تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797577036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت بهداشت: افزودن مواد روانگردان در داروهای طب سنتی/ارائه خدمات بیمارستان‌های خصوصی متناسب با استطاعت مردم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سخنگوی وزارت بهداشت: افزودن مواد روانگردان در داروهای طب سنتی/ارائه خدمات بیمارستان‌های خصوصی متناسب با استطاعت مردم
سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح جزییات پلمپ دو مرکز طب سنتی، تعطیلی بیمارستا‌ن‌های خصوصی کشور و ایجاد تخت‌های جدید روانپزشکی پرداخت.
آفتاب : ایرج حریرچی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به تعطیلی دو مرکز طب سنتی، گفت: نباید تأسیس معاونت اجتماعی را به حاشیه‌های اخیر طب سنتی ارتباط دهیم زیرا این موضوعات از یکدیگر مستقل هستند. سیاست وزارت بهداشت تقویت و توسعه طب سنتی در کشور است بر همین اساس در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری موسسه طب سنتی طوبی و پژوهشکده و دانشکده جدید طب سنتی را ایجاد کردیم.


وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان در طب سنتی گفت: یکی از این مراکز به دلیل تخلف آموزشی و دیگری به دلیل تخلف در طب سنتی پلمپ شده است. متاسفانه امروزه برخی داروهای معمولی را با داروهای گیاهی ترکیب می‌کنند و حتی گاهی مواد روانگردان به داروی گیاهی و سنتی افزوده شده که این شیوه‌ای از تخلف محسوب می‌شود.


سلامت اولویت دولت
حریرچی ادامه داد: با توجه به گذر بیماری‌های اپیدمی، مسن شدن جامعه، شهرنشینی، افزایش آگاهی و درگیر شدن بیشتر مردم با بیماری‌های پرهزینه امروزه سلامت جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است و معمولا با توجه به چنین شرایطی دولت‌ها و مجلس‌ها سلامت را جزو اولویت قرار می‌دهند این در حالی است که دولت یازدهم توجه جدی به سلامت دارد و معتقدیم پیگیری مطالبات مردم جزو اولویت‌های دولت است.


سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تعطیلی برخی بیمارستان‌های خصوصی در کشور گفت: با توجه به کمبودها از اولویت‌های اساسی ما در حوزه بستری این است که از بخش خصوصی برای توسعه تخت‌ها استقبال می‌کنیم بنابراین کاری که از دست ما بر آید در رابطه با بیمه‌های تکمیلی و پایه که مطالبات بیمارستان‌های خصوصی است پرداخت‌های به موقع است ملزومات را خواهیم داشت.




وی افزود: اکنون فقط 60 درصد بیمارستان‌های خصوصی اشغال تخت دارند در حالی که خدمات باید منطبق با نیاز مردم باشد در حال حاضر 80 درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بیمارستان خصوصی ندارند. 15 تا 17 درصد با کمک بیمه‌های تکمیلی و 2 تا 4 درصد می‌توانند هزینه‌های آنجا را پرداخت کنند این در حالی است که 80 درصد هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را بیمه‌های تکمیلی می‌دهند.


حریرچی با بیان اینکه 80 درصد هزینه هتلینگ بیمارستان خصوصی را بیمه تکمیلی تأمین می‌کند، افزود: از این تعداد 50 درصد بازار آن دست شرکت آتیه‌سازان حافظ و آموزش و پرورش است و 50 درصد مابقی مربوط به بیمه ایران است و حدود 25 درصد وابسته به صندوق‌ها و سازمان‌های شبه دولتی است بنابراین کمک بیمه‌های تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی قابل توجه است و پیشنهاد ما این است بیمارستان‌های خصوصی از ظرفیت خالی استفاده کنند و متناسب با استطاعت مردم خدمات ارائه دهند.


ایجاد 900 تخت روانپزشکی جدید
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات لازم در حوزه سلامت روان، گفت: با تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش‌آفرین، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ترویج آموزه‌های اخلاقی و معنوی و ارتقای شاخص‌های سلامت روان باید عوارض این موضوع را کم کنیم البته وظیفه ما ارتقای سلامت است و فقط راه‌حل آن اضافه شدن به روانپزشک نیست.


وی به کمبود تخت روانپزشکی در کشور اشاره و بیان کرد:900 تخت جدید در بیمارستان‌های دولتی ایجاد یا تبدیل شده است و اقدامات سلامت روان را در سیستم مراقبت بهداشت اولیه ادغام کرده‌ایم همچنین غربالگری بیماری‌های شایع مانند افسردگی، استرس و افزایش تعداد روانپزشک نیز از دیگر اقدامات است.




تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن