تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797990366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حواشي ادامه‌دار مبارزه دختر ایرانی در قفس ارمنستان


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کتک خوردن زير سؤال رفتن شأن بانوان ايراني در قفس ارمنستان به جنجالي بزرگ در ورزش کشورمان تبديل شده است. اعزام مشکوک و سؤال‌برانگيز 10 رزمي‌کار ايراني به مسابقاتي که نه تنها مجوز فعاليت در کشورمان ندارد بلکه از نظر اصول انساني و ديني نيز هيچ توجيهي براي شرکت در چنين رقابتي وحشيانه و غيرانساني وجود ندارد.

به گزارش تراز ،فيلم جنجال‌برانگيز همين چند روز پيش در فضاي مجازي منتشر شد و پيش از آن هيچ مسئولي به خود زحمت واکنش نشان دادن به اين مسئله تأسف‌برانگيز را نداده بود. تصاوير به قدري واضح است که کتک خوردن و تحقير شدن دختر ايراني روي رينگي که در قفس قرار دارد دل هر هموطني را به درد مي‌آورد.

به گزارش ، «آرينا مافي»،  12 ساله با حجاب اسلامي و با لباس کاراته داخل قفس مي‌رود و پس از شروع مسابقه و در حالي که سعي در اجراي فن دارد از سوي حريف ارمنستاني با بي‌رحمي هرچه تمام مورد حمله قرار مي‌گيرد؛ مشت و لگدهاي اين ورزشکار مافي را نقش زمين مي‌کند و در حالي که داور مسابقه اصلاً به روي مبارک نمي‌آورد حريف ارمنستاني تا جايي که مي‌تواند سر و صورت دختر ايراني را نشانه مي‌گيرد.

لو رفتن فيلم اين بازي وحشيانه که دو ماه از آن مي‌گذرد سبب شد تا رسانه‌ها به جاي مسئولان نسبت به آن واکنش نشان دهند و حالا هم که هيچ کس مسئوليت کتک خوردن دختران مان را برعهده نمي‌گيرد!
 
رشته MMA چيست؟

فيلم منتشر شده مربوط به مسابقات MMA است، مسابقاتي که به دليل خشونت وحشتناک آن اصلا مجوزي براي فعاليت در کشورمان ندارد. MMA كه مخفف «Mixed Martial Arts» است و در فارسي به آن هنرهاي رزمي ترکيبي مي‌گويند، مجموعه‌اي از رشته‌هاي رزمي است که علاوه بر استفاده از فنون اين رشته‌ها، مشت زدن، لگد زدن و بسياري از فنون خشن و غيرورزشي در آن کاملاً آزاد است. تا جايي که در مبارزه اخير ورزشکار کشورمان تا سرحد مرگ پيش مي‌رود ولي داور مسابقه کماکان سرپا نمي‌دهد.

استفاده از فنون بوکس، کيگ‌بوکسينگ، موي‌تاي، فول کنتاکت کاراته، کشتي آزاد، کشتي يوناني، سامبو، سومو، جودو، جوجيتسو برزيلي و پانکريشن سبب شده تا MMA در زمره رشته‌هاي رزمي قرار بگيرد. ورزشکاران اين رشته براي زنده ماندن و پيروز شدن بايد به تمامي رشته‌هاي رزمي آشنايي داشته باشند نه کاراته‌کار محسوب مي‌شوند نه تکواندوکار، نه جودوکار و نه بوکسور.

ضربات وحشتناک و بي‌ملاحظه MMA را به يکي از خطرناک‌ترين رشته‌ها تبديل کرده است. حتي نتايج پژوهش‌هاي صورت گرفته در دانشگاه تورنتو که در ژورنال پزشکي ورزشي امريکا منتشر شده هم نشان داده که احتمال آسيب‌هاي مغزي در اين رشته بيش از ساير ورزش‌هاست.
 
داستان پيچيده

اوضاع پيچيده‌تر از قبل شده چراکه به غير از آرينا مافي و خواهرش تينا مافي، هشت نفر از رزمي‌کاران کشورمان نيز در قفس ارمنستان مبارزه کرده‌اند. ديروز خبرگزاري ايسنا مدعي شد که هشت پسر از کشورمان به نام‌هاي سيدمحمد حسيني، حسين جعفرمافي، ميلاد خسروي، مصطفي عليپور، مجيد حجيوان‌رشيدي، علي مهروبختياري، سامان بهزادي و سعيد جهانبخت هم در مسابقات  MMA حضور داشته‌اند.

نکته جالب اين است که همه اين افراد با پرچم جمهوري اسلامي پا به مسابقات گذاشته‌اند و در فيلم منتشر شده دختر رزمي‌کار و مربي‌اش نيز حجاب اسلامي دارند؛ هرچند که پس از مبارزه وحشيانه حجاب دختر ايراني از سرش برداشته مي‌شود. نام آرينا و تينا مافي در بين مدال‌آوران سوپرکيک‌بوکسينگ بانوان که در سال 93 در استان تهران برگزار شده بود، ديده مي‌شود و يک مدال طلا و برنز به اين دو خواهر رسيده است. مسابقه زير نظر هيئت ورزش هيئت‌هاي رزمي برگزار شده است.
 
مسئول کيست؟

 در حالي که اين ورزشکاران به نام ايران و با پرچم جمهوري اسلامي در ارمنستان حاضر شده‌اند اما فدراسيون کاراته و ورزش‌هاي رزمي نسبت به اين اتفاق اظهار بي‌اطلاعي کرده‌اند. حک شدن نام يکي از سبک‌هاي کاراته پشت پيراهن «آرينا مافي» اول از همه صداي فدراسيون کاراته را درآورد.

سيدحسن طباطبايي، سرپرست فعلي اين فدراسيون در گفت‌و‌گو با «جوان» اظهار داشت: «هيچ يک از سبک‌هاي کاراته در قفس برگزار نمي‌شود. رشته MMA در کشورمان به دليل خشونت زياد هيچ مجوز فعاليتي ندارد. هر سبکي براي آنکه در کشور فعاليت کند بايد از سوي فدراسيون مربوط و پس از آن وزارت ورزش مجوز بگيرد. از طرفي اعزام‌هاي فدراسيون همگي با مجوز شوراي برون مرزي وزارت ورزش انجام مي‌شود.»

رشيدي، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نيز در گفت‌وگو با ايسنا از برگزاري مسابقه در داخل قفس اظهار بي‌اطلاعي کرد: «آرينا مافي به هيچ عنوان زير نظر فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نبوده و اينکه مي‌گويند وي تحت حمايت ما به مسابقات اعزام شده است را کاملاً تکذيب مي‌کنم. مسابقات MMA و ر‌قا‌بت‌هايي که در رينگ و قفس انجام مي‌شود هيچ کدام زير نظر فدراسيون ما قرار ندارند و هر کس که با پرچم فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و ايران بخواهد در مسابقه‌اي برخلاف ما شرکت کند با وي برخورد مي‌کنيم.»

اظهار تأسف و بي‌اطلاعي مازيار ناظمي، رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان از اتفاق رخ داده اين پازل تأسف‌بار را پيچيده‌تر مي‌کند. نام يک سبک(باي دو) روي لباس مافي درج شده و اين دختر يک بار زير نظر هيئت‌هاي رزمي در ايران مدال‌آوري کرده، اما هيچ مسئولي تقصير را به گردن نمي‌گيرد. به‌علاوه اينکه وزارت نيز همسو با فدراسيون‌هاي مربوط مسئوليتي به گردن نگرفته است.













زمانبندی انتشار: 5 خرداد 1395 - 13:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن