود، ابزار کرد: بنده تعجب می‌کنم که برخی خود را عالم به دین می‌دانند ولی نمی‌دانند پشت این قضایا چه کسانی هستند! قضایا بسیار روشن بوده و مشخص است چه کسانی در سوریه جنگ به راه انداخته‌اند. متأسفانه برخی در این شرایط نیز حکومت سوریه را مقصر دانسته و علیه او موضع‌گیری می‌کنند.
 
وی افزود: البته ما نمی‌گوییم حکومت سوریه هیچ اشکالی ندارد، ولی می‌گوییم این جنگ تنها به سبب مقاومت سوریه در برابر اسرائیل غاصب به این کشور تحمیل شده است. اکنون برخی از حکومت‌های اسلامی مانند قطر، ترکیه و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گرفتار مشکلات بیشتری از جنس مشکلات کشور سوریه هستند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: حکومت ترکیه از نظر اسلامی بودن تمام اشکالات وارده بر حکومت سوریه و یا حتی بیشتر از آن را داراست، ولی چون دوست اسرائیل غاصب شده و سوریه در محور مقاومت است، مشکلات آن(ترکیه) به چشم نمی‌آید.
 
وی افزود: همچنین حکومت سوریه به سوی معارضان که به اصطلاح خود را اصلاح کننده می‌دانند دست دوستی و همفکری دراز کرد.
 
آیت‌الله اراکی با تأکید بر این‌که انتظار داریم علمای اهل‌سنت قضایای این کشور را از جهت فقهی بررسی کرده و با علمای سایر کشورها به مناقشه بگذارند، خطاب به حاضران گفت: به نظر شما کدام موضع‌گیری به شرعیت اسلامی است؛ موضع ایران در قبال سوریه که از همان نخست همه گروه‌ها را بر نشستن برسر میز مذاکره و گفت‌وگو برای رسیدن به راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده و یا موضع عربستان که از گروه‌های تروریستی تندرو در سوریه حمایت همه جانبه دارد!؟
 
وی افزود: اگر حکومت سوریه از بین برود چه چیزی باقی می‌ماند؟ ـ پاسخ حضار: خرابی و ویرانی ـ و این یک موضع عقلانی است نه شرعی. چه اصراری بر تمزیق وحدت مردمی سوریه و نمایان کردن جنگ شیعه و سنی است؟
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بنده از علمای اهل‌سنت سوریه درخواست جدی دارم که به سایر کشورها سفر کرده و واقعیت آن‌چه در سوریه می‌گذرد را برای مسلمانان تبیین کنند. در سفری که به پاکستان داشتم، رییس علمای این کشور همانند شبکه‌های العربیه و الجزیره موضع‌گیری می‌کرد. از وی پرسیدم: شما این‌گونه موضع‌ می‌گیرید آیا تاکنون با علمای خود سوریه نیز صحبت کرده‌اید؟ پاسخ داد: «خیر»
 
آیت الله اراکی، قضیه سوریه را قضیه دفاع از فلسطین، هویت و عزت اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مردم سوریه به سبب مقاومت خود این‌گونه آماج حملات هستند و عجیب است برخی گروه‌ها که خود را طرفدار قضیه فلسطین و دشمن اسرائیل می‌‌خوانند در کنار گروه‌های تکفیری ضد نظام سوریه هستند.
 
وی اضافه کرد: به عقیده بنده در میان گروه‌ها تکفیری نیز افرادی هستند که وجدان‌های پاکی داشته و می‌توان با آن‌ها صحبت کرد. این صحبت را باید علمای اهل‌سنت انجام دهند چون علمای ایران و شیعه به سبب هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران چنین نقشی نمی‌توانند ایفا کنند.
 
آیت‌الله اراکی، وحدت و عزت امت اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و با یادآوری این نکته که ظلم است افراد خیال کنند جمهوری اسلامی برای افزودن نفوذ و منفعت خود از وحدت سخن می‌گوید، عنوان کرد: ایران دارای نظام اسلامی است و بر حسب تکلیف شرعی عمل می‌کند. ملت ما همچنان بهای ایستادن در کنار فلسطین و مظلومان را می‌پردازد.
 
وی همچنین مصحلت مسلمانان را در اتحاد دانست و خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم یک حکومت اسلامی با یک حاکم در سراسر جهان برقرار شود اگر چه اعتقاد اساسی ما همان ولایت فقیه است، ولی این را دنبال نمی‌کنیم. بلکه معتقدیم هر کشور و ملتی حکومت خود را داشته باشد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: بنده در جلسه‌ای به سفیر عربستان پیشنهاد دادم نخست، عربستان باید پرچم وحدت را بلند کند. دوم، اگر می‌خواهد نفوذ و قدرتی در سوریه، یمن و ... داشته باشید باید سیاست‌های خود را تغییر داده و از سیاست رواج آشفتگی در این کشورها به سیاست آباد کردن آ‌ن‌ها روی بیاورید.
 
وی ادامه داد: حتی مردم عربستان نیز می‌بینند که اموالشان در کجا صرف می‌شود. مردم از حکومت خود عدل و حکمت می‌خواهند. در حالی که آل سعود به چه میزان مبالغ هنگفت برای بمباران یمن صرف کرد‌ه و به کشتار مردم می‌پردازد.
 
آیت‌الله اراکی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره آن‌چه که پیرامون وحدت می‌گوید صادق است و مصلحت تمام جهان اسلام نیز در وحدت است. اگر منابع و ثروت‌ کشورهای اسلامی با هم متحد شود خواهیم دید که جهان اسلام در مباحث علمی و... چه پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریبی، هدف از تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را نیز ایجاد وحدت و ایجاد همفکری میان کشورهای اسلامی بیان کرد.
 










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن