تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796805850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد پرستاران کافی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
درآمد پرستاران کافی نیست
درآمد پرستاران کافی نیست رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اظهارداشت: در گذشته ظلم فراوانی به پرستاران شده است و کادر پزشکی نیز از حل شدن مشکلات پرستاری خرسند می‌شوند.


به گزارش فرهنگ نیوز، دکتر علیرضا زالی در بیست و هفتمین کنگره سالیانه متخصصان داخلی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان نظام پرستاری مبنی بر اینکه پزشکان عمده منابع کشور را در اختیار دارند، گفت: این یک خطای بزرگ است که همکاران نظام سلامت برای حل مشکلات خود، به مشکلات درون صنفی بپردازند. اختلاف پرستار و پزشک دیگران را خوشحال می‌کند.

وی افزود: در گذشته ظلم فراوانی به پرستاران شده است و کادر پزشکی نیز از حل شدن مشکلات پرستاری خرسند می‌شوند.

زالی با تاکید بر اینکه پول در کشور دست کسانی است که اسم‌شان را نمی‌توانند بنویسند، تصریح کرد: تمام چند نفری که نام‌شان به عنوان اختلاس‌گر عنوان شده است، جمع جبری‌ سوادشان به لیسانس نمی‌رسد پول دست آنهاست دست پزشکان نیست. این تعداد تنها سر کوه یخ فساد اقتصادی هستند.

وی در ادامه به عدم استقبال از فلوشیپ برخی رشته‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: جراحی کودکان چندین سال است که فلوشیپ ندارد. ۵۰ درصد ظرفیت رشته جراحی قلب خالی است. ما هر سال ۱۰ هزار نفر رزیدنت داریم که کمتر از یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که شبانه‌ روز در حال تلاش هستند.

زالی ادامه داد: یک پزشک عمومی در شهر همدان با ۱۱ سال خدمت، در ماه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند، آیا این ثروت است نفر اول اورولوژی ایران ماهانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. هفته پیش نیز فرزند شهیدی به من مراجعه کرد که پول تمدید پروانه مطب خودش را نیز نداشت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: این کارها به ضرر جامعه سلامت کشور است و آثار تخریبی دارد. همکاران پرستار درآمد مناسبی ندارند، فشار کاری آنها زیاد است، ما هم با آن موافق هستیم، اما اگر جامعه پزشکی را برای مطالبه کنار هم بچینیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.

وی با اشاره به اخباری که چندی پیش در خصوص فرار مالیاتی چند پزشک منتشر شد، اظهار کرد: من به تمام کسانی که این مصاحبه را انجام دادند نامه نوشتم و گفتم که لیست این پزشکان را به من بدهید، اما هیچ پاسخی دریافت نکردم. پزشکان منضبط‌ترین گروه در پرداخت مالیات هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با انتقاد از مورد غفلت گرفتن هویت و اصالت رشته طب داخلی اظهار کرد: در سال‌های اخیر طب داخلی که شالوده طب کشور است، آسیب‌های فراوانی دیده است و در انتخاب رشته کمتر به آن توجه می‌شود.

وی تاکید کرد: رسالت و پایگاه واقعی طب داخلی نیاز به بازسازی و بازمهندسی در زمینه آموزش و ارائه خدمت دارد. در حال حاضر آسیب‌های جدی و ویرانگری به آن وارد شده و بازسازی آن نیازمند عزمی جمعی است.

زالی در خصوص وضعیت معیشت متخصصان داخلی اظهارداشت: بخشی از عدم اقبال فزاینده نسبت به این رشته به علت مشکلات مالی آنها است و متخصصان داخلی که به جز یک نسخه، دانش و مطب چیز دیگری ندارند، آسیب‌های فراوانی دیده‌اند.

وی همچنین از تاخیر در تصویب تعرفه‌های سال جدید انتقاد کرد و افزود:‌ جامعه پزشکی از روز اول سال تغییرات قیمتی را تجربه می‌کند، اما وقتی باید پول خودش را دریافت کند، دست به دست می‌شود. ما از آبان ماه بسته‌های پیشنهادی خود را ارائه کرده‌ایم. وزارت بهداشت و رفاه نیز با ما همکاری کرده‌اند و در حال پیگیری هستند.

انجماد تعرفه ای خطاست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی سال جاری، انجماد تعرفه‌ای را خطا دانست و با بیان اینکه بیمه‌ها مخالف افزایش تعرفه‌ها نیستند اما وضعیت اقتصادی آنها به گونه‌ای است که تحمل تغییرات تعرفه‌ای را ندارند، اظهار کرد: بیمه‌ها نمی‌توانند با تغییرات تعرفه‌ای تطابقی داشته باشند؛ چرا که رشد ۱۳ درصدی منابع برای آنها کافی نیست. سهمی که از بودجه عمومی کشور برای بیمه‌ها در نظر گرفته می‌شود، باید منطقی و مشخص باشد.

زالی افزود: کشورهای توسعه یافته که مشکلات نظام سلامت در آنها حل شده است، سهم بزرگتری از منابع عمومی کشور را برای رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان اختصاص می‌دهند. پایین‌ترین عدد برای رسیدن به نقطه تحول برای عملکرد بیمه‌ها، رشد ۱۶ درصدی بودجه برای آنها است. اما در تمام سال‌های گذشته این عدد بین ۸.۵ تا ۱۰ درصد متغیر بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که از بودجه عمومی کشور سهم مناسبی را برای سلامت و رفاه اجتماعی اختصاص ندهیم، مشکلات پا برجا می‌ماند و این موضوع با سرکوب تعرفه‌ها حل نمی‌شود. پایین نگه داشتن کاذب قیمت‌ها باعث ایجاد اغتشاش، نارضایتی و سردرگمی می‌شود. هنوز هم مجلس فرصت دارد با یک بازنگری در بودجه سهم بیمه‌ها را تغییر دهد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: ویزیت پزشکان عمومی در بخش دولتی و خصوصی متفاوت است که ما به‌التفاوت آن را مردم باید بپردازند. این مکانیزم باید حتما اصلاح شود و بیمه به این پروتکل برسد که در بخش خصوصی مبنای پرداخت، تعرفه‌های خصوصی باشد.

زالی در ادامه در خصوص میزان پوشش بیمه‌های بازرگانی و تکمیلی گفت: این بیمه‌ها که بخشی از سبد سلامت را در دست دارند، بسیاری از خدمات سرپایی را پوشش نمی‌دهند و عمده فعالیت آنها در حوزه بستری است.

وی همچنین به ظرفیت جامعه پزشکی برای قرارداد با بیمه‌های تکمیلی اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر مشکل ما در بحث تعرفه‌ها دیرکرد و پرداخت آنها است که ظرفیت بانکی کشور می‌تواند هوشمندانه به عنوان طرف قرارداد جامعه پزشکی در این میان قرار گیرد. بعد از آن بانک‌ها با بیمه‌ها طرف حساب باشند. به این ترتیب ارتباط مستقیم مردم با پزشکان کاهش پیدا می‌کند.

زالی پرداخت نکردن پول بیمه بر اساس ثروت را بسیار نادرست خواند و اظهار کرد: ما در بحث یارانه‌ها پیشنهاد دادیم که بخشی از پرداخت نقدی در قالب بیمه‌ای قرار گیرد، یعنی قدرت ظرفیت سبد بیمه‌ای خانوار را بالا بریم. در غیر این صورت بهداشت و درمان در اولویت آخر قرار می‌گیرد و مردم خودشان نمی‌توانند برای آن هزینه کنند.
 

منبع: مهر


95/2/14 - 15:48 - 2016-5-3 15:48:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن