تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796996027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نخستین روز نمایشگاه كتاب چه گذشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: در نخستین روز نمایشگاه كتاب چه گذشت؟
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران امروز چهارشنبه در حالی نخستین روز فعالیت خود را در شهر آفتاب آغاز كرد كه با اظهار نظرهای مختلف بازدیدكنندگان همراه بود.
آفتاب : با ورود به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در نخستین روز برپایی نمایشگاه كتاب، شاهد تكاپوی خیل عظیمی از مشتاقان كتاب و برپاكنندگان غرفه ‌های نمایشگاه در ورودی آن هستیم هر چند برخی از غرفه ها هنوز برای بازدید آماده نشده است.


رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب در باره این استقبال می گوید: استقبال گسترده مردم در ساعات اولین روز، باعث غافلگیری برگزار كنندگان شد.


همایون امیر‌زاده افزود: غافلگیری از این جهت بود كه جمعیت انبوهی اول صبح به شهر آفتاب مراجعه كردند، در حالی كه ما فكر می‌كردیم با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب برای بعضی‌ از شهروندان، استقبال در روز نخست نمایشگاه اندك باشد. 


وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد اجرایی نمایشگاه، استقبال خوب بوده است.


نمایشگاه كتاب 95 كه امسال با شعار فردا برای خواندن دیر است برگزار می شود در مجموعه شهر آفتاب میزبان دوستداران و مخاطبان كتاب و كتابخوانی در سالن‌های نمایشگاه، ملل و نمایشگاه‌های روباز است.


در ورودی نمایشگاه، ماكت كتاب هایی به چشم می خورد كه بازدیدكنندگان را برای لحظاتی به خود جلب می كند. در گوشه دیگر نمایشگاه نیز مجسمه هایی از كتاب و كودك نصب شده كه جلوه خاصی به این محل بخشیده است.


سرویس رایگان و در اختیار قرار دادن دوچرخه به بازدید كنندگان از دیگر برنامه های نمایشگاه است كه بسیاری از دوستداران كتاب از این ابتكار ابراز رضایت كردند و معتقد بودند در كنار خرید كتاب، ورزش هم می كنند. 


به دلیل فراخی محل برگزاری این رویداد، امسال غرفه داران فضای بیشتری در اختیار دارند و از این رو آنان دیگر مثل سال های گذشته دغدغه فضای اندك را ندارند. 


سالن ‌های نمایشگاهی به مساحت تقریبی 120 هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده‌اند. یك عدد سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت 25 هزار مترمربع، چهار عدد سالن متوسط (2 قلو) هركدام به مساحت 15 هزار مترمربع و چهار عدد سالن كوچك (تكی) هركدام به مساحت هشت هزار مترمربع. 


این سالن ‌ها محل اصلی غرفه‌ های نمایشگاهی است. هركدام از سالن‌ ها فضایی یكپارچه و بزرگ است كه با سقفی عظیم و زیبا فضایی منحصر به فرد و فاخر را پدید آورده است.


سالن ملل نیز در بخش نمایشگاهی در دو طبقه با زیربنای ساختمانی هشت هزار مترمربع و به ارتفاع 24 متر ساخته شده است.


بدنه‌ها و ستون ‌های این ساختمان از جنس بتنی و شیشه و سقف آن با پوشش سازه فضا كار ساخته شده است.


سالن ملل به عنوان هال اصلی ورودی مجموعه نمایشگاه است و با الهام از تالار تاریخی صد ستون پرسپولیس در شیراز طراحی شده است.


نمایشگاه‌ های روباز نیز به مساحت تقریبی 32 هزار مترمربع شامل فضایی باز است كه در برخی از نمایشگاه‌ها كاربرد دارد. ساختمان مركز تجارت 1و2 هر كدام با زیربنایی حدود 76 هزار مترمربع و در پهنه‌های جنوبی سایت پیش‌بینی شده است. 


مركز تجارت به عنوان نمایشگاه دائمی برخی از برگزاركنندگان (برندهای مشهور) و مكانی برای سازماندهی و پاسخگویی پس از هر نمایشگاه در نظر گرفته شده است و شامل فضاهایی مانند نمایشگاه‌های تجاری، مدیریت خدمات تجاری نمایندگی‌ها، دفاتر بازرگانی، پاركینگ‌های اختصاصی و غیره است.


مراكز اقامتی با مساحت تقریبی 160 هزار متر مربع در پهنه جنوبی سایت شامل دو هتل پنج ستاره 350 اتاقه و یك هتل آپارتمان با امكانات و فضاهای جانبی مناسب است كه محل اسكان برگزاركنندگان نمایشگاه و بازدیدكنندگان خواهد بود. همچنین به منظور رونق بیشتر مركز تجارت، این بخش، امور مركز تجارت را تسهیل خواهد كرد.


بخش خدمات و پشتیبانی نیز شامل كاربردهای مختلف است و در این بخش بازدیدكنندگان بعد از عبور از دروازه‌های كنترل ورود و خروج، به سمت سالن ملل هدایت می‌شوند.


مریم جلالی دانشجوی پرستاری كه برای تهیه كتاب خود به نمایشگاه در شهر آفتاب آمده است به ایرنا می گوید: در روزهای آینده ممكن است نمایشگاه با ازدحام جمعیت روبرو شود تصمیم گرفتم همراه دخترم در روز اول گشایش نمایشگاه كتاب به این مكان بیایم اما گرمی هوا و نبود سایه بان بازدیدكنندگان زیادی را كلافه كرده است.


جلالی می افزاید: بهتر است نمایشگاه كتاب كه مخاطبان خاص خود را دارد و به عنوان یك رویداد فرهنگی مطرح می شود در فصل مناسبی از سال برگزار شود تا بازدیدكنندگان بدون سردرگمی بتوانند به خوبی از بخش های مختلف دیدن كنند.


بازدیدكننده دیگری نیز گفت: شهر آفتاب از نظر وسعت مطلوب و برای برگزاری نمایشگاه كتاب مناسب است. وسعت غرفه ها در این مكان ها افزایش یافته كه این موضوع از مزایای شهر آفتاب است.


محمود كاظمی شهروند دیگری كه به نمایشگاه كتاب در شهر آفتاب مراجعه كرده، می گوید: با توجه به اینكه امسال نمایشگاه كتاب در محلی آرام و خارج از شهر و در وسعت بزرگ برگزار شده اما كمبودهایی دارد. وی ادامه می دهد: از جمله این كمبودها نبودن آب سردكن در سالن های مختلف نمایشگاه است.


سودابه كریمی كارمند نیز به مساله حمل كتاب در این نمایشگاه اشاره می كند و می گوید هر بازدیدكننده ای كه به نمایشگاه می آید معمولا كتابی می خرد كه حمل آن باعث آزار می شود. بهتر است برای نمایشگاه بزرگی مانند كتاب كه جنبه بین المللی نیز دارد وسایل حمل بار در كنار ورودی سالن ها در نظر گرفته شود.


بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است» از امروز تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 




تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن