تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796338928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه سرافراز به لغزندگی هنرمندان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نگاه سرافراز به لغزندگی هنرمندان


رئیس رسانه ملی اعلام کرد با وجود تبلیغات رسانه ها و ماهواره های بیگانه هنرمندان انگیزه ندارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسئولان حوزه سینمای مقاومت  دردیدار با دکترمحمد سرافراز رئیس رسانه ملی، درباره  گسترش دامنه کمک‌ها و همکارهای سازمان صدا و سیما  تبادل نظرکردند.

رئیس رسانه ملی در این نشست با استقبال از روند فعالیت‌ها و گزارش‌های ارائه شده در زمینه سینما و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: برای ظرفیت‌سازی در حوزه فرهنگ و سینمای مقاومت نیازمند کار مشترک و تعامل جدی‌تریم.

وی افزود: گزارش‌های خوبی ارائه شد و معتقدیم باید در این زمینه از امکانات و توانمندی‌ها برای ارتقای ظرفیت‌ها و شناسایی نقاط ضعف و راهبردهای موثرتر بهره گرفت.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید حواسمان بیش از پیش به فضای رسانه‌ای باشد، گفت: امروز، شبکه‌های ماهواره‌ای در مقیاس گسترده‌ای کار و  برنامه‌ریزی می‌کنند. مداما شبکه ماهواره‌ای درست می‌شود و همواره شاهد ایجاد شبکه‌های فارسی زبان با اهداف و اغراض گوناگونیم  که سعی می‌کنند با یکسری ترفندهای تبلیغاتی در داخل و خارج اندیشه‌هایی را جذب نمایند، کاری که قبلاً در حوزه علم و دانش می‌کردند.

وی افزود: این شرایط البته دو بخش دارد. اینکه عده‌ای از خطوط قرمز عبور می‌کنند و به این شبکه‌ها می‌پیوندند و بخش دیگرش هم ممکن است ناشی از بی‌ملاحظگی و بی‌تدبیری باشد که اتفاق می‌افتد و ظرفیت‌های علمی، هنری و سینمای داخلی را به آن سمت هل بدهند. به هر حال این هم ناشی از شرایط و فضای فرهنگی و هنری کشور است که هنرمندان حالتی لغزنده پیدا کردند.

سرافراز با بیان اینکه در کارهای نمایشی به این نتیجه رسیدیم که یکی از ضعف‌ها مربوط به حوزه سناریونویسی و نگارش آثار داستانی است. افزود: نگارش کار داستانی اگر بهترین مضامین هم را داشته باشند ولی داستان‌ها گیرا نباشند کسی پایش نمی‌نشیند حتی، اگر محتوای خوبی داشته باشند.

به گفته وی،  باید در بستر یک گره داستانی و کشش‌دار و جذاب، سبک زندگی و توجه به ارزش‌های اسلامی در شرایط هجوم فضای رسانه‌ای، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای مورد توجه و اهتمام قرار گیرد. پس ضرورت دارد برای جذب و کشف نیرو استعدادیابی شود که یک از کارگردهای جشنواره همین است.

سرافرازافزود: در عرصه تئاتر و ادبیات نمایشی هم ما خیلی عقب هستیم. عمده کارهای نمایشی بر اساس متون ترجمه‌ای است. آدم‌ها، اسامی و رفتارشاهایشان اغلب، آمریکایی و اروپایی است ولی اگر مسائل انقلاب اسلامی و گفتمان دفاع مقدس را در حوزه گسترده‌تری به شکل تئاتر و هنرهای نمایشی می‌داشتیم فرصتی مناسبی برای کارهای اصولی‌تر و انتقال به حوزه سینما بود.

وی افزود: تئاتر سکوی خوبی برای شناسایی ظرفیت‌های جدید و نیروهای موردنظر و ارتقا به مراحل بعدی است.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر لزوم حمایت و کمک از ظرفیت‌ها و استعدادها، گفت: مشکل این است ظرفیت‌های محدودی هم که وجود دارد در میان طیف‌های مختلف به این سو و آن سو کشیده می‌شود و یک بخشی از این ظرفیت جذب بیرون می‌گردند و در عوض هیچگونه ظرفیت جدیدی هم ایجاد نمی‌شود. بنابراین باید سراغ شناسایی نیروها برای کارهای بزرگ‌تر و اساسی‌تر برویم.

به اعتقاد سرافراز، کشور  مملو از استعداد است. استعدادهایی که بتوانند نویسندگی کنند و متن‌های نو عرضه کنند ولی جای بسترهای مناسب برای کشف، بروز و ظهور فراهم نبوده است. امروز، زبانی که مؤثر است زبان هنر است. زبان مستقیم‌گویی، متأسفانه اثر و کارکردش کم شده است. آدم‌هایی که زبان موثری دارند خیلی کم شدند. اغلب مردم به تکرار توجه ندارند. در حالی که اگر همان مفاهیم، به شکل هنرمندانه و با زبان تصویر گفته شود تأثیرات و کارکردهای عمیق‌تری خواهد داشت.  رئیس رسانه ملی تاکید کرد: باید از تکنیک‌ها و روش‌های جدید برای انتقال و انتشار مفاهیم دینی و انقلابی استفاده کنیم.


سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن