تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797859887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری فارس خواستار حمایت همگانی از خانواده زندانیان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس کل دادگستری فارس خواستار حمایت همگانی از خانواده زندانیان شد رئیس کل دادگستری استان فارس به مناسبت روز نسیم مهر روز حمایت از خانواده زندانیان خواستار کمک همگان به خانواده زندانیان نیازمند و مددجویان جرائم غیر عمد شد و گفت: این کمک ها کمتر از سایر اقدامات خیر خواهانه نیست.
۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد ساعت 23:12

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علی القاصی گفت: ممکن است وضعیت مشابه این مددجویان برای هر فردی از افراد جامعه رخ دهد و به یقین در چنین شرایطی انتظار کمک داشتن از دیگران طبیعی به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد:قشر ضعیف و آسیب پذیر خانواده زندانیان علی رغم محرومیت بسیار در زمره اقشار فراموش شده هستند و با وجود بیشترین نیاز،کمترین کمکی به آنان می شود.
القاصی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: آن کسی که در رفع نیاز محرومان تلاش نکند بنابر نص صریح قرآن در شمار تکذیب کنندگان دین به شمار می آید.
رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه انفاق در راه خدا در ردیف نماز و جهاد توصیف شده است گفت: اهمیت انفاق و کمک به هم نوع در لسان نبی مکرم اسلام (ص) در درجه ای از اهمیت قرار دارد که از این اهتمام و باور عملی به عنوان شرط مسلمانی از آن یاد شده است.
القاصی با اشاره به این مطلب که آموزه های ما در اسلام بر محرومیت‌زدایی منطبق است گفت: در آموزه‌های متعالی دین به صراحت یاد شده است کسی که شب را به روز برساند و به امور مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس خانواده زندانیان را افرادی بی گناه و قربانیان جرم خواند و افزود: با زندانی شدن سرپرست خانواده و رها شدن خانواده زندانیان و عدم تأمین نیاز های مادی و معنوی این قشر آسیب دیده متأسفانه زمینه تکمیل چرخه جرم فراهم می شود .
القاصی توجه و اختصاص بودجه و حمایت های دولتی از این قشرآسیب دیده را وظیفه دولت خواند و اضافه کرد: به لحاظ آنکه تاکنون به هر علت این وظیفه مهم دولت اجرایی نگردیده بر همه مؤمنان و نیک اندیشان فرض است که با کمک های خیرین زمینه صیانت از جامعه فراهم شود.
القاصی افزود: کسانی که به دلیل پرداخت دیه محکوم شده اند یا آن کسانی که به دلیل نوسانات اقتصادی در کسب خود شکست خورده‌اند در کار خود عمد ندارند و لازم است همان‌طور که مردم برای بیمارستان‌سازی و مدرسه‌سازی کمک می‌کنند به خانواده این افراد نیز کمک کنند.
رئیس شورای قضایی فارس گفت: سال گذشته تنها یک میلیارد و 700 میلیون ریال معادل 170 میلیون تومان کمک مردمی به انجمن حمایت از زندانیان فارس انجام شده است در حالی که برای احداث بیمارستان یا مدرسه گاه افراد خیر ارقام بالایی را کمک می کنند هر چند اقدام خیرین در کمک به مدرسه سازی و یا مراکز درمانی نیزکار بسیار پسندیده ای است اما کمک به خانواده های محروم نیز اجر و پاداشی کمتر از آن ندارد.
وی عمده ترین علت عدم توجه به خانواده های زندانیان نیاز مند را تصور اشتباه و برداشت ناصحیح از صرف مبالغ اهدایی به زندانیان خطرناک ، ضعف تبلیغاتی و عدم اطلاع رسانی از محل هزینه کرد مبالغ اهدایی خواند و گفت : باید تلاش کنیم از همه ابزار های فرهنگی و رسانه و تبلیغاتی به منظور آگاه سازی و روشنگری برای کمک به زندانیان نیازمند استفاده کنیم .
وی کمک سازمان ها و نهاد های فرهنگی، رسانه ها و کانون های تبلیغاتی به این امر را نوعی زکات اموال و دانش آنان توصیف کرد و افزود: روشن ساختن اذهان حتی ذهن یک فرد در اهمیت کمک به زندانی نیازمند و یا خانواده وی می تواند زمینه ساز تبلیغات سینه به سینه افراد و ترویج این سنت حسنه باشد.
القاصی اضافه کرد: در سال گذشته 40 نفر زندانی جرائم غیر عمد با کمک انجمن حمایت از زندانیان این استان آزاد شدند که نتیجه کمک یک میلیارد و 700 میلیون ریالی خیرین بوده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس افزود: تا اردیبهشت امسال بیش از 700 زندانی جرائم غیر عمد در زندان به سر می بردند که این امر به معنای بی سرپرست بودن همین تعداد خانواده و در معرض آسیب قرار گرفتن زنان و فرزندان آنان است.
القاصی تعداد خانواده های تحت پوششش انجمن حمایت از زندانیان استان فارس را بیش از 1000 خانوار و جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر خواند و بیان کرد: این افراد به غیر از دریافت مستمری های ماهیانه ،تحت پوشش پیگیری مسائل درمانی و آموزشی نیز قرار دارند.
وی با اشاره به عدم اختصاص کمک های دولتی به این انجمن کمک های خیرین را زمینه ساز استمرار کمک به خانواده زندانیان و پوشش کامل این افراد دانست.
پنجم خرداد ماه در تقویم کشور به عنوان روز نسیم مهر و کمک به خانواده زندانیان نامگذاری شده است. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن