تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797907137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیوار مهربانی به نانوایی رسید! /توزیع رایگان نان در پایتخت ! /


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
دیوار مهربانی به نانوایی رسید! /توزیع رایگان نان در پایتخت ! /
نانوایان مهربان؛
دیوار مهربانی به نانوایی رسید! /توزیع رایگان نان در پایتخت ! / دیوار مهربانی نانوایی شامل یک تابلو با تعدادی مهره می باشد که شهروندان خیر به تعداد هزینه ای که متقبل شده و به نانوایی پرداخت می کنند مهره دریافت کرده و آن ها را بر تابلو نصب می کنند...


گروه اجتماعی فرهنگ نیوز، «نیاز داری بردار نیاز نداری بذار»، این روزها عبارت آشنایی برای ایرانی هاست، اصطلاحی که حمایت های هم وطنان مان از اقشار ضعیف را در حوزه ی پوشاک به ذهن متبادر می سازد. مکان این داد و ستد عمومی را دیوار مهربانی نامیده اند.دیوار مهربانی در تهران و سایر شهرهای ایران الهام‌بخش مردم پاکستان و بسیاری ملت های دیگر بوده و به سرعت و برق و باد جهانی شده است. به طور نمونه دانشجویان پاکستانی در شهر پیشاور با کمک یکدیگر «دیوار مهربانی» به راه انداختند و همچنین در کشور های دیگری همچون عراق و چین و کشور های دیگر آسیایی مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

دویچه وله در گزارشی درباره دیوار مهربانی موجود در چین می نویسد: «دیوار مهربانی» در شهر ژومادیان چین درست همانند آن‌چه پیش از این در ایران وجود داشت به راه افتاده است. دیواری برای آویختن لباس‌هایی که نو هستند اما دیگر به کار صاحبش نمی‌آیند. در عوض کسانی که نیازمند هستند آن‌ها را برمی‌دارند.در ایتالیا نیز در یکی از خیابان های شمالی شهر رم دیوار مهربانی به همت دانشجویان رشته ادبیات ایتالیایی و  با همکاری والدین دانشجویان و هنرمندان و بر اساس الگوی دیوار مهربانی ایران شکل گرفت. برروی این دیوار جمله معروف «آن چیزی را که نیاز نداری بگذار و آن چیزی را که نیاز داری بردار» نوشته شده است.

دیوار مهربانی در عراق.ایده زیبای دیوار مهربانی که از چند شهر ایران اجرایی شده و در برخی کشورها رواج پیدا کرده بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است، با این حال و از همان ابتدا بسیاری از فعالین حقوق بشری و بسیاری از هم وطنان خیرخواهمان در رواج این سنت و بسط آن به دیگر حوزه ها جهت تامین حداقل خواست نیازمندان تلاش نموده اند.از آنجا که این جریان تا حدی بین مردم شهرها در سطح گسترده ای نفوذ داشته و مقبول واقع شده، بطوری که حتی کشورهای همسایه را تحت تاثیر قرار داده، می توان تامل کرد که آیا ایجاد پایگاه های مشابه می تواند کمکی به ارتقا سطح فرهنگ عمومی کند.

دیوار مهربانی در چین.انگیزه اصلی تشکیل دیوار های مهربانی و امثال آن ایجاد روحیه همیاری و مشارکت در بین مردم برای درک نیازمندان و ابراز همدردی با آنها است که از حس نوع دوستی و عشق سر چشمه می گیرد گه از هر نظر مورد ستایش است.خبرنگار فرهنگ نیوز روز گذشته و در خلال یک اقدام تصادفی با سبک جدیدی از فرهنگ دیوار مهربانی در خیابان ایرانشهر مواجه شده که در آن یک مجتمع نانوایی که در آن سه نوع نان (بربری، سنگک و تافتون) پخت می شود، اقدام به برپایی دیوار مهربانی نانوایی برای نیازمندان نموده است، امری که توجه ما را به خود جلب نموده و ما را بر آن داشت به گفتگوی کوتاهی با ابداع کننده این طرح زیبا و انسان دوستانه بپردازیم.فرهنگ نیوز: مشاهده این طرح انسان دوستانه و خداپسندانه شما نظر ما رو به گرفتن مصاحبه با شما جلب کرد، لطفا ضمن معرفی خودتان بگویید که چه شد که شما تصمیم به گرفتن این کار خیر نمودید؟من محمد دباغی صدر هستم. واقعش این که این طرح را پسرم به بنده پیشنهاد کرد و من با شنیدن این پیشنهاد بشدت از آن استقبال نمودم. و با اینکه مدت زمان کمی از آغاز آن می گذرد باز خورد مناسبی را در سطح شهر داشته است. برای مردم نیز مشاهده این کار جالب توجه بوده و بسیاری از رهگذران با دیدن تابلوی دیوار مهربانی از آن عکس می گیرند.

آقای دباغی صدر ابداع کننده دیوار مهربانی در نانوایی هستند.ابتکار طرح ابتدا از سوی نانوایی تافتون در پیش گرفته شده است، ولی در مدت اندکی بلافاصله آن دو نانوایی کناری مان که هر سه یک مجتمع محسوب می شویم نیز اقدام به نصب تابلو دیوار مهربانی نموده اند.آرزوی من این است که این طرح در همه ی تهران و سپس در سراسر ایران همه گیر شده و هر یک از شهروندان به اندازه ی وسع خود به آن کمک نمایند تا نیازمندان را از نان به عنوان نیاز اولیه و حداقلی خوراک شان بهره مند گرداند. اگر چنین چیزی روزی فراهم شود به باور من آخرت همه مان آباد شده است.فرهنگ نیوز: آیا نانوایی دیگری زودتر از شما در انجام این کار نیکو پیش قدم شده است یا شما اولین نانوایی در تهران هستید؟من فکر می کنم که ما اولین نانوایی در سطح تهران هستیم، چون با توجه به شغل مان و ارتباط مان با هم صنفان خویش تا کنون چون رویه ای را مشاهده نکرده ام.

فرهنگ نیوز: جناب دباغی چه مدت از برپایی نانوایی شما در این محل می گذرد؟ و لطفا در رابطه با نحوه ی استفاده از این دیوار مهربانی توضیحات لازم را ارائه فرمایید؟من قریب به یک سال و اندی هست که نانوایی در منطقه را برپا نموده اند. دیوار مهربانی نانوایی شامل یک تابلو با تعدادی مهره می باشد. شهروندان خیر به تعداد هزینه ای که متقبل شده و به نانوایی پرداخت می کنند مثلا 5 هزار تومان، (با قیمت هر عدد نان 1000 تومان)، 5 عدد مهره دریافت کرده و آن ها را بر تابلو نصب می کنند، از سوی دیگر نیازمندان در موقع مراجعه به نانوایی به تعداد مهره هایی که از روی تابلو بر داشته اند و به نانوا تحویل می دهند نان دریافت می کنند (هر مهره یک نان). این پروسه به این روند ادامه می یابد.

فرهنگ نیوز: مشارکت و همیاری مردم را در کمک به دیوار مهربانی تان چگونه می بینید؟با اینکه این طرح تنها بیست روز است که آغاز شده و هم چنان بخش زیادی از ساکنین محله از آن به شکل دقیق اطلاع کسب نکرده اند، در خلال این روزها بشدت از آن استقبال شده و روز به روز بیشتر از روز قبل می شود.شهروندان موقعی که در صف نانوایی حضور پیدا می کنند و در رابطه با تابلو سوال کرده و نسبت به آن آگاه می شوند بلافاصله کمک می کنند.

فرهنگ نیوز: نیازمندان از این اقدام شما استقبال کرده اند و بدون رودربایستی به شما مراجعه می کنند؟ به طور میانگین روزانه چه تعداد نان به دست محرومین می رسد؟روزهای اول شاید برخی نیازمندان از گرفتن نان به این شکل خجالت می کشیدند، اما اکنون بدون هیچ گونه معذب بودن به ما رجوع می کنند و به واقع حقشون هم هست که بیان و از این اقدام بهره مند شوند.شما بهتر می دانید که قیمت نان نیز بالا رفته است و برخی خانواده های بی بضاعت و یا کم بضاعت حتی توان خرید نان به اندازه ی کافی را ندارند، این اقدام لااقل می تواند نیاز آن ها به قوت اولیه را به اندازه ی کافی فراهم نماید.

هر سه نانوایی کنار هم اقدام به ایجاد دیوار مهربانی نموده اند.در چند روز اول به طور میانگین حدود بیست تا سی قرص نان به شکل رایگان و با هزینه اهدایی مردم در اختیار نیازمندان قرار می گرفت، در این روزها به پنجاه عدد رسیده است (با وجود گذشت تنها 20 روز از آغاز طرح) که امیدواریم با انتشار بیشتر خبر باعث کمک هرچه بیشتر مردم باشیم.فرهنگ نیوز: در پایان بدلیل این اقدام نیک از شما تشکر می کنیم، حرفی برای گفتن ندارید؟من هم از شما تشکر می کنم که پیش قدم شدین و برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر از این کار که امیدوارم در آینده در سایر نانوایی ها نیز شاهد آن باشیم تلاش نمودید.




95/3/6 - 09:50 - 2016-5-26 09:50:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن