تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797603490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت بهداشت: فقط 20 نفر بالای 100 میلیون می‌گیرند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزارت بهداشت: فقط 20 نفر بالای 100 میلیون می‌گیرند!
رئيس سازمان غذا و دارو: برخي پزشكان با قاچاقچيان دارو ارتباط دارند / رسانه‌اي شدن ماجراي پرداخت‌هاي چند ده و چند صد ميليوني در وزارت بهداشت كم‌كم دارد جدي‌تر مي‌شود و پاي سازمان بازرسي كشور هم به اين پرونده باز شده است.
نویسنده : زهرا چیذری 


رسانه‌اي شدن ماجراي پرداخت‌هاي چند ده و چند صد ميليوني در وزارت بهداشت كم‌كم دارد جدي‌تر مي‌شود و پاي سازمان بازرسي كشور هم به اين پرونده باز شده است. اين در حالي است كه سخنگوي وزارت بهداشت در نشست خبري خود دريافت‌هاي بالاي 100 ميليون در اين وزارتخانه را تكذيب كرد و از مدعيان خواست سند رو كنند. در برابر اظهارات آقاي قائم‌‌مقام وزارت بهداشت اما قائم‌مقام سازمان نظام پرستاري سازمان نظام پرستاري مي‌گويد: اسناد پرداخت‌هاي صدهاميليوني در وزارت بهداشت موجود است.

حقوق‌هاي نجومي سفيد‌پوشان عرصه سلامت البته از نوع متخصص‌هاي‌شان موضوع تازه‌اي نيست اما پس از ماجراي رسانه‌اي شدن حقوق‌هاي چند ده ميليوني مديران بيمه‌اي و نامه سرگشاده دبير‌خانه پرستار به وزير اقتصاد درباره اين دريافت‌هاي غير‌عادي و شكاف گسترده‌اي كه به لحاظ درآمدي ميان اقشار مختلف جامعه از نوع متخصصان و تحصيلكرده‌ها با پزشكان وجود دارد اين ماجرا ابعاد گسترده‌تري پيدا كرد و مسئولان وزارت بهداشت و حتي مسئولان بخش‌هاي ديگر مانند سازمان بازرسي را وادار به واكنش كرد. جنس اين واكنش‌ها اما با هم فرق داشت؛ از تكذيب و ادعاي دروغ سيزده در ارديبهشت گرفته تا تهديد به رو كردن اسناد و بررسي پرونده پرداخت‌هاي چند ده ميليوني. اين مسئله در كنار تخلفات برخي از پزشكان و كارهايي نظير زير‌ميزي يا ارتباط برخي پزشكان با شبكه‌هاي قاچاق واقعيت‌هايي كه قداست لباس سفيد پزشكي را لكه‌دار كرده و قاطبه پزشكان دلسوز و متعهد جامعه در صف اول مطالبه برخورد با چنين مسائلي ايستاده‌اند.
  
كارانه بگيرهاي چند ده ميليوني از 20 تا 50 نفر
ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت در واكنش به اظهارات احمد توكلي كه پرداخت‌هاي چندصد ميليوني در وزارت بهداشت را تأييد كرده است، وجود حتي يك مورد پرداخت چند صد ميليوني در اين وزارتخانه را تكذيب كرد.

وي در نشست خبري خود به وضعيت پرداخت‌هاي پزشكان در بخش دولتي اشاره كرد و گفت: پرداخت‌هاي ما دو بخش دارد كه شامل حقوق و كارانه است. ۲۱ هزار متخصص و فوق تخصص به طور ميانگين ۱۳ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان دريافتي دارند. اين دريافتي براي پزشكان عمومي در بخش دولتي ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و براي پرستاران ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است. از كل ۲۱ هزار متخصص و فوق‌تخصص در بخش دولتي تنها ۲۰ نفر دريافتي بالاي ۱۰۰ ميليون تومان داشته‌‌اند.
 حريرچي افرادي را كه ادعاي وجود حقوق‌هاي چند ده و چند صد ميليوني دارند، تهديد به اقدام حقوقي كرد.

اين در حالي است كه سال گذشته رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفته بود 30 نفر از هزار و 100پزشك اين دانشگاه كارانه 70 ميليوني مي‌گيرند. با اين حساب تعداد پزشكاني كه كارانه‌هاي بالاي 50 ميليون مي‌گيرند آنقدرها هم كم نيست. اين در حالي است كه حتي در كشورهاي اروپايي پيشرفته چنين درآمدهايي براي پزشكان وجود ندارد و وزارت بهداشت تاكنون مقايسه مستندي از درآمد تمام اعضاي يك بيمارستان در ايران و كشورهاي منطقه ارائه نداده است.
  
همه مدعيان حقوق‌هاي نجومي پزشكان
اقدام حقوقي وزارت بهداشت بايد اقدام گسترده‌اي باشد و خيلي از افراد را در بر بگیرد.
 نمونه‌اش احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و محمد حسن نژاد، جعفر قادري، مصباحي مقدم، محمدمهدي مفتح و الياس نادران نمايندگان اقتصاد‌دان ديگر مجلس كه در اسفند ماه 93 از حقوق‌هاي ميليوني پزشكان و به طور خاص دريافتي ماهانه بين ۶۱ تا ۸۳ ميليون تومان معاون وزير بهداشت در سال 91 صحبت كرده بودند و صد البته محمد رضا شريفي‌مقدم، دبيركل خانه پرستار كه به نوعي آغازگر اين مطالبه‌گري بود.

وي در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت بهداشت مي‌گويد:‌از اقدام حقوقي وزارت بهداشت درباره دريافت‌هاي صدها ميليوني استقبال مي‌كنيم. ورود قوه قضائيه و سيستم‌هاي نظارتي در اين زمينه كمك‌كننده است و بايد تكليف نظام پرداخت در وزارت بهداشت مشخص شود.
  
ارتباط برخي پزشكان با شبكه‌‌هاي قاچاق دارو
این‌خبرهای ناخوش درحالی است که در خبر دیگری رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اينكه تجويز داروي خارج از ليست توسط پزشكان موجب ايجاد شبكه قاچاق براي تأمين اين داروها مي شود، گفت: گاهي مواقع به اين نتيجه مي‌رسيم كه برخي پزشكان با اين شبكه‌ها در ارتباط هستند.
رسول ديناروند گفت: گاهي برخي پزشكان دارويي براي بيمار تجويز مي‌كنند كه در ليست دارويي ما وجود ندارد، بنابراين بيمار در مراكزي چون ناصرخسرو سرگردان مي‌شود. در اينجا پزشك بي‌انصافي مي‌كند، حال اگر دارويي كه در بازار ايران وجود ندارد و تأييد نشده، تجويز شود بايد شبكه قاچاقي براي پاسخگويي به آن شكل بگيرد و ما اطمينان داريم برخي از اين پزشكان مي‌توانند با شبكه قاچاق ارتباط داشته باشند، چرا كه اگر چنين دارويي تجويز نشود، قاچاق هم پا نمي‌گيرد.
  
تفحص از وزارت پزشكان
طرح تفحص از وزارت بهداشت و هزينه‌كرد طرح تحول سلامت سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي به هيئت رئيسه تقديم شد اما با پايان انتخابات بهارستاني‌ها اين طرح را هم در كنار طرح‌هاي زمين مانده ديگر گذاشتند. حالا قاضي سراج از ورود سازمان بازرسي به ماجراي حقوق‌هاي چند ده و چند صد ميليوني در دستگاه‌هاي دولتي خبر مي‌دهد امري كه شايد بتواند ابهام‌هاي موجود را برطرف كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن