تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797862435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخدام‌های دولتی که در تونل وعده‌ها متوقف مانده است!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: استخدام‌های دولتی که در تونل وعده‌ها متوقف مانده است!
بار دیگر وعده استخدام دولتی و آن هم در بزگترین وزارتخانه کشور. استخدامی که چندین سال است تبدیل به آرزوی مردم این مرز و بوم شده است.

استخدام‌های دولتی که در تونل وعده‌ها متوقف مانده است!
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بار دیگر وعده استخدام دولتی و آن هم در بزگترین وزارتخانه کشور. استخدامی که چندین سال است تبدیل به آرزوی مردم این مرز و بوم شده است.

مردمی که داشتن شغل مناسب را تنها در کارمندی دولت می دانند و هر بار که آزمون استخدامی برگزار می شود با شور و شوق ثبت نام می کنند و خود را آماده رقابت با یکدیگر میکنند تا کارمند رسمی دولت شوند و آینده شان تضمین شود.

*ترس از آینده شغلی

احمد باقری روانشناس در این مورد می گوید: عکس العمل این چنینی مردم از ترس آنها از آینده شغلیشان نشات می گیرد چرا که آنها به کار در شرکتهای خصوصی اطمینان ندارند.

وی ادامه می دهد: ترس از تعدیل نیرو سبب شده تا همه کارمندان شرکت های خصوصی و حتی دولتی که استخدام رسمی نیستند، نسبت به آینده با ترس نگاه کنند و از هر فرصتی برای استخدام رسمی استفاده کنند.

به گفته باقری این عمل به دلیل وضعیت نامشخص اقتصادی رخ می دهد چرا که بسیاری از صاحبان کارخانه ها و کارآفرینان هر روز با اقدام تازه ای در اقتصاد روبرو می شوند و مجبور هستند تا در نیروی انسانی خود تغییر ایجاد کنند.

اکنون نیز بار دیگر بحث استخدام دولتی آن هم در شغل معلمی به گوش می رسد و بسیاری دلشان را برای آن صابون زده اند.3  هزار و 700 پذیرفته شده آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش که هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌‌های آموزش معلمی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند، از مهر امسال وارد مدارس می‌شوند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند ماه پیش برای جذب 5 هزار نیروی جدید برگزار شد که همچنان با حاشیه‌هایی همراه است.

*همه 5 هزار متقاضی کادر آموزش و پرورش استخدام نشده‌اند

سلیمی نماینده دور گذشته مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند روز پیش گفت: مراحل اولیه استخدام 5 هزار متقاضی کار در وزارت آموزش و پرورش انجام شد اما تمام این تعداد به کار گرفته نشده بلکه هنوز چند صد نفر از این تعداد باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه قرار بود وزارتخانه مربوطه نسبت به وضعیت استخدام این تعداد نیروی آموزش و پرورش اقدام کند، ادامه داد: امیدواریم طبق وعده ای که مسئولان داده بودند وضعیت استخدام این تعداد نیز هر چه سریع تر مشخص شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نکته‌ای که وجود دارد آنکه تمامی این 5 هزار نفر نیروی استخدامی نمی‌توانند به تنهایی نیاز آموزش و پرورش را به ویژه در برخی از دروس برطرف کنند از این رو باید هر چه سریع تر مجوزهای لازم برای رفع نیاز واقعی این وزارتخانه داده شود.

سلیمی در پایان با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها ناچار به استفاده از نیروهای حق‌التدریسی به صورت گسترده شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مسئله نشأت گرفته از کمبود نیروی انسانی است که ان شاالله با صدور مجوزهای جدید از سوی معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری این نیاز برطرف خواهد شد.

*پیگیری وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پروزش

محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت:اعلام نیاز برای برگزاری آزمون به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده اما هنوز پاسخی از سوی این سازمان داده نشده است.

وی در پاسخ به تعیین زمان دقیق برگزاری آزمون بیان کرد:حداقل تا یک ماه آینده باید وضعیت روشن شود و به محض ابلاغ پاسخ سازمان مدیریت به آموزش و پرورش سهمیه آزمون به تفکیک جنسیت، شهر و مقطع تحصیلی اعلام می شود.

*ورود 18 هزار معلم جدید به مدارس از مهر

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه «آخرین وضعیت نقل و انتقالات فرهنگیان چگونه است؟»، اظهار داشت: شرط منتقل شدن فرهنگیان عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد است که این موضوع به عنوان یک قاعده از قبل بوده است.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال تعدادی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که 18 هزار نفر هستند، فارغ‌التحصیل خواهند شد و به مدارس خواهند آمد ضمن اینکه ساماندهی نیروی انسانی نیز در دستور کار آموزش و پرورش است و در این راستا از استان‌ها دعوت به عمل آمده است.

*کمبود معلم مرد در تهران

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلی برای تأمین امکانات تحصیلی دانش‌آموزان نداریم و در طرح روستامرکزی، دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم را ساماندهی شدند و در طرح مدارس شبانه‌روزی مناطق صعب‌العبور و برف‌گیر را شناسایی و امکانات تحصیلی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال ورود نیرو به آموزش و پرورش تهران ممنوع خواهد بود؟»، اظهار کرد: عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد در این موضوع مهم است که بر اساس جنسیت، رشته و دوره تحصیلی این موضوعات متفاوت خواهد بود.

وی افزود: شهر تهران در مقطع متوسطه نیروی مرد نیاز دارد زیرا 81 درصد معلمان تهران خانم‌ها هستند و این در حالی است که 51 درصد دانش‌آموزان پایتخت پسر هستند و این عدم توازن وجود دارد.

*فرهنگیان در اولویت استخدام 95

علی اصغر فانی درباره احتساب سابقه خدمت نیروهای حق‌التدریس گفت: قوانین کشور محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است و تعدادی از همکاران رسمی و پیمانی ما سابقه‌شان محاسبه نشده که پیگیر این موضوع از طریق سازمان مدیریت هستیم.وزیر آموزش و پرورش درباره مربیان پیش‌دبستانی نیز تصریح کرد: مجلس سال گذشته مصوبه‌ای داشت و در آن درباره به کارگیری نیروهای پیش‌دبستانی با رشته‌های مرتبط تاکید داشت و ما به استناد قانون مصوب مجلس عمل می‌کنیم.

فانی افزود: تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی نیز منوط به برگزاری آزمون استخدامی است. هرچند در سال‌های گذشته افرادی بدون ضابطه جذب آموزش و پرورش شده‌اند اما ما براساس قوانین موجود کشورعمل می‌کنیم. امسال به مجرد دریافت مجوز از سازمان مدیریت، آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد و آن دسته از نیروهای ما که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولویت استخدام خواهند بود.

*جذب فارغ التحصیلان دیگر دانشگاهها در آموزش و پرورش ادامه می یابد

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص روش های جذب نیروی معلمی در آموزش و پرورش اظهار داشت: ما معتقد به تنوع در پذیرش و تربیت معلم در آموزش و پرورش هستیم و قطعا علاوه بر دانشجومعلمانی که در سیستم دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند به جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها برای ورود به آموزش و پرورش ادامه خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر از طریق آزمون های استخدامی آموزش و پرورش قطعا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سال تحصیلی آینده حدود 13 تا 15 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس سراسر کشور خواهند شد.

*جذب ۱۸ هزار معلم

زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از معلم هایی که امسال جذب آموزش و پرورش می شوند شامل سه هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و پنج هزار معلم تازه استخدام هستند.

وی گفت: 16 هزار همکار فرهنگی که پارسال بازنشسته شدند امسال به علت اعمال رتبه بندی و تغییر در حقوق کارمندان در سیسم آموزشی همچنان فعال هستند.

زرافشان تأکید کردامسال 18 هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند  و با جذب این میزان نیروی جدید 50 هزار معلم  بازنشسته می شوند.




۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن