تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797621441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 9 ساعت آموزش در جدول دروس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاهش 9 ساعت آموزش در جدول دروس
کد خبر: ۵۹۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 25 May 2016


مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری با بیان اینکه ۹۰ درصد محتوای دروس جدید تألیف شده است، گفت: در جدول تمام دروس در مجموع شاهد 9 ساعت کاهش ساعات آموزش هستیم.

به گزارش فارس،‌ محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، در خصوص ماجرای کاهش ساعت آموزش درس دینی در جدول دروس اظهار داشت:‌ برای آنکه موضوع ساعت آموزشی دروس کاملاً مشخص شود، ابتدا باید مقایسه‌ای بین نظام آموزشی قبلی و جدید شود؛ آموزش دینی، قرآن و عربی در نظام آموزشی «1ـ 3 ـ 3 ـ 5» شامل 22 ساعت در 5 سال دوره ابتدایی، 18 ساعت در 3 سال دوره راهنمایی، 16 ساعت در 3 سال دوره دبیرستان و 2 ساعت در پیش‌دانشگاهی بود که در مجموع 58 ساعت دینی، قرآن و عربی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شد.

وی ادامه داد: آموزش دینی، قرآن و عربی در نظام آموزشی «3 ـ 3 ـ 6» شامل 27 ساعت در ۶ سال دوره ابتدایی، ۱۸ ساعت در سه سال دوره متوسطه اول و ۱۲ ساعت در سه سال دوره متوسطه دوم است که در مجموع 57 ساعت آموزش دینی، قرآن و عربی است.

امانی با بیان اینکه با توضیح فوق مشخص است که حجم کلی آموزش قرآن،‌ دینی و عربی در مجموع یک ساعت کم شده است، افزود: ما تربیت دینی را یک مأموریت عام برای کل بدنه آموزش و پرورش و تمام دروس می‌دانیم و معتقدیم روح حاکم بر تمام برنامه‌ها باید بحث تربیتی باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به تربیت دینی، نگاه آموزش مؤثر و عمیق است، گفت: نگاه به تربیت دینی نباید نمایشی باشد و ما تلاش کردیم نگاه آموزش مؤثر و عمیق در درس دینی، قرآن و عربی داشته باشیم و در حال حاضر در دروس اجتماعی، علوم، فارسی و هنر به طور جدی نگاه دینی وجود دارد.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری به تعریف آموزش مؤثر اشاره کرد و ادامه داد: آموزش مؤثر، سطحی نیست و چارچوب فکری را تغییر می‌دهد و معتقدیم که برای آموزش دروس باید به این سمت حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع در جدول دروس شاهد ۹ ساعت کاهش ساعات آموزش هستیم، اضافه کرد: کاهش ساعات دروس تنها مختص به درس دینی، قرآن و عربی نیست بلکه درس زبان و ادب فارسی از 70 ساعت به 67 ساعت،  زبان خارجه از 21 ساعت به 17 ساعت و ریاضیات از 64 به 57 ساعت کاهش داشته است و البته درس‌‌هایی مانند تربیت بدنی نیز از 21 ساعت به 24 ساعت افزایش داشته‌اند که این افزایش شامل یک ساعت در سال سوم متوسطه و 2 ساعت در پیش‌دانشگاهی است.

امانی طهرانی با تأکید بر اینکه در دوره دوم متوسطه چند درس جدید ایجاد شده است، افزود: در گذشته درس هنر در این دوره وجود نداشت که اکنون اضافه شده است؛ درس مدیریت خانواده و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارگاه کارآفرینی و تولید، انسان و محیط زیست و سلامت و بهداشت از جمله این دروس هستند.

وی به ساحت تربیتی شامل اعتقادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی، علمی و فناورانه، تربیت‌بدنی و سلامت و هنری و زیباشناختی، اشاره کرد و گفت: ما در تألیف کتب درسی باید به تمام این ساحت‌ها توجه کنیم.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری به محتوای درس هنر اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره متوسطه دوم، درس هنر وجود نداشت که اکنون پیش‌بینی شده است و در این درس ۴ پودمان و هدف دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: نکته اول مطالعه و یادگیری درباره هنر است و معتقدیم آموزش در باب هنر باید مادام‌العمر بماند چرا که درس هنر، درس بسیار مهمی در تعادل روحی انسان‌هاست و تفاهم بین انسان‌ها را افزایش می‌دهد؛ نکته دوم به ارزشگذاری آثار هنری باز می‌گردد و اینکه افراد، آثار هنری را هویت و تاریخ ببینند و بدانند که اینها گنج‌هایی هستند که برای ما باقی مانده‌اند؛ نکته سوم، نقد هنری و نکته چهارم نیز خلق هنری است که در تألیف این درس در دوره متوسطه دوم به آنها توجه می‌شود.

امانی طهرانی به درس تربیت‌بدنی نیز اشاره کرد و گفت: برای کتاب‌های درسی، راهنمای معلم پیش‌بینی می‌شود که بهترین منبع اداره کلاس است که در اختیار معلمان قرار می‌گیرد؛ در بخش سلامت نیز معتقدیم باید یک ساعت آموزش سلامت به دوره ابتدایی اضافه شود،

وی اضافه کرد: نرم‌افزار «بر فراز آسمان» شامل اطلاعات جامع معلمی است که برای تک‌تک‌ دروس تهیه شده است که «بر فراز آسمان» ویژه درس تربیت‌بدنی شامل اطلاعات و آموزش‌های کاملی است؛ علاوه بر آن، دو فیلم نیز برای دانش‌آموزان تولید شد.

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری افزود: قیمت هر نرم‌افزار ۵۶۰ تومان است که در اکثر مدارس به طور رایگان توزیع می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تألیف کتب جدیدالتألیف نیز گفت: تألیف عمده دروس انجام شده است و ۹۰ درصد محتوای دروس تألیف شده است و هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن