تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796637347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف زیاد ویتامین ها سنگ ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مصرف زیاد ویتامین ها سنگ ساز است
روز نو : رئیس انجمن غذا و تغذیه سلامت ایران، مصرف زیاد ویتامین ها را عاملی برای ایجاد سنگ کلیه دانست و با اشاره به تبلیغات فریبنده مکمل ها بویژه در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی گفت: در برخی از این تبلیغات طوری وانمود می شود گویا فرد با مصرف مکمل ها، قدش بلندتر می شود در حالیکه این تبلیغات دروغی بیش نیست.
سیدرضا مظهری افزود: مصرف انواع مکمل ها از جمله مکمل های انرژی زا حتما باید پس از انجام آزمایش های مربوطه برای تعیین مکمل مورد نیاز و با تجویز پزشک صورت گیرد و لزوم مصرف آنها از سوی متخصصان مربوطه باید محرز شود.
وی خاطرنشان کرد: نمی توان فراتر از ظرفیت های ژنتیکی، قد بکشیم، مردم باید بدانند که تبلیغات اینچنینی مکمل ها حقیقت ندارد و برای سالم نگهداشتن بدن در مطلوب ترین حالت، بهترین دوا، داروخانه طبیعت است به آن معنا که مواد غذایی پیرامونی می توانند تمام ریزمغذی های لازم بدن را در اختیار ما قرار دهند.


**ویتامین «دی» می تواند کشنده باشد
مدیر گروه تغذیه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر از یک الگوی تغذیه متعادل مانند غلات، سبزی و میوه، لبنیات کم چرب و گوشت سفید و قرمز استفاده کنیم دیگر برای حفظ سلامتی بدن نیازی به استفاده از مکمل و ویتامین نیست.
مظهری اظهار داشت: فقط در برخی موارد به علت شرایط آندمیک (بومی) و محیطی منطقه، ممکن است برخی کمبودهای ریزمغذی ها وجود داشته باشد بطور مثال طبق آمارهای احصا شده از استان های کشور به علت آلودگی هوا و دیگر عوامل، بسیاری از مردم با کمبود ویتامین «دی» روبرو هستند و ویتامین «دی» نیز ضد افسردگی و ضد سرطان است اما اگر همین ویتامین بدون تجویز پزشک و فراتر از حد مجاز مصرف شود مانند سم عمل کرده و بویژه در کودکان می تواند کشنده باشد.


** همه با تجویز مکمل، درمانگر شده اند
رئیس انجمن غذا و تغذیه سلامت ایران تصریح کرد: متاسفانه امروزه آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی و استخرهای سونا، همه درمانگر شده اند و انواع مکمل ها را به مردم توصیه می کنند و بسیاری از مکمل ها نیز بصورت چمدانی وارد کشور می شوند و دولت به اندازه کافی نیرو و بودجه ندارد که همه این موارد را کنترل کند، بنابراین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
مظهری تاکید کرد: جامعه باید از حقوق خود باخبر شده و به سلامتی خود بها دهد؛ چرا مردم مواد غذایی و مکمل هایی را مصرف می کنند که نمی دانند چه عوارض جانبی برای بدن به همراه دارد؛ متاسفانه برخی افراد بدون اینکه از متخصص بپرسند، دارو یا مکملی را ماه ها و حتی سال ها استفاده می کنند.


** مصرف زیادی ویتامین سنگ کلیه می آورد
رئیس انجمن غذا و تغذیه سلامت ایران تصریح کرد: مصرف ویتامین زیادی، سنگ کلیه می آورد؛ مردم می توانند ویتامین ها را در طبیعت پیدا کنند، بطور مثال ویتامین «سی» در مرکبات بطور طبیعی وجود دارد و هیچگاه فرد با مصرف مرکبات دچار اوردوز (بیش مصرفی دارو با عوارض خطرناک) نمی شود.
مظهری ادامه داد: همچنین به جای اینکه مردم از مکمل و ویتامین های «ای» - (A) -مصرف کنند و با بیش از حد مصرف کردن آن مسموم شوند می توانند میوه های نارنجی و سبزی های رنگی مانند هویج را مصرف کنند که از منابع سرشار از ویتامین «ای» - (A) - است و پوست را زیباتر می کند.


** لزوم سرمایه گذاری برای الگوی غذایی ایرانیان 
وی از مردم خواست بطور جدی از خوددرمانی با مکمل ها پرهیز کنند و گفت: نباید بی محابا با سلامتی بازی کرد؛ فرهنگ مصرف غذا و دارو باید از دوران مهد کودک به مردم آموزش داده شود اما متاسفانه در رسانه ها اعم از دیداری و شنیداری به برنامه های پزشکی توجهی نمی شود.
رئیس انجمن غذا و تغذیه سلامت ایران گفت: بسیاری از باورها و عادات غذایی اشتباه در جامعه شکل گرفته که ریشه در باورهای هزاره دارد درحالیکه باید به این نکته توجه داشت که بطور مثال اگر داروی طب سنتی در دو هزار سال پیش جان بخش بوده، امروز می تواند جان ستان باشد؛ باید به تغییرات اکولوژیک (بوم شناسی و روابط متقابل موجودات زنده و محیط زیست) و آلودگی های جدید توجه کرد.
مظهری افزود: نیاز بشر به مواد غذایی طبق شرایط محیطی متفاوت است و باید برنامه آموزشی مدونی در این زمینه وجود داشته باشد؛ باید برای آینده سازان ایران، سرمایه گذاری های لازم تغذیه ای صورت گیرد زیرا با این سرمایه گذاری ها از گسترش بیماری های خود ایمن، مزمن و انواع بیماری های تحلیل برنده غضروف و مفاصل و سرطان ها جلوگیری کرده و از هدر رفتن میلیاردها دلار هزینه درمانی، اجتناب می شود.






تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن