تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797037391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بی‌نظم‌تر از گذشته برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بی‌نظم‌تر از گذشته برگزار شد

جشن بازیگر


شناسهٔ خبر: 3613291 - یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
هنر > تئاتر

سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر در حالی برگزار شد که به لحاظ برنامه ریزی و نظم، این دوره از دوره‌های گذشته جشن بازیگر نیز ضعیف‌تر بود. به گزارش خبرنگار مهر، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر شامگاه ۱۱ اردیبهشت‌ماه میزبان سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بود؛ جشنی که صحنه‌آرایی آن باز هم به روال دوره‌های گذشته جشن نشانی از نگاهی هنرمندانه و زیبایی‌شناسانه نبود. البته صحنه‌آرایی این مراسم نسبت به اتفاقاتی که در سیزدهمین جشن بازیگر رخ داد، از وضعیت بهتری برخوردار بود.

یکی از مشکلات جشن بازیگر و همچنین برخی جشن‌‌های انجمن‌های دیگر خانه تئاتر نظیر جشن اخیر انجمن کارگردانان که در خانه هنرمندان برگزار شد، گنجاندن برنامه‌های مختلف و از جمله کلیشه‌ای بود که باعث مطول شدن این مراسم شد.

اجرای سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بر عهده احترام برومند بود و ناهید مسلمی نیز پیام روز جهانی تئاتر را قرائت کرد. در ادامه این مراسم نیز تصاویری از درگذشتگان عرصه هنر در سال گذشته پخش شد و پس از آن پیام ملی روز جهانی تئاتر که توسط جمشید مشایخی نوشته شده بود، توسط بهزاد فراهانی قرائت شد.

اجرای موسیقی توسط گروه «ژیوار» در ۲ نوبت، یکی از بخش‌هایی بود که زمان قابل توجهی از جشن را به خود اختصاص داد. همچنین اجرای حرکات فرم توسط گروه «پرشین سکا» نیز در ۲ نوبت، بخش دیگری از زمان این مراسم را صرف کرد در حالیکه اجراهای این گروه از زیبایی و ویژگی خاصی برخوردار نبود و پس از اعلام مجری مراسم برای اجرای بخش دوم گروه، با واکنش مواجه شد.

در بخش دیگری از جشن بازیگر، بهزاد فراهانی در خصوص حامی خصوصی این جشن سخن گفت و اعلام کرد: مؤسسه فرهنگی هنری «سپیده‌دم هنر اندیشه» به عنوان حامی جشن قصد دارد مرکزی حرفه‌ای برای تئاتر ایران دارای چند سالن اجرا و تمرین و همچنین مرکز دیگری را به عنوان دانشکده پردیس هنر راه‌اندازی کند.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده از سوی حامی خصوصی جشن برای برگزیدگان نیز اظهار کرد: این مؤسسه قصد دارد به ۳۰۰ نفر از اعضای خانه تئاتر و از جمله برگزیدگان این جشن، کمک هزینه خرید منزل اهدا کند.

بخش دیگری از مراسم اختصاص به قدردانی از ۴ چهره تئاتری داشت و طی آن از سارا توکلی از میناب با حضور مهرانه مهین‌ترابی، ناصر جعفری از اردبیل با حضور ایرج راد، اکبر زنجانپور با حضور جعفر والی و سیروس ابراهیم‌زاده با حضور ناهید کبیری قدردانی شد.

جعفر والی در زمان قدردانی از اکبر زنجانپور، یادآور شد: اکبر یک دانشجو بود که با هم نمایش «بام‌ها و زیربام‌ها» کار کردیم. خوشحالم اکبر زنجانپور شایستگی و جنم هنری داشت که تا امروز به عنوان یک چهره هنرمند در جامعه معرفی شود.

زنجانپور نیز در ادامه با اشاره به جای خالی داود رشیدی و آرزوی سلامت برای این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر، گفت: امیدوارم اگر شما شبیه به من به آخر خط نزدیک شدید همه چیز برای‌تان خوب باشد برای ما که خیلی سخت گذشت.

سیروس ابراهیم زاده هم در بخشی که از او قدردانی شد، اظهار کرد: حال من خوب است چون در زمانی مورد لطف قرار می‌گیرم که از ادوار مهم و ارزشمند تئاتر است و آن هم آمدن و حضور گسترده جوانان در تئاتر ما است. در هیچ دوره‌ای در ۶۰ سالی که در تئاتر فعالیت کردم، هیجوقت این استقبال جوانان از کار تئاتر را ندیدم. این جوانان بسیار پرشور آمدند و فکر کنم علاوه بر جاذبه‌ای که تئاتر برای‌شان دارد، می‌خواهند خود را نشان دهند و بگویند که حضور داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادی از داود رشیدی کرد و گفت: روی همین سالن اصلی برای او نقش آفرینی کرده بودم. جای داود رشیدی در این جشن خالی است.

نکته عجیب در بخش قدردانی از ۴ چهره تئاتری این بود که به ۲ هنرمند مقیم شهرستان تندیس جشن اهدا نشد اما این تندیس‌ها به ۲ هنرمند تئاتر مقیم تهران تعلق گرفت.

یکی دیگر از بخش‌های سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر، اجرای استندآپ کمدی توسط امیر کربلایی‌زاده بود.

بخش نهایی جشن نیز که دیرهنگام آغاز شد، اختصاص به معرفی برگزیدگان داشت. بی‌نظمی در ارائه پاکت حاوی نام برگزیدگان به اساتیدی که روی صحنه حضور پیدا کرده بودند و همچنین اعلام اشتباه و گاه جابجای برخی نام‌ها از جمله بی‌نظمی‌های دیگر این جشن بود.

خسرو حکیم‌رابط با حضور روی صحنه سالن اصلی، ستاره پسیانی بازیگر نمایش «اتاق ورونیکا» و فرید قبادی بازیگر نمایش «ترور» و بهناز جعفری بازیگر نمایش «اتاق ورونیکا» را به عنوان ۳ تن از بازیگران برگزیده سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر معرفی کرد.

در این بخش از مراسم و در واکنش به توضیحات هیأت داوران جشن در خصوص نقش آفرینی فرید قبادی در نمایش ترور که در آن از واژه‌هایی چون «نقشی تک خطی» و «تک بعدی» استفاده شده بود، اعتراض کرد و از نمایشنامه «ترور» دفاع کرد.

بهناز جعفری نیز در لحظه حضور روی سالن اصلی، یادآور شد: اولین کار زندگی‌ام را در اینجا اجرا کردم و حال احساس امنیت می‌کنم و گویی که به خانه بچگی‌هایم آمده‌ام. من به واقع در نمایش «اتاق ورونیکا» احیا شدم.

وی در پایان سخنان خود، اظهار کرد: روز ۵ خردادماه روز جهانی بیماری ام اس است. با بیمار ام اس مثل بیماران دیگر برخورد نکنید زیرا آن‌ها نیاز به حمایت دارند و احتیاج دارند که به آن‌ها استرس وارد نشود و از سوی اطرافیان درک شوند.

در ادامه پرویز پورحسینی روی صحنه حضور پیدا کرد و حسن معجونی بازیگر نمایش «اسم»، الهام کرد بازیگر نمایش «شنیدن» و حسام منظور بازیگر نمایش «اودیسه» را به عنوان ۳ بازیگر برگزیده دیگر این جشن معرفی کرد.

سپس داریوش اسدزاده نیز روی صحنه سالن حضور حاضر شد و گیتی قاسمی بازیگر نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و صابر ابر بازیگر نمایش «کالیگولا» را به عنوان ۲ بازیگر برگزیده دیگر سیزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر معرفی کرد.

صابر ابر بعد از دریافت تندیس و لوح تقدیر خود، اظهار کرد: من خوشبختم که با بازیگران بسیار درخشانی همکاری داشتم و از پارتنرهای بی‌نظیرم تشکر می‌کنم. اگر بازیگری دیده می‌شود به خاطر بازی خوب و درخشان پارتنرهای‌اش است.

اسماعیل خلج دیگر هنرمند با سابقه تئاتر بود که روی صحنه سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کرد تا ۲ برگزیده استعداد جوان این جشن را معرفی کند. یلدا عباسی بازیگر نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» و داود معینی‌نژاد بازیگر نمایش «هزار شلاق» برگزیدگان این بخش شدند.

نکته قابل تأمل در این بخش این بود که هر ۲ برگزیده استعداد جوان اظهار کردند که تنها دقایقی پیش از شروع جشن بازیگر به آن‌ها اطلاع داده شده بود که کاندیدا شده‌اند.

در پایان نیز با حضور ایرج راد و بهزاد فراهانی گروه‌های بازیگری نمایش‌های «فصل بهار نارنج»، «صندلی‌ها»، «فهرست»، «سرگیجه»، «در بارانداز» و «بیضایی» به عنوان گروه‌های برگزیده بازیگری این جشن معرفی شدند.

مطول شدن مراسم باعث شد تا چند بخش در نظر گرفته شده برای این مراسم نظیر اجرای ترانه «خونه بهار» و بخش دوم اجرای استندآپ کمدی توسط امیر کربلایی‌زاده حذف شوند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن