تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796719556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاتک پلیس پایتخت به ۱۳۱ سارق و زورگیر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاتک پلیس پایتخت به ۱۳۱ سارق و زورگیر
کد خبر: ۵۸۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ - 04 May 2016


عملیات شبانه پلیس پایتخت برای پایان‌دادن به فعالیت باندهای سرقت به دستگیری ۱۳۱ سارق و زورگیرحرفه‌ای در تهران و ۵ استان دیگر منجر شد.

به گزارش همشهری، صبح ديروز سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در محوطه اداره آگاهي و در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از جزئيات عملياتي بگويد كه حاصل آن دستگيري 131سارق و زورگير بود.

 او گفت: اين عمليات طي 24ساعت گذشته انجام شد و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه متهمان دستگير شده در قالب 27باند فعاليت مي‌كردند. 69درصد از اين افراد سابقه دستگيري داشته‌اند و به‌دليل جرايم كيفري چون زورگيري، كيف قاپي، سرقت از منازل، سرقت خودرو، سرقت قطعات خودرو و... به زندان رفته بودند. همچنين تعدادي سلاح سرد و گرم از اين متهمان كشف شده است كه با آن طعمه‌هاي خود را تهديد مي‌كردند.

وي گفت: تاكنون 55دستگاه خودروي سرقتي از سارقان كشف شده كه سارقان قصد فروش آنها را داشتند. رئيس پليس آگاهي پايتخت افزود: در اين طرح تعدادي باند سرقت از منازل هم منهدم شدند. در ميان آنها، يك گروه از سارقان ابتدا مالكان پولدار واحدهاي مسكوني را از طريق سرايدار شناسايي كرده و بعد تحت عنوان پيك موتوري به در منزل آنها مراجعه كرده و با بستن دست و پاي صاحبخانه اقدام به سرقت مي‌كردند. البته تعداد اين سرقت‌ها بالا نيست اما از نوع خشن محسوب مي‌شوند.

سردار محمديان با بيان اينكه عمده زورگيري‌ها، سرقت گوشي‌هاي گران قيمت بوده است، گفت: شگرد سرقت گوشي از سوي سارقان به اين شكل بوده كه افرادي را كه در حال صحبت با تلفن همراه بودند و توجهي به اطراف خود نداشتند شناسايي مي‌كردند و دست به سرقت مي‌زدند.

رئيس پليس آگاهي تهران به حضور 2زن در بين دستگيرشدگان هم اشاره كرد و گفت: آنها در فروش اموال سرقتي با سارقان مشاركت داشته‌اند.وي با بيان اينكه اموال مسروقه كشف شده از متهمان ارزش ريالي بالايي دارد، گفت: گروهي از اين سارقان نيز با جعل لباس مأموران و استفاده از عناوين انتظامي و قضايي اقدام به سوءاستفاده از شهروندان كرده‌اند. در اين ميان اتباع افغانستاني هم بين دستگير‌شدگان هستند كه علاوه بر سرقت، اقدام به خروج گوشي‌هاي سرقتي از كشور كرده‌اند و پرونده تمامي متهمان در اختيار مرجع قضايي قرار گرفته است.

    حمله شبانه به خانه ويلايي

خشن‌ترين متهماني كه در اين طرح به دام پليس افتادند، 3افغاني بودند كه شبانه به يك خانه ويلايي در قيطريه حمله كردند. يكي از آنها از جزئيات سرقتشان مي‌گويد.

محل سرقت را چطور شناسايي كرديد؟

من كارگر هستم و چند روز قبل از سرقت به خانه ويلايي رفته بودم تا كارهاي كنده كاري حياط را انجام دهم. آنجا بود كه متوجه شدم مرد خانواده بيشتر وقت‌ها به سفركاري مي‌رود. نقشه سرقت كشيدم و با همدستي 2نفر از دوستانم شبانه از ديوار به حياط پريديم و وارد خانه شديم.

كسي داخل خانه نبود؟

زن ميانسالي بود كه وقتي مرا ديد وحشت كرد. با چاقو به سمتش حمله كردم و دهانش را گرفتم و دست و پايش را با طناب بستم. همان لحظه دخترش آمد كه دوستم دست و پايش را بست. دختر جوان از ترس هرچه طلا بود تحويلم داد. خواستيم فرار كنيم كه يكدفعه چشمم به گاوصندوق افتاد. از او خواستم رمز آن را بگويد اما دختر جوان گريه مي‌كرد و مي‌گفت رمز را فقط پدرش مي‌داند. من هم وسوسه شدم و او را مورد آزار و اذيت قرار دادم. بعد از سرقت فرار كرديم و با فروش طلاها، پول آن را بين خودمان تقسيم كرديم.

همين يك مورد سرقت بود؟

بله، همين يك مورد اما اينجا مي‌گويند كه از افراد ديگري هم سرقت كرده‌ايم.

معتادي؟

شيشه مي‌كشم.

    مأمورقلابي هفت تيركش

باند افغاني‌ها تنها باند 3نفره سرقت از خانه‌ها نبود. چراكه مأموران 3نفر ديگر را دستگير كرده بودند كه با همين شگرد به خانه‌ها در شهرري و ورامين دستبرد مي‌زدند. سردسته باند 2اسلحه داشت تا خود را مأمور جا بزند.

اسلحه را از كجا خريدي؟

از شهرستان غربي كشور. با پول سرقت‌هاي قبلي كه به دست آورده بودم، آنها را خريدم تا روش سرقت‌هايم را عوض كنم.

از شگردت بگو؟

لباس مأمور مي‌پوشيدم و به خانه‌هايي كه از قبل زاغزن باند شناسايي كرده بود، مي‌رفتم. 2اسلحه هم همراهم بود تا صاحبخانه‌ها مطمئن شوند كه مامور هستم. معمولا تنها يا با 2همدستم وارد خانه‌ها مي‌شدم و دست به سرقت مي‌زدم. خودم را مامور مواد مخدر جا مي‌زدم و مي‌گفتم كه براي بازرسي خانه آمده‌ام.

شگرد قبلي ات چه بود؟

شگرد قبلي‌ام اين بود كه زنگ خانه‌ها را مي‌زدم و اگر كسي خانه نبود قفل در را مي‌شكستم. پس از آن وارد خانه‌ها مي‌شديم و دست به سرقت مي‌زديم.

سابقه داري؟

سابقه سرقت و حمل مواد‌مخدر دارم. خودم هم معتاد به شيشه‌ام و پول دزدي هم صرف خريد شيشه مي‌شد.

    فرار قهرمان كشتي به آلمان

در ميان متهماني كه در طرح شبانه پليس دستگير شده بودند، پسر20ساله‌اي بود كه پس از زورگيري‌هاي خشن، به آلمان گريخت اما 9‌ماه بيشتر نتوانست در كمپ بماند و وقتي به ايران برگشت، دستگير شد. گفت‌وگو با او را بخوانيد:

از شيوه سرقت هايت بگو؟

من با همدستانم به خيابان مي‌رفتيم و با شناسايي طعمه مان او را خفت مي‌كرديم. به جان او مي‌افتاديم و كتكش مي‌زديم و با تهديد چاقو اموالش را مي‌دزديديم.

كسي را هم مجروح كردي؟

فكر مي‌كنم يك نفر را به‌صورت سطحي مجروح كرديم. (در همين هنگام افسر پرونده تصاوير ثبت شده دوربين‌هاي مداربسته را مقابل متهم مي‌گيرد كه نشان مي‌داد او با همدستانش، ‌مردي را خفت كرده و وي را كتك مي‌زنند و پسر جوان با ديدن آنها توضيح داد كه چطور طعمه خود را كتك زدند تا اموالش را سرقت كنند.)

چند سرقت با اين شگرد انجام داديد؟

حدود 20يا 30مورد و در مجموع 15ميليون تومان گيرم آمد.

با پولش چه كردي؟

از قديم گفته‌اند پول باد آورده را باد مي‌برد. با موتور تصادف كردم و حدود 12ميليون تومان خرج عمل پاهايم و پلاتين و بيمارستان شد. بعد از آن راهي اروپا شدم.

مي‌خواستي فرار كني؟

فرار كه نه. من از نوجواني آرزوي زندگي در اروپا را داشتم. بعد از سرقت‌ها هم تصميم به رفتن گرفتم. حدود يك سال پيش بود كه از طريق مرز اروميه و پرداخت پول به قاچاقچيان خودم را به آلمان رساندم.

چرا برگشتي؟

فكرش را نمي‌كردم شرايط زندگي در آنجا اينقدر بد باشد. ما در كمپ بوديم و جايي كه زندگي مي‌كرديم شرايط مناسبي نداشت. كار درست و حسابي نداشتيم. همين‌ها باعث شد كه برگردم.

معتادي؟

نه، فقط قليان مي‌كشم و داستان تشكيل باند هم زماني شروع شد كه با دوستانم در قهوه خانه‌اي بوديم و آنها پيشنهاد سرقت دادند. مي‌گفتند ما براي هر سرقت 500هزارتومان به حسابت واريز مي‌كنيم و همين‌ها باعث شد كه وسوسه شوم. وگرنه من ورزشكارم و كشتي گير هستم. حتي در نوجواني مقام قهرماني هم كسب كردم.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن