تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797553280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار چند کتاب فلسفی و داستانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷




1462273526834_11.jpg

چند کتاب در حوزه فلسفه و ادبیات داستانی منتشر و یک کتاب در حوزه باستان‌شناسی تجدید چاپ شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، «سوسیالیسم، فاشیسم و انقلاب» از آنتونیو گرامشی و «خواست ناممکن» از اسلاوی ژیژک با ترجمه کامران برادران، «سایه‌ها» از شوساکو اندو با ترجمه محمود گودرزی، «دانشکده‌ی ادبیات» نوشته عبدالعلی جوزی‌پور، «زوزه در نور ماه» نوشته سارا سیاوشی، «بچه زیگموند» نوشته ابوالفضل مروجی و «فیروزه فرهنگ» از عمران گاراژیان و فرزانه قرائی در نشر حکمت کلمه منتشر شده است. * کتاب «سوسیالیسم، فاشیسم و انقلاب» نوشته‌ آنتونیو گرامشی با ترجمه‌ کامران برادران، در 48 صفحه و به قیمت 3800 تومان منتشر شده است. این کتاب ترجمه پنج مقاله از این فیلسوف و نظریه‌پرداز ایتالیایی است که به موضوعاتی چون فاشیسم، قدرت‌گیری آن در میان مردم و همچنین چگونگی فائق‌آمدن حزب سوسیالیسم وقت ایتالیا بر آن می‌پردازد. این کتاب نخستین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های جیبی نشر حکمت کلمه در بخش فلسفه است که تمرکز خود را بر رابطه نظریات آنتونیو گرامشی با مسائل جهان امروز گذاشته است. مترجم این کتاب کامران برادران، که دبیری این بخش را نیز برعهده دارد، مقدمه‌ای نیز درباره تفکرات گرامشی در بطنِ جهان امروز بر این کتاب نوشته است.



** «سایه‌ها» نوشته نویسنده ژاپنی شوساکو اندو با ترجمه محمود گودرزی، با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 4000 تومان منتشر شده است. این کتاب دومین جلد از کتاب‌های جیبی این نشر است. «سایه‌ها» روایت نویسنده کتاب، شوساکو اندو، از مردی خارجی است که حضوری سایه‌وار در زندگی‌اش داشته است. روحانیِ کاتولیکی که در ژاپن آیین مسیحیت را ترویج می‌کرده و تأثیر مهمی بر زندگی او گذاشته است. داستان که در قالب نامه‌ای طولانی نوشته شده لحنی صمیمی و بی‌تکلف دارد و یادآور خاطرات نویسنده از دوران کودکی‌اش و ژاپنِ جنگ جهانی دوم است.

حکمت کلمه

*** «خواست ناممکن» نوشته اسلاوی ژیژک و ترجمه کامران برادران، در 184 صفحه و به قیمت 14هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است. این کتاب مجموعه مصاحبه‌‏هایی است که این فیلسوف و نظریه‏‌پردازِ اسلوونیایی در سال 2009 انجام داده است. ژیژک در این کتاب به مضامینی چون بهار عربی، سیاست و مسئولیت، فروپاشی کمونیسم در دهه‌ 1990 و همچنین اشکال جدید تبعیض‌ نژادی در قرن بیست‌ویک می‌پردازد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: در سیاستِ امروز، خطر نه بی‏کنشی که فعال‏نمایی است؛ یعنی اصرار به فعالیت و مشارکت. مردم همواره مداخله می‏‌کنند و تلاش دارند کاری بکنند؛ مانند آکادمیسین‌‏هایی که مباحثه‏‌های بی‏‌معنی ترتیب می‏‌دهند. کاری که واقعاً سخت است، گام به عقب نهادن و پس نشستن است. قدرتمندان معمولاً حتی مداخله‏‌ای انتقادی را هم به سکوت ترجیح می‏‌دهند و تلاش می‏‌کنند ما را درگیر دیالوگ کنند تا مطمئن شوند بی‏‌کنشی یا انفعالِ نامیمون‏مان شکسته شده است. ما تمام مدت در تکاپوییم تا مطمئن شویم چیزی تغییر نمی‏‌کند. در برابر این وضعیتِ درون ‌انفعالی، نخستین قدمِ انتقادیِ راستین پس‌نشستن، بی‌کنشی و رویگردانی از مشارکت است. این گامِ آغازین راه را برای کنشِ راستین می‏‌گشاید، کنشی که به ‏شکلی مؤثر مختصاتِ همه‏ چیز را تغییر دهد.



**** «دانشکده‌ ادبیات» نوشته عبدالعلی جوزی‌پور، با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 11500 تومان منتشر شده است. رمان «دانشکده ادبیات» دربرگیرنده ماجراهای زندگی شخصیت‌هاست. هوشیار، شخصیت اصلی مرد رمان، در همان روزهای ترم اول درس و دانشگاهش، خیلی احساس غریبی و تنهایی می‌کند، اتفاقی با دختر دانشجویی به نام انجمن آشنا می‌شود. برخلاف هوشیار که او را به ‌جا نمی‌آورد، خانم ‌انجمن او را خوب می‌شناسد. این آشنایی که نطفه‌اش با یک‌ جور تردید هویتی بسته شده به راه خود ادامه داده و از آن عشقی زاده می‌شود که تا پایان در چنبره‌ بی‌اعتمادی، ناباوری و ظن‌ و گمان‌های کلافه‌کننده گرفتار می‌ماند و چون سرنوشتی شوم به سمت تقدیر اجتناب‌ناپذیرش می‌رود.



***** مجموعه داستان «زوزه در نور ماه» نوشته سارا سیاوشی در تیراژ 1000 نسخه منتشر شده است. «زوزه در نور ماه» شامل 24 داستان کوتاه است که دربازه زمانی سال‌های 83 تا 93 نوشته شده‌اند. از آن‌جا که زمان نگارش این داستان‌ها به یک دهه می‌رسد، این مجموعه شامل مضامین و فضاهای متنوعی است. درگیرشدن با دوگانه دنیای عینی و ذهنی و تلاش برای به کلام درآوردن و مفهوم ساختن این دنیاها دغدغه شخصیت‌های بعضی از داستان‌های این مجموعه است. از سوی دیگر، در برخی داستان‌ها با فضاهایی کاملا واقعی مواجه می‌شویم. در این داستان‌ها بی‌آن‌که نقبی به ذهنیت شخصیت‌ها زده شود بر هم‌ کنش‌های جمعی مردمان مورد کاوش قرار گرفته است.



****** «بچه زیگموند» نوشته ابوالفضل مروجی، در 1000 نسخه و با قیمت 6800 تومان به بازار کتاب عرضه شده است. این مجموعه شامل 10 داستان کوتاه است که در فاصله‌ سال‌های 89 تا 91 نوشته شده‌اند. مروجی در این مجموعه داستان‌هایی را کنار هم قرار داده که از لحاظ فرم و محتوا با هم متفاوت‌اند؛ چه در سبک نگارش، چه به ‌لحاظ نگاه راوی این تفاوت دیده می‌شود. در فضایی کاملا رئالیستی راوی اخمویی به خواننده عتاب و خطاب می‌کند و ناگهان خود را در جهانی بی‌منطق می‌بینید، که در آن نه ‌تنها سنگی روی سنگ بند نمی‌شود. کنایه و اشارات غیرمستقیم طنازانه شیوه روایت راوی گیج این داستان است. پشت جلد کتاب آمده است: جنازه پیرزن را کفن‌ پیچ توی حیاط گذاشته بودند و ما هم همین‌ طور بی‌خیال وسط حیاط خانه فوتبال بازی می‌کردیم! برای دروازه ‌آجر کم آورده بودیم و جنازه ‌را جای یکی از تیرهای دروازه گذاشته بودیم که تا دروازه‌بان گل می‌خورد، همان‌طور کفن‌پیچ بلند می‌شد و می‌ایستاد!



******* «فیروزه فرهنگ» نوشته دکتر عمران گاراژیان و فرزانه قرائی با شمارگان 1000 نسخه به چاپ دوم رسیده است. این اثر اولین مجلد از سری «باستان‌شناسی» این نشر است. سنگ نیمه‌قیمتی فیروزه از دوره‌ نوسنگی مورد توجه بوده است. بحثِ باستان‌شناختی در مورد فیروزه تنها بحث در مورد ماده فرهنگی نیست بلکه شامل مباحث مرتبط با تبادل، تجارت، معدن‌کاوی و روابط انسانی نیز می‌شود. فیروزه و فرهنگ به انسان‌شناسی فیروزه می‌پردازد و در این راه از راهکار چندروشی، روش مصاحبه و مشاهده، قوم ‌باستان‌شناسی، تجزیه و تحلیل تاریخی و مهندسی معدن استفاده شده است. از این رو این کتاب، علاوه بر علاقه‌مندان به تحقیقات در مورد سنگ‌های نیمه‌قیمتی، برای پژوهشگرانی که علاقه‌مند به پژوهش‌های چندروشی هستند نیز می‌تواند مفید باشد.



بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن