تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796336296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاتل ستایش نه؛ این نوجوان را «هیولای ورامین» صدا کنید!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قاتل ستایش نه؛ این نوجوان را «هیولای ورامین» صدا کنید!
اخیرا شاهد قتل دختر بچه شش ساله افغانی توسط یک پسر 17 ساله بودیم و متاسفانه قاتل ستایش از 12 سالگی مشروب مصرف می‌کرده و مصرف مداوم داشته و هنگام مصاحبه با وی متوجه شدیم که همزمان ترامادول نیز مصرف می‌کرده است...
کد خبر: ۵۹۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 26 May 2016


پرونده قتل فجیعی که چندی پیش در خیرآباد ورامین رقم خورد و بسیاری را به بهت و حیرت فروبرد، روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می‌کند؛ آنقدر گسترده که هضم ماجرا روز به روز سخت و سخت تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا قدیرزاده، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی روز گذشته در سومین سمینار علمی «سوء مصرف و اعتیاد به الکل از دیدگاه طب بالینی و قانونی»، در بخشی از سخنان خود گریزی به پرونده قتل دختر بچه تبعه افغانستان که به قتل رسیده زد و سخنانی درباره قاتل هفده ساله‌ی این پرونده بیان کرد که به شدت نگران کننده و عجیب به نظر می‌‎‌رسند.

او که درباره خطرات مصرف الکل در کشورمان سخن می‌گفت، با تاکید بر این نکته که غلظت الکل در خطراتی که برای مصرف کنندگان به همراه دارد، موثر است، آمار مصرف الکل در کشورمان را هم تراز با آمار مصرف این ماده در دیگر کشورهای شرق مدیترانه و در حد قابل قبولی خواند و افزود: «شاخص مصرف سنگین دوره‌ای در دنیا 6.3 درصد است اما بنابر آمارهای غیررسمی این شاخص در کشور ما 19 درصد است؛ یعنی افرادی که در ایران مشروب‌خواری می‌کنند نسبت به افراد دائم‌الخمر در کشورهای اروپایی سه برابر بیشتر الکل مصرف می‌کنند.»

قدیرزاده در ادامه به مرگ آور بودن مصرف همزمان الکل و داروهای مخدر مانند ترامادول و متادون، به مرگ فوتبالیس مشهور کشورمان بر اثر همزمان این دو ماده اشاره کرد و گفت: «هر چه غلظت الکل در نوشیدنی افزایش یابد خطر آن نیز بیشتر خواهد شد به همین دلیل به علت پایین و مشخص بودن غلظت الکل در کشورهای خارجی خطر آنها کم است این در حالی است که در ایران غلظت الکل در مشروبات الکلی اصلا مشخص نیست. متاسفانه به علت آنکه افراد مصرف‌کننده مشروبات الکلی در ایران میزان وابستگی‌شان به این مواد افزایش می‌یابد، افراد ارائه‌کننده این مشروبات در بیش از 60 الی 70 درصد آنها متادون، ترامادول و دیازپام اضافه می‌کنند به همین دلیل فردی که مشروب مصرف می‌کند همزمان متادون، ترامادول و دیازپام را نیز دریافت می‌کند.»


قاتل ستایش نه؛ این نوجوان را «هیولای ورامین» صدا کنید!



پس از این سخنان، نوبت به بیان مسائلی در خصوص پرونده جنایت ورامین رسید تا مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی بگوید: «اخیرا شاهد قتل دختر بچه شش ساله افغانی توسط یک پسر 17 ساله بودیم و متاسفانه قاتل ستایش از 12 سالگی مشروب مصرف می‌کرده و مصرف مداوم داشته و هنگام مصاحبه با وی متوجه شدیم که همزمان ترامادول نیز مصرف می‌کرده است؛ مصرف مشروب، ترامادول و موادمخدر به طور همزمان علت مرگ‌های ناگهانی و قتل‌های ناشی از مصرف الکل است.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که قاتل نوجوان این پرونده، فردی است که علاوه بر ربودن دختر بچه ای شش ساله، تجاوز به وی، قتل او با ضربات چاقو و تلاش برای امحای پیکر بی جانش، نقاط تاریک دیگری نیز در پرونده دارد؛ میگساری و مصرف داروهای مخدر از نوع آمفتامین، آن هم از سن و سال بسیار پایین!

این در حالی است که چندگانه جرایمی که وی در ماجرای قتل ستایش رقم زده برای رساندنش به صدر فهرست قاتلان سنگدل در کشورمان یا حتی در جهان کفایت می‌کند چراکه می‌بینیم این نوجوان هفده ساله در عین حال که موقر و متین به نظر می‌رسده و حتی میان اهالی محله به حسن رفتار و خوش اخلاقی مشهور بوده، در یک روز هم دختر بچه ای را ربوده و با کشاندن او به منزل به وی تعرض کرده، هم بی هیچ نگرانی دست به جنایت بزرگتر زده و دختر بچه را با ضربات متعدد چاقو کشته و در نهایت در کمال خونسردی اقدام به نابودی جسد با اسید نموده است.

اکنون کافی است تا بدانیم این نوجوان موقر از سن دوازده سالگی، یعنی انتهای مقطع ابتدایی مشروب مصرف می‌کرده و همزمان مخدرهای دارویی می‌خورده تا تصویر یک «هیولا» از وی در ذهنمان شکل بگیرد؛ هیولایی که تصاویر اینستاگرام وی نشان می‌دهد قلیان نیز می‌کشیده، دوست غیر همجنس نیز داشته و با وی خلوت می‌کرده، خودزنی هم در کارنامه وی به ثبت رسیده و به گفته برخی منابع، فیلم های مستهجن هم تماشا می‌کرده است. هیولایی ترسناک که از هیچ کار بد و فجیعی فروگذار نبوده، در حالی که هنوز به سن قانونی نیز نرسیده!

با این حساب برای آنکه قاتل ستایش را دیو و هیولا نبینیم، می‌بایست منکر ادعاهای مطرح شده درباره وی شده و سخنان پزشکی قانونی و دیگر مراجع درباره این پرونده را مردود بدانیم و در غیر این صورت، بپذیریم که قتل ستایش عاملی برای شکوفا شدن این هیولا در منظر عموم بود؛ هیولایی که جا دارد بپرسیم از کجا آمده و نقش نهادهای مختلف در پیشگیری از شکل گیری و حتی شناسایی امثال آنها کجاست؟ هیولایی که نمی‌دانیم آیا نمونه ای نادر بوده یا یکی از لشکر هیولاهایی که در سایه بی مسئولیتی‌های فراوان رشد و نمو یافته‌ و آماده شکوفا شدن‌اند؟!
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن