محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796989001
کار هنری ریسک است!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
هرچند بسیاری از تماشاگران «لوون هفتوان» را با فیلم «پرویز» میشناسند اما او از سالهای خیلی قبلتر فعالیت هنریاش را در تئاتر آغاز کرده بود و آن گونه که خودش میگوید اگر همزمان با پیشنهاد بازی در فیلم «پرویز» پیشنهادی برای تئاتر داشت، حتما تئاتر را به سینما ترجیح میداد. به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، «لوون هفتوان» سال 63 در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا پذیرفته شد و در همان سالهای دانشجویی در نمایشهای بسیاری بازی کرد. او سال 70 برای ادامه تحصیل به مسکو رفت و در همین شهر فوق لیسانس تئاتر گرفت و بعد از آن به کانادا مهاجرت کرد. در سالهای اقامت خود در کانادا نمایشهای بسیاری را به زبان انگلیسی، فارسی ، روسی و ارمنی اجرا کرد و سال 90 به ایران بازگشت و همزمان در دو فیلم «لرزانده چربی» و «پرویز» به ایفای نقش پرداخت، موفقیت این فیلم، نام لوون هفتوان را بر سر زبانها انداخت. این هنرمند این روزها نمایش «بازی یالتا» را در تماشاخانه تازه تاسیس «کنش معاصر» روی صحنه دارد. نمایشی که بر اساس داستان کوتاهی از چخوف با نام «بانو با سگ ملوس» و با بازی وحید رهبانی، شادی کرمرودی و مانی منادیزاده اجرا میشود. خبرنگار تئاتر ایسنا، به انگیزه اجرای این نمایش گفت وگویی با «هفتوان» دارد که در ادامه میخوانید. او در این گفتگو از تاسف خود میگوید که برای اجرای تئاتر در ایران سالها منتظر مانده اما تاکید دارد که به دلیل اقامتش در خارج از کشور هرگز نمیخواسته فضا را برای هنرمندان داخلی کم کند و به گفت خودش«سعی کردم جای کسی را تنگ نکنم» هفتوان ادامه میدهد: همواره کارم تئاتر بوده چه در حوزه کارگردانی یا تهیه کنندگی یا بازیگری. از سال 89 که دوباره سفرهایم به ایران آغاز شد، در حوزه بینالملل مشاوره میدادم و از همان سالها تلاش داشتم نمایشی را اجرا کنم اما متاسفانه به دلیل محدودیتهای مرکز هنرهای نمایشی و کمبود سالن، نتوانستم. وی که نمایش«بازی یالتا» را با متنی از برایان فریل نمایشنامه نویس ایرلندی به صحنه میبرد، درباره انتخاب این نمایشنامه توضیح داد: هشت سال پیش همین نمایشنامه را به زبان انگلیسی در تورنتو اجرا کردم که البته اجرایی محیطی و در فضای شهری بود و این اواخر تصمیم گرفتم کار جمع و جوری به لحاظ بازیگر و امکانات انتخاب کنم تا شرایط اجرای آن فراهم شود و این چنین بود که این متن را به یاد آوردم. به وحید رهبانی پیشنهاد کردم آن را ترجمه کند و خود وحید هم دوست داشت نقش مرد را ایفا کند. هفتوان با اشاره به اجرای دیگر نمایشنامه فریل با نام «مالی سویینی» که اسفند گذشته در تهران به صحنه رفت، یادآورشد: فریل در ایران کمتر شناخته شده است اما نویسندهای معتبر ایرلندی است و تمرکز اصلیاش بر ادبیات روس و تبدیل داستانها و رمانهای روسی به نمایشنامه است. امیدوارم بتوانم متن دیگرش را که اقتباسی از رمان «پدران و پسران» تورگینیوف است، اجرا کنم.
بازی یالتا
وی درباره حال و هوای چخوفی این نمایشنامه که براساس داستان کوتاه «بانو با سگ ملوس» از چخوف نوشته شده است، اضافه کرد: چخوف را به زبان روسی خواندهام و این نمایشنامه آداپته نزدیکی به داستان اوست. البته نعل به نعل داستان چخوف نیست اما همان حس وحال و حال و هوا را دارد. هفتوان که نمایشش را در سالنی تازه تاسیس به صحنه میبرد، درباره ریسک اجرای نمایش در یک سالن ناشناخته توضیح داد: به خاطر محدودیتهای تئاتر، من و تهیه کننده کار به سالنهای خصوصی رو کردیم. چندین بار برای اجرا در تئاتر شهر و خانه هنرمندان تلاش کردیم اما نتوانستیم اجرا بگیریم. به همین دلیل در وهله اول محدودیتها ما را به این سالن کشاند اما این ریسک هم لذتبخش است چون کار هنر ریسک است و اگر چنین نباشد آدم شبها راحت میخوابد! وی درباره امکانات این سالن توضیح داد: امکانات نوری سالن میتواند بیش از این باشد تا مثلا چند گروه بتوانند همزمان با یکدیگر نمایشهایشان را اجرا کنند اما در کل فضای خوبی دارد. تعداد صندلیها مناسب و امکان چینش دو سویه و سه سویه سالن موجود است. خوشبختانه مدیریت سالن هم مشتاق است تا ایرادات را برطرف کند. هفتوان در پاسخ به این پرسش که محدودیت امکانات تئاتر چقدر بر روند کاری هنرمندان این رشته تاثیرگذار است، به ایسنا گفت: اگر امکانات فراهم بود، هرگز «پرویز» را بازی نمیکردم و به جای آن تئاتر بازی می کردم. البته این فیلم موفق شد و از این بابت خوشحالم. در کل خوشحالم که در سینما هم کار کردهام اما ترجیح میدهم تئاتر کار کنم چون فضای آن برایم دلپذیر تر است. وی افزود: الان سالی یک کار در تورنتو اجرا میکنم. اگر در ایران هم چیزی چیزی امکان داشت، حتما هر سال یک نمایش را به صحنه میبردم اما هزینهها سنگین و فضا محدود است. از سوی دیگر فارغالتحصیلان زیادی مشتاق کار هستند و فکر میکنم شاید در حق دیگر همکارانم بیعدالتی باشد که من هم بخواهم در ایران تئاتر اجرا کنم. البته همین نمایش را به لحاظ فنی و مالی خیلی مستقل اجرا کردیم چون نمیخواستم جای کسی را تنگ کنم. این هنرمند در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران این نمایش را مانند کانادا به صورت محیطی اجرا نکرده است؟ توضیح داد: بخشی به دلیل محدودیتهاست و بخش دیگر هم اینکه نویسنده متن را برای اجرا در سالن نوشته است. ضمن اینکه تجربه محیطی را یک بار انجام دادم. در آنجا این امکان وجود داشت که تجربه خوبی هم شد چون در آنجا فضای اروپایی داشتم اما چنین فضایی را در تهران ندارم. اگر بخواهم در تهران تئاتر محیطی اجرا کنم، حتما متن ایرانی انتخاب میکنم. از سوی دیگر هیچ دوست ندارم کار خودم را تکرار کنم چون اجرای محیطی فقط متعلق به همان محیط است و در محیط دیگری جوب نمیدهد. هتفوان درباره احتمال بازیاش در تئاتر ایران تاکید کرد: اگر کار مناسبی باشد، حتما دوست دارم. تا چند ماه پیش قرار بود همزمان با اجرای همین نمایش، وحید رهبانی هم نمایش دیگری را با بازی من اجرا کند و هر دو باهم اجرا داشته باشیم. اما امکان زمانیاش فراهم نشد. ضمن اینکه مساله سفرهای من هم وجود دارد اما تئاتر نیازمند تمرکز است. این هنرمند تئاتر و سینما که چهار اجرای این نمایش را با بلیت دوهزار تومان به بالا به صحنه میبرد و این طرح را «بلیت برای همه» نام داده است، درباره اجرای آن توضیح داد: جایی که من زندگی میکنم چنین تجربهای وجود دارد، یعنی همه نمایشها هفتهای یک روز برای کسانی که توان مالی محدودی دارند، اجراهایی در حد توان مالی تماشاگران میگذارند. تئاتربینهای حرفهای هم از این اجراها استقبال میکنند چون نمیتوانند در طول ماه مبالغ خیلی زیادی بابت خرید بلیت بپردازند. این هنرمند تئاتر ادامه داد: میخواستیم کسانی که امکان مالی ندارند، به دلیل قیمت بالای بلیت، از دیدن تئاتر محروم نشوند. از چند سال پیش شعار «تئاتر برای همه» مطرح شد و ما هم برهمین اساس عنوان طرحمان را «بلیت برای همه» انتخاب کردیم و چهار اجرا داریم که قیمت بلیتش از 2 هزار تومان به بالاس و هر تماشاگری با توجه به امکان مالیاش، مبلغی را بابت دیدن نمایش میپردازد. البته در خارج از کشور معمولا اسپانسرهایی چنین اجراهایی را حمایت میکنند تا به گروه تئاتری فشاری وارد نیاید. ما پیش از اجرا تلاش کردیم حامیانی بیابیم اما به دلیل کمبود وقت، نتوانستیم. با این حال یکی از اجراها را خانم ادنا زینلیان طراح لباس تقبل کرده است و مابقی مبلغ بلیت را میپردازد. لوون هفتوان این روزها علاوه بر اجرای این نمایش مشغول تمرین برای بازی در فیلم جدید شهرام مکری با عنوان «هجوم» است. او امیدوار است که این فیلم که نیز همچون فیلم «ماهی و گربه» یک پلان سکانس است، تجربه موفقی باشد. او همچنین در فیلم «کوپال» کار کاظم ملایی بازی کرده که این فیلم در حال تدوین است و فیلم «دراکولا» کار جدید رضا عطاران را در نوبت اکران دارد. به گزارش ایسنا، نمایش «بازی یالتا» هر شب ساعت 20 به مدت زمان یک ساعت در تماشاخانه «کنش معاصر» به نشانی خیابان طالقانی ، بین خیابان سرپرست و فریمان به صحنه میرود. مترجم این نمایشنامه وحید رهبانی و تهیهکننده آن آلبرت بیگجانی است.
بازی یالتا
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]
صفحات پیشنهادی
ظرفیت بالای حوزه علمیه در کارهای هنری/ معرفی هنرمندان حوزوی
آیتالله حسینی بوشهری عنوان کرد ظرفیت بالای حوزه علمیه در کارهای هنری معرفی هنرمندان حوزوی شناسهٔ خبر 3598521 - جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰ ۴۸ حوزه و دانشگاه > حوزه مدیر حوزههای علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه ظرفیت بالایی در کارهای هنری دارد گفت برای اینکه در جامعه روشچاره کار محسوس است!
چاره کار محسوس است آرمان در یادداشتی آورده است به گزارش نامهنیوز هر چند رعايت ارزشها و مولفههايي كه براي امنيت فردي و اجتماعي بايد از اقدامات كنشي و واكنشي مناسب استفاده نمود اما هرگونه تدابيري در اين زمينه بايد ضمن تسهيل وصول به اهداف از پيش تعيين شده به گونهاي برنامهريزرئیس حوزه هنری البرز: بیشترین همت حوزه هنری کار جهادی در عرصه فرهنگ و هنر استان البرز است
رئیس حوزه هنری البرز بیشترین همت حوزه هنری کار جهادی در عرصه فرهنگ و هنر استان البرز است رئیس حوزه هنری استان البرز گفت بیشترین همت حوزه هنری کار جهادی در عرصه فرهنگ و هنر استان است به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز اسماعیل آجرلو با اشارادعاهای مردی که گناهکار شناخته شد؛ قاتل، دوست مردهام است!
ادعاهای مردی که گناهکار شناخته شد قاتل دوست مردهام است مردی که اصرار دارد قاتل اصلی دوست مردهاش است محاکمه شد آفتاب چهاردهم اسفندماه سال 89 جنایت خونینی در یک بوستان رخ داد و دو مرد افیونی به نامهای محسن و اکبر مردی به نام مهدی را با ضربات چاقو به قتل رساندند و پا به فراهتمام ویژه بانک پارسیان در به کارگیری راهکارهای مدیریت ریسک
شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶ ۴۲ مدیر ریسک و مشاور مدیرعامل بانک پارسیان با سفر به استان اصفهان از نزدیک در جریان اجرای دقیق راهبردهای ریسک در فعالیتها و عملکرد شعب حوزه 60 قرار گرفتند به گزارش سرویس بازار ایسنا در این بازدید ریسکهای مدیریتی و اجرایی حوزه بررسی شد و عامری مشاورتولید 150 انیمیشن در کارگاه پویانمایی مرکزفرهنگی هنری مجتمع شهرکرد
استان چهارمحال و بختیاری تولید 150 انیمیشن در کارگاه پویانمایی مرکزفرهنگی هنری مجتمع شهرکرد کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری انیمیشن های تازه ای در کارگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می کنند ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت ساعت 22 28 به گزارش خبرنگار پانا از ااین شادی گلها برای عربستانیها است!/ بازیکنان حریف چه کاری باید میکردند تا اخراج شوند زارع: بازیها را رها ک
این شادی گلها برای عربستانیها است بازیکنان حریف چه کاری باید میکردند تا اخراج شوندزارع بازیها را رها کنید و پرسپولیس را قهرمان کنید در خانه خودمان سرمان را بریدند هافبک ملوان گفت بازیها را رها کنید و اینها پرسپولیس را قهرمان کنید و تمام بشود برود به گزارش خبرگزاری فاعزام کاروان هنری از مبدا تبریز به اقصا نقاط دنیا/تبریز، پیوندگاه صلح، خلاقیت و صنایع دستی است
نصر استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف خواستار بسترسازی برای تعامل هنرمندان صنایع دستی استان با نهادهای بین المللی و انتقال تجربیات جهانی به صنعتگران استان شد و گفت جایگاه اقتصادی صنایع دستی باید بازتعریف شود به گزارش نصر اسماعیل جبکاریکاتور/ «تقریباً هیچ چیز» از برجام عاید ایران نشده است!
تراز رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با بلومبرگ تقریباً هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است منبع فارس زمانبندی انتشار 29 فروردين 1395 - 11 38همیشه دستان آمریکایی ها در کار است!
انفجار مقر نیروهای مارینز در بیروت بعد از انفجار برج های دوقولوی نیویورک در 11 سپتامبر بزرگترین حمله تروریستی به منافع آمریکاست همان اتفاقی که به ناحق دست آویزی شده است تا آمریکا به اموال ایران دستبرد بزند به گزارش "منبری ها" قبل از هر چیز باید به حادثه ای پرداخت که-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها