تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797710745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری هایی که چاق تان می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: اغلب مصرف بیش از اندازه مواد غذایی و ورزش نکردن و عدم تحرک بدنی باعث چاقی می شوند، اما در مواردی هم که البته کمتر رخ می دهد، بیماری ها و اختلالات درونی بدن موجب افزایش وزن گاها ناگهانی می شوند.

بیماری هایی که چاق تان می کنند
بیماری های چاق کنندهاغلب مصرف بیش از اندازه مواد غذایی و ورزش نکردن و عدم تحرک بدنی باعث چاقی می شوند، اما در مواردی هم که البته کمتر رخ می دهد، بیماری ها و اختلالات درونی بدن موجب افزایش وزن گاها ناگهانی می شوند. در این مطلب چند تا از این بیماری ها و شرایط را برایتان می گوییم.کم کاری تیروئیداز جمله بیماری های که باعث چاقی می شود، کم کاری تیروئید است که موجب کاهش هورمون مربوط به افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) می گردد. کم کاری تیروئید سبب خواهد شد که بدن نتواند به حد کافی مواد مصرفی فرد را بسوزاند که این مسئله می تواند سبب چاقی در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شود.
اختلالات خواباینسومنیا، آپنه ی خواب، سندروم پاهای بی قرار و هر عامل دیگر بی خوابی موجب اضافه وزن خواهد شد. اختلال خواب باعث تحریک گرسنگی شده و در نتیجه اگر فرد به اندازه کافی نخوابد و یا چرت نزند، دچار پرخوری می گردد. به علاوه یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که کم می خوابند با لذت بیشتری غذا می خورند و این خود باعث می شود بیش از بقیه ی افراد مواد غذایی مصرف نمایند.از طرفی هم به خاطر خستگی زیاد نمی توانند فعالیت کافی جهت سوزاندن کالری داشته باشند.
افسردگیافرادی که از افسردگی رنج می برند، اغلب به چند دلیل دچار اضافه وزن می شوند.
بسیاری از افراد دچار افسردگی، احساس نیاز به خوردن غذا را در خود می یابند، برخی به دلیل تحرک ناکافی و برخی به دلیل مصرف داروهای چاق کننده ی ضد افسردگی دچار اضافه وزن می شوند.البته داروهای ضد افسردگی تنها دارویی نیستند که موجب اضافه وزن می شوند. بلکه داروهای دیگری مانند داروهای دیابت و تنظیم کننده متابولیسم غدد درون ریز مانند انسولین، بتابلوکر ها (مسدودکننده های گروه بتا) و حتی داروهای ضد بارداری از جمله ی این داروها می باشند.
هرگاه دچار اضافه وزن ناگهانی شدید، فکرکنید که آیا اخیرا داروی جدیدی را مصرف نموده اید یا خیر؟
اختلالات دردهر بیماری ای که موجب ایجاد دردهای مزمن شود از جمله فیبرومیالژی، ورم مفاصل و سیاتیک موجب اضافه وزن خواهد شد. افرادی که دچار دردهای مزمن هستند، تمایل بیشتری به خوابیدن و یا عدم تحرک و یک جا نشستن دارند. همچنین داروهای مسکن درد، به خصوص آن هایی که برای عصب تجویز می شوند نیز می توانند به اضافه وزن کمک کنند.
سندروم کوشینگسندروم یا نشانگان کوشینگ در اثر فعالیت زیاد بخش قشری غده آدرنال ایجاد می شود. این سندرم را هایپرکورتیزولیسم (افزایش کورتیزول) نیز می نامند. این بیماری بسیار نادر است و به دلیل افزایش تولید هورمون کورتیزول باعث افزایش وزن در فرد مبتلا می شود.از نظر ظاهر، این افراد دارای لاغری نسبی بدن می باشند، در حالیکه تجمع چربی در ناحیه شکم و گردن وجود دارد. پوست نازک و شکننده، عدم تحمل گلوکز، خونمردگی ، رشد مو در صورت ، قطع قاعدگی در زنان، کلفتی صدای بیمار و کاهش میل جنسی هم در زنان و هم در مردان از دیگر علائم این سندروم می باشد.
یائسگییائسگی ، یک مرحله از زندگی خانم ها است  و کسب چند کیلوگرم وزن در این دوره شایع می باشد. اختلال خواب، گرگرفتگی و تعریق شبانه نیز از عوارض دیگر این دوران محسوب می شوند که می توانند در کنار عدم تعادل هورمونی، به دلیل کاهش فعالیت بدنی موجب چاقی شوند.تبیاناخبار مرتبط:پیشگیری از بیماریهای مرتبط با چاقی با مواد شیمیایی موجود در این نوشیدنیعوامل کالری برخی میوه های چاق کننده!بیست درصد موارد چاقی علت ژنتیکی دارد ارتباط چاقی با بیماری‌ها‌ آیا روغن زیتون چاق کننده است؟!
مطالب پیشنهادی


آموزش تهیه گل شکلاتی + فیلم بسیار زیبا


دیگه وقتشه جلوی ریزش موهات رو بگیری!!!


خوش گذرانی های بهاری/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن





چهارشنبه 5 خرداد 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن