تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796411764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سانسور سخنان رئیس جمهور درباره مينو خالقي


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سانسور سخنان رئیس جمهور درباره مينو خالقي
روز نو : سخنان رئیس جمهور در روز همایش با منتخبین شوراهای شهر و روستا حاوی بخش مهمی بود که از سوی صداوسیما و همچنین بخش مهمی از رسانه ها «سانسور» شد. روحانی در این بخش با تکیه بر جایگاه قانونی حفاظت و پاسداری از قانون اساسی نسبت به عدم صدور اعتبارنامه یک کاندیدای انتخابات اصفهان اعتراض کرده بود. با وجود سانسور این بخش از سوی برخی رسانه ها (به ويژه صداوسیما) این موضوع از نگاه سایر رسانه ها مغفول نماند. روحانی در این بخش گفته بود: «در بحث مجلس شورای اسلامی، قانون اساسی می گوید، نماینده ای که انتخاب می شود، با رأی حوزه انتخابیه خودش انتخاب می شود و به محض اینکه رأی آورد و در مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه اش تصویب شد، این وسط چیز دیگری نداریم. مرحله بعد از رأی مردم و صحت انتخابات، بررسی اعتبارنامه در مجلس شورای اسلامی است و هیچ نهاد دیگری این وسط نمی تواند مداخله کند.» او توصیه کرده بود که «همه ما باید به قانون پایبند باشیم؛ به قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی.» با این حال سایت جام نیوز (وابسته به صداوسیما) در گزارشی مدعی شد که سایت ریاست جمهوری این بخش از اظهارات رئیس جمهور را از سایت خود حذف کرده و سایر سایت‌های نزدیک به طیف مخالفان دولت نیز این موضوع را بازتاب دادند. درحالی که متن این اظهارات به طور کامل در سایت president.ir (سایت متعلق به ریاست جمهوری) منتشر شده و در دسترس است. بررسی خبر هم نشان می دهد هیچ تغییری در این خبر صورت نگرفته و این بخش از اظهارات رئیس جمهور به طور کامل در آن وجود دارد.
  مگر رئيس‌جمهور چه گفت!؟
حرف‌های رئیس جمهور در روز پنجشنبه (9اردیبهشت) دفاع از «رای ملت» بود. سخنانی که نیازمند حمایت سایر ارکان‌هاي دموکراسی از جمله رسانه ها و فعالان سیاسی است. درباره اظهارات رئیس جمهور چند نکته قابل طرح است: اول، دفاع رئیس جمهور دفاع از فرد نبود و نیست. نباید این را در قالب دفاع از شخص خانم خالقی تعبیر و ارزیابی کرد و بايد میان «رای خالقی» و «شخص خالقی» تفاوت قائل شد. آنچه رئیس جمهور از آن دفاع کرد، رای مردم بود و بدون شك بايد مورد حمایت و دفاع قرار بگیرد. روحاني فارغ از اینکه شورای نگهبان چه مستندات جدیدی به دست آورده است، از کسانی دفاع می کند که روز 7 اسفند با اتکا به تایید شورای نگهبان روی برگه رای‌شان نوشته بودند؛ «خالقی». اگر شورای نگهبان اشتباهی کرده است دیگر شرایط بازگشت از اشتباه وجود ندارد. روحانی به درستی گفته بود: «براساس قانون اساسی هر نماینده ای كه از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود، پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله كند.» صورت مسئله این است كه برخي نهادها می خواهند دامنه اختیارات‌شان را فراتر ببرند.
  برخورد صابون شوراي‌نگهبان به تن روحاني
برای فهمیدن این موضوع لازم است به انتخابات سال 92 برگردیم و توجه کنیم بخشی از نیروهای سیاسی كه تصور می‌کنند شورای نگهبان به مواضع‌شان نزدیک است، خواستار افزایش روز افزون دامنه اختیارات آن هستند. 19 خرداد 92 خبرگزاری فارس خبری را منتشر‌مي‌كند که به فاصله اندکی حذف‌ شد. فارس مدعی شده بود که «احتمال بررسی مجدد صلاحیت روحانی و ردصلاحیت وی در جلسه20 خرداد شورای نگهبان وجود دارد.» کدخدایی آن روز این موضوع را رد کرد و خود روحانی در واکنش به آن تنها لبخند زد. اما آن خبر نشانه ای بود ازتمایل برخی برای بسط دادن دامنه اختیارات اين نهاد در حوزه نظارت استصوابی! امروز ماجرا کمی سنگین‌تر شده و دامنه آن به بعد از روز رای گیری هم کشیده است. اگر خانم خالقی مرتكب اقدامي‌شده که مستوجب ردصلاحیت است، این وظیفه باید به عهده مجلس بوده و با بررسی اعتبارنامه وي صورت بگیرد و اين شاخصه آن است كه دفاع رئیس جمهور از «رای مردم به خالقی» است نه «شخص خالقی».
  شوراي‌نگهبان هم اشتباه مي‌كند!
دوم، از این اتفاق یک داوری دیگر نیز می توان داشت كه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها «مصون از خطا و اشتباه نیست». چرا نباید تصور کنیم شورای نگهبان در موارد دیگری هم اشتباه کرده و به فرض، در گذشته کسانی را به اشتباه رد صلاحیت کرده است؟ تکلیف در این زمینه چیست؟ آیا شورای نگهبان بعد از فهمیدن اشتباه، خواهان ابطال آرا شده است؟ یا در آینده این کار را خواهد کرد؟
  دوري روحاني از نزاع
نكته سوم،روحانی قصد نداشت این موضوع رابه اختلاف و درگیری تبدیل کند و اين موضوع را مي‌توان در جملات رئیس جمهور مشاهد‌كرد كه مي‌گويد: «در اداره جامعه، مردم از ما چه می‌خواهند؟ آیا از ما دعوا می خواهند و یا می خواهند جناح و حزب را به رخ هم بكشیم؟» اگر تا امروز این موضوع ادامه پیدا کرده و بیشتر مسائل به درون اتاق های بسته و رایزنی اختصاص پیدا کرده بود از سر صبوری دولت است که امروز نشان می دهد برخی قصد ندارند به رای مردم احترام بگذارند.
  دفاع مشروع
کلام آخر اینکه، دولت بحق پای این مسئله ایستاده و به‌طور حتم بايد مورد حمایت قرار بگیرد. این موضوع نشان داد شورای نگهبان معصوم نیست و امکان اشتباهات فاحش در این نهاد وجود دارد. روحانی باید از «رای مردم به خالقی» دفاع کند، حتی اگر اعتبار نامه «شخص خالقی» در مجلس رد شود، چراكه اين دفاع هم مشروع است و هم قانوني!




تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن