تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797056448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماشای فیلم از شبکه HD مزه خاصی که دیگر تکرار نشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تماشای فیلم از شبکه HD مزه خاصی که دیگر تکرار نشد
قبل از اينكه شبكه HDبه شبكه استاني تهران تبديل شود، فيلم‌هاي سينمايي با كيفيتHD از اين شبكه پخش مي‌شد كه بينندگان زيادي نيز داشت...
نویسنده : محمدصادق عابديني 


قبل از اينكه شبكه HDبه شبكه استاني تهران تبديل شود، فيلم‌هاي سينمايي با كيفيتHD  از اين شبكه پخش مي‌شد كه بينندگان زيادي نيز داشت. تب ديدن فيلم‌هاي سينمايي با كيفيتي بهتر در زمانه‌اي كه با سرعت بالاي اينترنت دانلود و تماشاي بهترين فيلم‌هاي سينمايي جهان را راحت كرده، رونق تماشاي فيلم از شبكه HD بدون تبليغات بازرگاني يا زيرنويس كردن اخبار و پيام‌هاي اجتماعي، مزه خاصي داشت كه ديگر تكرار نشد.

حالا با راه‌اندازي شبكه استاني تهران، مردم اين استان شبكه خود را دارند، اما آن شبكه‌اي كه برايشان هر روز فيلم‌هاي سينمايي HD را پخش مي‌كرد ديگر وجود ندارد و نياز است تا جاي خالي اين شبكه پر شود. صداوسيما برنامه‌اي براي افزايش شبكه‌ها ندارد، پس نبايد انتظار داشت شبكه HD پخش فيلم ايجاد شود و دوباره مردم با ديدن كيفيت متفاوت فيلم‌هايHD  مجذوب تلويزيون شوند. در مقابل مي‌تواند شبكه تخصصي پخش فيلم را كه هم اكنون نيز موجود است، با تغييراتي به يك شبكه ايده‌آل پخش فيلم تبديل كرد.

در رنكينگ برترين شبكه‌هاي تلويزيوني جهان از رده يك تا 10 يا همان TOP 10 معروف به طور واضحي تحت تسلط شبكه‌هاي پخش فيلم و سريال است. HBO پربيننده‌ترين شبكه تلويزيوني در جهان شبكه تخصصي پخش فيلم است. بعد از اين شبكه نام‌هاي ديگري مانند FOX، Cartoon Network، AXN، Cinemax ديده مي‌شود. بعد از اين شبكه‌هاي مشهور جهان كه فيلم، انيميشن و مستند پخش مي‌كنند، تازه سر و كله غول‌هاي خبري جهان پيدا مي‌شود. اين فاصله معنادار هم قدرت شبكه‌هاي پخش فيلم در جذب مخاطب را نشان مي‌دهد و هم جايگاه اينگونه شبكه‌ها را در ميان انواع و اقسام شبكه‌هاي تلويزيوني به نمايش مي‌گذارد. در عوض سلطه جهاني شبكه‌هاي پخش فيلم، تنها شبكه داخلي با رويكرد پخش فيلم در محاصره شبكه‌هاي سراسري، شبكه طنز و سرگرمي و البته مستند و خبر كاملاً گم شده است. شبكه نمايش سيما در ابتدا فقط به منظور پخش فيلم افتتاح شد و با حذف شبكه «تماشا» وظيفه پخش سريال را نيز برعهده گرفته است. شبكه نمايش با وجود ظرفيت‌هايي كه مي‌توانست براي تلويزيون ايجاد كند، هنوز نتوانسته است جايگاه اصلي‌اش را در مقايسه با آنچه در بين تلويزيون‌هاي جهان رخ مي‌دهد، به دست آورد.
  
گرافيك
شبكه نمايش براي رسيدن به آنچه مردم از آن انتظار دارند بايد تغييراتي جدي را داشته باشد.
متأسفانه لوگوي شبكه نمايش سيما مانند اكثر لوگوهاي شبكه‌هاي صداوسيما، با پيش پا افتاده‌ترين اصول گرافيكي توليد شده و اولين موضوعي كه در تماشاي اين شبكه به چشم مي‌آيد، لوگوي زشت و گرافيك پايين شبكه است. در صورتي كه شبكه تخصصي پخش فيلم نيازمند لوگوي موشن‌دار با آرم استيشن‌هاي متعدد است. اطلاعات فيلم‌ها نيز كه از طريقEPG  در اختيار بينندگان تلويزيون قرار مي‌گيرد، در مقايسه با شبكه‌هاي مشهور پخش فيلم تقريباً در حد صفر است. براي نمونه وقتي درEPG يك شبكه سراسري برنامه اخبار اعلام مي‌شود، بيننده لزومي به دانستن اطلاعات بيشتري درباره موضوع برنامه نيست، ولي در زماني كه فيلمي براي پخش معرفي مي‌شود بايد اطلاعاتي از فيلم به بيننده داده شود تا دقيقاً از آنچه قرار است از شبكه پخش شود، آگاهي پيدا كند. تيزرهاي معرفي فيلم‌هاي شبكه نمايش نيز دقيقاً مشابه آنونس‌هاي قديمي سينما است كه با هيجاني تصنعي و گفتاري فرامتني سعي در جلب‌توجه بيننده دارد. جالب است زماني كه بيشتر برنامه‌هاي تلويزيوني از نمونه‌هاي خارجي كپي مي‌شود، الگوبرداري از روش تهيه تريلر (trailer) فيلم‌هاي سينمايي كار سختي نخواهد بود.
  
محتوا
در طول مدت فعاليت شبكه HD تلاش شد تا فيلم‌هاي مهمي از تاريخ سينماي جهان با كيفيت HD پخش شود. از «پارك ژوراسيك» گرفته تا «زندگي پاي» و حتي فيلم ماندگار «محمد رسول‌الله»، اين فيلم‌ها علاوه بر كيفيت تصويري خوب از محتواي بهتري نسبت به فيلم‌هايي كه از ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌شدند، برخوردار بودند. بخشي از استقبال مردم از اين شبكه نيز مرهون همين خوش‌سليقگي در انتخاب فيلم‌ها بود. كاري كه بايد ادامه داشته باشد و مي‌توان فيلم‌هايي با كمترين ميزان سانسور را با كيفيت HD پيدا كرد كه براي بينندگان جالب و جذاب باشد. پخش HDفيلم‌هاي ايراني نيز امتياز خوبي براي اين شبكه به شمار خواهد آمد. علاوه بر اين نوع ارائه محتوا و پرهيز از پخش آگهي‌هاي بازرگاني در حين پخش فيلم نيز مزيتي است كه بيننده را مجاب مي‌كند به جاي تماشاي فيلم در ديگر شبكه‌هاي سيما كه همراه با قطع شدن پي دي پي فيلم به بهانه پخش پيام بازرگاني بود، پخش تبليغات به پيش از شروع فيلم و بعد از پايان آن محدود شود.
  
زير نويس و صدا
شبكه‌هاي برون مرزي سيما به طور همزمان زبان فارسي و زبان دوم (انگليسي يا عربي) را پشتيباني مي‌كنند. امكان انتخاب صداي اورجينال فيلم و صداي دوبله از امكاناتي است كه در نسخه‌هاي لوح فشرده فيلم‌هاي سينمايي وجود دارد و شبكه‌هاي تلويزيوني اتحاديه اروپا هم سعي مي‌كنند براي مخاطبانشان در كشورهاي مختلف دوبله زبان محلي را نيز در نظر بگيرند. اما هنوز شبكه نمايش صرفاً زبان دوبله فارسي را دارد و مخاطب حق انتخاب زبان ديگري مثلاً صداي اصلي فيلم را ندارد. ايجاد subtitile يا همان زيرنويس هم مي‌تواند براي علاقه‌مندان به سينما جالب توجه باشد كه با وجود آنكه تكنولوژي آن سال‌ها است در شبكه‌هاي تلويزيوني رايج است، در صداوسيما هنوز شبكه‌اي داراي زير نويس نشده و اگر شبكه نمايش سيما با اين ابزار مجهز شود تمايز آشكاري با ديگر شبكه‌ها پيدا خواهد كرد.

HD شدن
خبر HD شدن شبكه سوم سيما و تغيير كيفيت پخش شبكه كودك و نوجوان از يك سو و احتمال HD شدن شبكه ورزش براي مسابقات المپيك، رقابت را براي HD شدن بيشتر كرده است. در اين رقابت اما نامي از شبكه نمايش به ميان نمي‌آيد در صورتي كه اين شبكه راحت‌ترين راه را براي HD شدن پيش رو دارد. سابقه استقبال مردم از شبكهHD TEST كه فيلم‌هاي سينمايي را با كيفيتHD پخش مي‌كرد، موفقيت و استقبال مخاطبان را از تغيير كيفيت شبكه نمايش از پيش تضمين كرده است. وجود توليدات بيشمار سينمايي با كيفيت اچ دي نيز راحتي تهيه فيلم را نشان مي‌دهد و از طرفي لزوم عقب‌نماندن شبكه نمايش از رقابت با شبكه‌هاي پخش فيلم در ماهواره مي‌تواند بند ديگري بر التزام صداوسيما براي اولويت قرار دادن HD شدن شبكه نمايش بيفزايد. با اين وجود هنوز اراده‌اي براي تغيير كيفيت پخش شبكه نمايش به وجود نيامده است.
  
شبكه تخصصي سينما
تبديل شدن شبكه نمايش به محفلي براي پخش فيلم‌هاي روز جهان با كيفيت HD ايده‌آلي است كه رسيدن به آن چندان هم دور از دسترس نيست، شبكه‌اي كه بتواند پايگاه رسمي سينما در تلويزيون باشد و به جاي پخش‌شدن برنامه‌هاي تخصصي سينما در شبكه‌ای ديگر مي‌توان آنها را با مأموريت‌هاي مشخص در شبكه نمايش گردآوري كرد، به طوري كه بينندگان تلويزيون بدانند كه براي پيگيري اوضاع سينماي ايران بايد سراغ كدام شبكه تلويزيوني بروند. به نظر مي‌رسد تا زماني كه هدف‌گذاري مشخصي براي آينده شبكه نمايش سيما از سوي مديريت ارشد سازمان صداوسيما تعريف نشود، اين شبكه هنوز به درجا زدن در بين شبكه‌هاي تلويزيوني ادامه خواهد داد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن