تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797797842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواندنی ها با (76)


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خواندنی ها با برترین ها (76)




در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه جدیدی از عارف قزوینی، تاریخ جدیدی از ایران به قلم یک شرق شناس، رمانی از یک نویسنده سوئیسی........ آشنا شوید.





 برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه جدیدی از عارف قزوینی، تاریخ جدیدی از ایران به قلم یک شرق شناس، رمانی از یک نویسنده سوئیسی........ آشنا شوید.

فراسوی خواب

ویلم فردریک هرمانسترجمه ی سامگیس زندینشر چشمهچاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (76)



رمانِ «فراسوی خواب» (1966) یکی از شاهکار های ادبیات هلند است در نیمه‌ی دوم قرنِ بیستم. ویلم فردریک هرمانس، نویسنده‌ ی این رمان، را می‌توان نمادِ نویسند‌گانِ اگزیستانسیالیستِ هلند دانست که در این رمان روایتی از امید را در عینِ تردید به گذشته و آینده نشان می‌دهد. هرمانس در رمانِ فراسوی خواب از یک دانشمند می‌نویسد که در کوه ‌ها آواره‌ ی یافتنِ یک شهاب ‌سنگ است.

او در این مسیرِ معرفتی و در این سفرِ نمادین آرام ‌آرام عمقِ تنهایی و عدم ‌تعینِ جهانی را درک می‌کند که انگار چیزی برای اتکا ندارد جز انسان. ماجرای جذابِ رمان با این تردیدها و تغییر ها به یک نقطه ‌ی تکان‌ دهنده می‌رسد که مخاطبش را به شگفتی وا می‌دارد… هرمانس مانندِ همفکرِ فرانسوی‌اش آلبر کامو به سیزیفی می‌اندیشید که غرقِ امید و صدالبته ناامیدی به حرکتش ادامه می‌دهد و این سؤال را پیش می‌آورد که آیا این‌بار موفق خواهد شد.

این رمانِ درخشانِ ادبیات هلند را سامگیس زندی از زبانِ هلندی به فارسی برگردانده تا مخاطبِ فارسی کمترین فاصله را با جهانِ رازآلود، فلسفی و تکان‌دهنده‌ی ویلم فردریک هرمانس داشته باشد.


موقعیت صاحبان صنایع در ایران عصر پهلوی (زندگی و کارنامه ی علی خسروشاهی)

علی اصغر سعیدینشر نیچاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (76)



زندگی تجار و صاحبان صنایع همواره پر از ابهام و سرشار از قضاوت‌های ارزشی و ایدئولوژیک بوده است. کتاب حاضر کوششی است تا برخی از این زوایا را از درون شرح‌حال و فعالیت‌های تجاری و صنعتی علی خسروشاهی ـ از بنیان‌گذاران شبکه‌ی توزیع، فروش و بازاریابی مدرن در صنعت بیسکویت و شکلات‌سازی روشن کند. وی در خانواده‌ای تجارت‌پیشه در تبریز به ‌دنیا آمد و با گسترش فعالیت‌ های توزیع و فروش به تولیدات صنعتی روی آورد و بنیان‌گذار گروه صنعتی مینو بود که در خاطره‌ ی چشایی مردم نقش بسته است.

با این حال، کم‌تر کسی است که از فراز و فرود این فعالیت‌ها اطلاع داشته باشد. مطالعه ‌ی این شرح‌حال نه‌ تنها می‌تواند تا حدی معمای توسعه‌ نیافتگی ایران را از پسِ پرده‌ ی وضعیت زندگی کارآفرینان و صنعتگران ازجمله علی خسروشاهی نشان دهد، بلکه اهمیت تحقیقات تاریخی را جایگزین برخی کوته‌بینی‌ها به کنش‌های اقتصادی آن‌ها می‌کند. به‌علاوه، مطالعه‌ی این شرح‌حال به یافتن الگویی بومی برای مدیریت اقتصاد در بخش خصوصی و کارآفرینی نیز کمک می‌کند. همچنین، کتاب پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعالیت‌های صنعتی در ایران معاصر را نیز به تصویر کشیده است.


لی لا لی لا

مارتین زوترترجمه ی مهشید میرمعزینشر آموتچاپ اول: 95

خواندنی ها با برترین ها (76)



داستان این رمان روایتی است از زندگی داوید کرن؛ جوان بیست و سه ساله و گارسن یک رستوران که عاشق دختری به نام ماری که از قضا اعتنایی به او ندارد. داوید در کشوی میز عسلی قدیمی، نسخه ماشین نوشت کتابی را پیدا کرده و از آن خوشش می‌آید. تصمیم می گیرد متن تایپ شده را به ماری بدهد تا به‌عنوان نویسنده او را تحت تاثیر قرار دهد. او در این کار موفق هم می‌شود و ماری به او علاقه مند می‌شود. داوید در ادامه و به صورت پنهانی نسخه ماشین نوشت رمان را برای یک ناشر در فرانکفورت می‌فرستد و رمان منتشر می‌شود که برای داوید یک زندگی موفق در مقام نویسنده آغاز می‌شود، ولی ترس دائمی از دزدی ادبی که کرده‌است اورا عصبی می‌کند تا اینکه روزی هنگام امضای کتاب برای طرفداران سر و کله مردی پیدا می‌شود که ادعا می‌کند نویسنده‌ی واقعی رمان است...

مارتین زوتر در مقام نویسنده این اثر در سال ۱۹۹۷ با نوشتن اولین رمان خود به نام «دنیای کوچک» به شهرت دست یافت. تلویزیون سوئیس نیز در سال ۲۰۱۱ جایزه سوئیس (سوئیس اوارد) را در رشته ادبیات به دلیل این‌که آثار زوتر به صورت منظم در لیست آثار پرفروش آلمانی زبان قرار دارند، به وی اعطا کرد. همچنین در سال ۲۰۱۱ فیلمی از روی رمان «لی‌لا، لی‌لا» ساخته شد که در جشنواره بین‌المللی مینیا پولیس به عنوان بهترین فیلم روایت تصویری انتخاب شد.


چرخ بی آیین (درباره ابوالقاسم قزوینی)

فرهود صفرزادهنشر فنجانچاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (76)



تصویر و نفس زندگی هرکس سایه روشن هایی دارد که آن را تبدیل به نقش زیبا می کند. تابلو و نقش زندگی عارف، تصویری است بسیار با نوارهای سفید. زندگی او، جریان متناوبی بود از امیدواری و ناامیدی، شیفتگی و نفرت، و روشنی و تیرگی که او را فرسود و از پای فکند. روح و جان او از ناسازگاری ها و تعارض ها در خود شکست، و متن و کالبدش تاب این شکست را نداشت. زندگی عارف آمیزه ای بود از هنرمندی عاشق پیشگی، سیاست ورزی و ناکامی.

عارف در متن و بطن اتفاقات و قضایا بود و امکان و توان شناخت و سنجش آن ها را نداشت ما اکنون می توانیم دورنمای همان جریان ها را ببینیم و درباره ی اندیشه عمل او قضاویت کنیم، پس قضاوت مان نمی تواند دلیل بر خردمندتر و عاقل تر بودمان باشد. تجربه ی ما از وقایع سیاسی و اجتماعی که امروزه روی می دهند و در متن آن ها هستیم نشان می دهد که شناخت و تحلیل اتفاقات سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی، و پیش بینی آن ها تا چه حد سخت است و صعب. پس انصاف نیست یا دیدی که امروز به چشم انداز و قضایای آن روزگار داریم عارف را سرزنش و شماتت کنیم.


امپراتوری اندیشه (تاریخ ایران)

مایکل آکسورتیشهربانو صارمیانتشارات ققنوسچاپ اول:94

خواندنی ها با برترین ها (76)



تاريخ ايران آكنده از خشونت و حادثه است، تاخت و تازها، فاتحان، جنگ‌ها و انقلاب‌ها. چرا كه ايران تاريخی طولانی ‌تر از بيشتر كشورها دارد و از بسياری از آن‌ ها بزرگ‌ تر است، چيزی بيش از يك اتفاق ساده. اما تاريخ ايران بيش از اينهاست. دين‌ ها، عوامل مؤثر، جنبش ‌های روشنفكري و انديشه‌ها بسياری چيزها را در ايران و همچنين خارج از ايران و گوشه و كنار دنيا تغيير داده است. امروز ايران باز خواهان توجه است و موقعيت جديد سؤال‌هايی جديد مطرح می‌سازد: آيا ايران قدرتی مهاجم است يا قربانی؟ آيا ايران از دير باز توسعه‌ طلب بوده است يا منفعل و دفاعی؟ آيا تشيع ايران اهل سكوت و رضاست يا خشونت و انقلاب؟ تنها تاريخ مي‌تواند به اين سؤال‌ها پاسخ گويد. ايران يكی از كهن‌ترين تمدن‌هاي دنياست.

اين سرزمين از همان آغاز از متفكرترين و پيچيده‌ترين تمدن‌هاي دنيا بوده است. جنبه‌ هايی در تمدن ايران وجود دارد كه به نحوی از آن‌ها تقريباً زندگي هر انساني را روي كره خاكی تحت‌الشعاع قرار داده است. كتاب حاضر در هفت فصل: ريشه‌ها، بيداری ايرانيان، اسلام و گسترش آن، تشيع و صفويه، سقوط صفويان، بحران در پادشاهی قاجار و سلسله پهلوی و انقلاب اسلامی نگاهی تازه به تاريخ معاصر ايران دارد.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

[email protected]

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.








تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن