تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796986938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب كلاهبرداری با دریافت تبریک روز معلم باشید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مراقب كلاهبرداری با دریافت تبریک روز معلم باشید
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: برخی افراد سود جو با ارسال یك بدافزار در قالب فایل پیوست تبریك روز معلم سعی در كلاهبرداری دارند.
آفتاب : سرهنگ دوم علیرضا آذر درخش افزود: این كلاهبرداران با ارسال این پیامك ها به نوعی ضمن نفوذ به سیستم قربانی به اطلاعاتی مثل رمز های بانكی، رمز های ورود به حساب های كاربری دست می یابند.


وی گفت: با توجه به در پیش بودن روز معلم و ایجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجویان جهت هر چه باشكوه تر برگزار كردن این مراسم، بازار خرید اینترنتی و كادوهایی كه به این منظور در سایت های فروشگاهی ارائه می شود بسیار داغ تر از قبل خواهد شد.


وی تصریح كرد: متاسفانه برخی سود جویان از این مناسبت به نفع خود استفاده می كنند و ضمن معرفی خود به عنوان حامیان امر آموزش به طراحی سایت های مختلف با این موضوع اقدام می كنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، این مقام مسئول انتظامی ادامه داد: پیش بینی می شود برپایی سایت های فروشگاهی با موضوع معلم و تجلیل از این عزیزان افزایش داشته باشد؛ در سایت های فروشگاهی كه برخی از آنها با هدف كلاهبرداری از هموطنان طراحی شده است ،سعی می شود از حساب های بانكی كاربران برداشت غیر مجاز شود.


آذردرخش با اشاره به طراحی سایت های فروشگاهی جعلی، گفت: برخی از سایت ها اقدام به طراحی درگاه های پرداخت جعلی می كنند و با استفاده از این صفحات جعلی كه به ظاهر شبیه به درگاه اصلی است سعی می كنند اطلاعات مهم بانكی كاربران را به سرقت ببرند.


وی تاكید كرد: كاربران مراقب این گونه سایت ها باشند و حتما خودشان، نشانی سایت مورد نظر را در آدرس بار تایپ كنند و از رفتن به لینك های ارائه شده در شبكه های اجتماعی و یا سایت های دیگر، خودداری كنند.


این مقام مسئول تاكید كرد: دانش آموزان و خانواده ها باید دقت كنند در صورت خرید اینترنتی حتما به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الكترونیك اطمینان یابند.


سرهنگ آذر درخش افزود: یكی دیگر از شگردهای كلاهبردارانه كه معلمان را درگیر خواهد كرد دریافت پیام های تبریك از جانب برخی افراد سودجو است.


رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: این نوع از كلاهبرداری از طریق ارسال پیام های مختلف از طریق ایمیل یا شبكه های اجتماعی به یكی از راهكارهای كم هزینه و مناسب تبدیل شده است. شبكه های اجتماعی و پست های الكترونیك این قابلیت را برای معلمان فراهم كرده است كه پیام های تبریك دانش آموزان خود را به سادگی دریافت كنند.


آذردرخش اضافه كرد: ‌دانش آموزان نیز سعی می كنند با ارسال پوستر ها و كارت های تبریك این روز را با معلم خود جشن بگیرند.


سرهنگ آذردرخش در توصیه به معلمان گفت: نكته ای كه باید در اینجا به آن اشاره كنیم صحت ایمیل های دریافتی است. آیا ایمیل دریافتی حتماً از جانب دانش آموز است؟ بنابراین معلم ها باید دقت داشته باشند حتماً به فرستنده پیام ،دقت و از باز كردن ایمیل های ناشناس خودداری كنند.


وی تاكید كرد: برخی از افراد با ارسال یك بدافزار در قالب فایل پیوست تبریك روز معلم سعی دارند به نوعی به سیستم قربانی نفوذ كنند. این فایل پیوست می تواند حاوی كیلاگر و یا بدافزار دسكتاپ فیشینگ باشد كه در این صورت به محض نفوذ به سیستم قربانی، مجرم می تواند به اطلاعات بسیار مهمی مثل رمز های بانكی، رمز های ورود به حساب های كاربری از قربانی دست یابد.


رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی در توصیه به كاربران و شهروندان تاكید كرد كه در صورت مواجهه با موارد مشكوك می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مركز فوریت های سایبری، لینك ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام كنند.








تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن