تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797617346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاید «حیدر» خود «حاتمی کیا» بود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
شاید «حیدر» خود «حاتمی کیا» بود
شاید «حیدر» خود «حاتمی کیا» بود مهدی حسینی‌وند گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا زمانی که سوژه‌ای را برای پرداخت انتخاب می‌کند باید حتماً آن را بفهمد و درکش کند و احساسش کند فکر می‌کنم شاید حیدر خود حاتمی‌کیا بود.


به گزارش فرهنگ نیوز، مهدی حسینی‌وند در ارتباط با تدوین فیلم سینمایی «بادیگارد»، به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و همچنین کار کردن با وی گفت: کار کردن با ابراهیم حاتمی‌کیا بسیار سخت و لذت‌بخش است. به دلیل اینکه او جزو آن دسته از کارگردانانی است که در تمام مراحل کامل شدن فیلم سینمایی خود حضور دارد و جز به جز آن را دنبال می‌کند. او تلاش می‌کند همه اتفاقات لازم برای اثرش از فیلتر خود او عبور کند اما در عین حال کارگردانی است که به شدت از نیروهای خود و توانمندی آنها استفاده می‌کند. تدوینگر در کاری که با حاتمی‌کیا به صورت مشترک انجام می‌دهد در شرایطی که توضیح دادم باز هم احساس آزادی عمل می‌کند. حتی در جهتی که مد نظر دارد.
 
وی در ادامه عنوان کرد:‌ در مراحلی از تدوین فیلم سینمایی «بادیگارد»، تا حدی که کار را پیش می‌بردم ابراهیم خودش حضور پیدا می‌کرد و در مورد پیشروی کار و آنچه که اتفاق افتاده بود، صحبت می‌کند. حاتمی‌کیا از چیزی که می‌خواهد کوتاه نمی‌آید اما نه به این معنی که خواسته‌اش را به طرف مقابلش دیکته و حقنه کند. این کارگردان در حین کار اطرافیانش را آزاد می‌گذارد تا به راحتی بتواند تخیل کنند، پیشنهاد دهند و در نهایت خودش تمام آنها را از نگاه خود عبور می‌دهد و با نکته‌هایی که می‌گوید سعی می‌کند اتفاقاتی که مد نظر دارد برای فیلم بیفتد.
 
تدوینگر فیلم سینمایی «چ»، با تأکید بر اینکه مونتاژ فیلم سینمایی «بادیگار»،کار سختی بود، عنوان کرد:‌ این اثر سینمایی بسیار پُر پلان بود و همین موضوع تدوین آن را پیچیده و سخت می‌کرد اما به واقع می‌توانم بگویم برای «بادیگارد» در هنگام مونتاژ اتفاقات بسیار خوبی افتاد. پیش از این هم بارها اشاره کرده‌ام بخشی از اتفاقات خوب برای آثار حاتمی‌کیا با پیگیری نکاتی که مد نظر دارد در مونتاژ نیز رخ می‌دهد و این نیز به دلیل حضور این کارگردان پای میز تدوین است و در این شرایط من به عنوان تدوینگر مکمل کار او می‌شوم و این نکته بسیار حائز اهمیت است.
 
حسنی‌وند در ادامه افزود: همواره سعی کرده‌ام در طول مدت کاری‌ام خودم را به فیلمنامه و فضای موجود و هر آنچه که کارگردان در راستای بهتر پرداخته شدن روایت فیلمنامه در نظر دارد، نزدیک کنم. در چنین شرایطی به راحتی می‌توانم در چارچوبی که شکل گرفته است تخیل کنم و از خلاقیت خود نیز بهره ببرم. در این فضا ابراهیم حاتمی‌کیا به شدت به تو راه می‌دهد تا در این مسیر گام برداری. این شرایط باعث می‌شود اتفاق بهتری برای تدوین یک اثر سینمایی بیفتد.
 
وی در ادامه افزود: صحنه فیلمبرداری شده در داخل تونل جزو سکانس‌هایی در «بادیگارد» است که بسیار برایش زحمت کشیده شده است. به خصوص اینکه در داخل تونل یک تدوین موازی نیز صورت می‌گرفت که حساسیت کار را برای هر چه بهتر رساندن موضوع مورد نظر بیشتر می‌کرد. این بخش در مونتاژ زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص داد. یک سوم زمان مونتاژ در «بادیگارد» صرف سکانس تونل شد.
 
او همچنین اظهار کرد:‌ به شدت به این پروژه و سوژه‌ای که در آن قرار داشت مسلط شده بودم و می‌توانستم در آن فضا به راحتی کارم را پیش ببرم. تمام نکاتی که به آن اشاره کردم حاصل صحنه‌هایی است که در «بادیگارد» شاهد بودیم.
 
این تدوینگر در ارتباط با سوژه‌ای که ابراز کرد آن را شناخته است،‌گفت:‌ شخصاً حاج‌حیدر را پذیرفته بودم و آن را به عنوان یک قهرمان کاملاً دوست داشتم. جدای از این مباحث به لحاظ حسی و  عاطفی به شدت به این اثر سینمایی نزدیک شده بودم. زمانی که مراحل فنی فیلم به اتمام رسید و برای نمایش آماده شد وقتی آن را دیدیم دریافتیم تأثیرات حسی که مد نظر داریم، در فیلم انجام شده است. با حاج‌حیدر احساس نزدیکی می‌کنم و به او نیز حق می‌دهم.
 
حسینی‌وند با انتقاد از برخی نقدهای غیراصولی و کارشناسی گفت: در جایی خواندم که نگارنده عنوان کرده بود حاج‌حیدر چرا از مردم طلبکار است اما اتفاقاً به نظر من حاج‌حیدر از مردم طلبکار نبود. اما در رسانه‌ها هیچکس جواب این نقد را ندارد. با کمی نگاه منصفانه متوجه می‌شدیم که حیدر از مدیران و مسئولین طلبکار بود.
 
این تدوینگر گفت: به نظر من ابراهیم حاتمی‌کیا زمانی که سوژه‌ای را برای پرداخت انتخاب می‌کند باید حتماً آن را بفهمد و درکش کند و احساس کند که می‌خواهد آن حرف را بزند در «بادیگارد»، هم دقیقاً با صحبت‌هایی که انجام شد،‌ کاملاً این اتفاق افتاده بود و احساس می‌کردیم که نیاز است این حرف گفته شود و به نوعی فکر می‌کنم شاید حیدر خود حاتمی‌کیا بود. احساس می‌کنم به خودش بسیار نزدیک است؛ به آن روزهای خودش.
 
 


منبع: فارس


95/2/17 - 19:54 - 2016-5-6 19:54:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن