تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797582071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا میشود با نامزد خسیس خوشبخت شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: به تازگی نامزد كرده‌اید، منتظرید نامزدتان با یك تیپ حسابی وشیك دنبال‌تان بیاید، البته هنوز به خاطردسته گل بی‌رمقش در شب خواستگاری دلخورید اما با خودتان می‌گویید دسته گل مهم نیست، مهم این است كه دوستم دارد.

آیا میشود با نامزد خسیس خوشبخت شد
خوشبختی با نامزد خسیس ممكن است؟  به تازگی نامزد كرده‌اید، منتظرید نامزدتان با یك تیپ حسابی وشیك دنبال‌تان بیاید، البته هنوز به خاطردسته گل بی‌رمقش در شب خواستگاری دلخورید اما با خودتان می‌گویید دسته گل مهم نیست، مهم این است كه دوستم دارد. می‌آید، اما باز‌‌ همان شلوار رنگ و رو رفته عهد بوق و‌‌ همان كت چهارخانه را كه از روز اول تا شب خواستگاری هربار تنش بود، پوشیده است. راه می‌افتید. اولین گردش دو نفری‌تان در دوران نامزدی است اما به بد‌ترین خاطره عمرتان تبدیل می‌شود. وقتی به خانه برمی‌گردید، هم خسته و كوفته‌اید، هم گرسنه وعصبانی. همان روز است كه دركمال تعجب می‌فهمید دست نامزدتان، سخت به جیبش می‌رود. تاكسی نمی‌گیرد. می‌گوید: «پیاده برویم هوا بخوریم.» آخر شب هم درحالی كه هردوگرسنه‌اید می‌گوید: «می‌ریم خونه یه چیزی می‌خوریم.» آن اوایل دل‌تان نمی‌آید بگویید خسیس است اما تكرار رفتارهای عجیبش كلافه‌تان می‌كند. ازدواج با آدم خسیس یعنی سوءتغذیه، گرفتاری در كشمكش مداوم به خاطر پول، انزوای اجتماعی و خیلی موارد آزار‌دهنده دیگر. پس می‌ارزد به جای اینكه خودتان را به آن راه بزنید، شش دانگ حواس‌تان را جمع كنید تابه یك عمر عذاب، بله نگویید.
این درد بی‌درمان است. . . اجازه بدهید همین اول داستان، آخرش را بگوییم وآن هم اینكه خساست درمان ندارد یعنی نمی‌شود فردی را كه خسیس‌‌ است، با روان‌درمانی و حتی قرص و دارو به فردی دست و دلباز تبدیل كرد. بنابراین تشخیص این ویژگی آن هم در زمان درست خودش می‌تواند در روند تصمیم‌گیری برای ازدواج و چه بسا سرنوشت شما، بسیار موثر باشد. باید بدانید آدم خسیس‌‌ همان كسی است كه یك عمرزندگی خود و دیگران را قربانی روزمبادا می‌كند. برای او فرقی ندارد كه چقدر پول پس‌انداز كرده است چون هر چه پس انداز كرده باشد، باز قصد خرج كردنش را ندارد. او به‌طور افراطی و بیمارگونه‌ای صرفه‌جوست و می‌خواهد تا جای ممكن ازهزینه‌های لازم و غیر ضروری كم كند كه این كم كردن دائم از هزینه‌ها در زندگی مشترك می‌تواند منجر به سوء تغذیه در فرزندان، تنش‌های مداوم بین زن و شوهر و حتی آبروریزی و انگشت‌نما شدن در میان فامیل و آشنایان شود. پس برای كشف خسیس‌‌  بودن یا نبودن نامزدتان كاملا جدی باشید. مسابقات ملی چشم و همچشمی با حضور اسكروچ؟! لازم است همین ابتدا اشاره كنیم كه یك مرز باریك اما محسوس، بین مدیریت پول و خساست وجود دارد و نباید این‌ موارد را باهم اشتباه گرفت. كسی كه هر دو سال یا حتی سه سال یكبار هم مبلمان منزلش رابه درخواست همسرش عوض نمی‌كند، خسیس‌‌  نیست. كسی كه از همسرش می‌خواهد به جای سفر به خارج از كشور به دلیل كمبود بودجه، راهی نمك آبرود شوند هم خسیس‌‌  نیست چون برای اكثر افراد طبقه متوسط اجتماع به‌طور مداوم خرید كردن یا به سفرهای خارجی رفتن عملا ممكن نیست. پس لطفا مخالفت نامزدتان با خرج كردن بیش از حد یا بریز و بپاش به دلیل شركت در مسابقات ملی چشم و همچشمی را خساست تعریف نكنید. خسیس‌‌  كسی است كه پول دارد اما نمی‌خواهد به پول‌هایش دست بزند. این فرد اگر صدها میلیون تومان هم در حسابش پول باشد ممكن است بر سریك 500 تومانی زمین را به آسمان بدوزد. اوحتی در سیركردن شكم فرزندش تردید دارد و ممكن است بخواهد از غذای كودكش بزند تا بتواند بیشتر صرفه‌جویی كند. پس خست یك رفتار بیمارگونه است كه با سختگیری بیش از حد و آزاردهنده همراه است. توجه داشته باشیم اینكه باتوجه به شرایط اقتصادی امروز افراد سعی می‌كنند از هزینه‌های زندگی تا جای ممكن كم كنند نشانه خست نیست بلكه خست وقتی خودش را به صورت گل درشت نمایش می‌دهد كه فرد مورد نظر پول كافی دارد اما خرج كردن برایش سخت و گاهی غیرممكن است.
نگهبان بانك اشیا! فرد خسیس‌‌  به نگهداری همه‌چیز علاقه‌مند است؛ از جوراب كهنه‌ای كه سوراخش را بار‌ها دوخته‌اند تا قوطی رب، سطل ماست و ته‌مانده‌های مدادرنگی دوران دبستانش. ترس از آینده، فقر و مشكلات مالی باعث می‌شود كه این افراد هرگز نتوانند یك زندگی عادی و به دور از نگرانی را تجربه كنند. نكته‌ای كه وجود دارد این است كه معمولا خسیس‌ها مثل وسواسی‌ها عمل می‌كنند و بسیاری از افراد وسواسی، خسیس هم هستند. این افراد از هر شی با ارزش و بی‌ارزشی مثل یك نگهبان شبانه‌روزی با حواس جمع،  سال‌ها نگهداری می‌كنند. كادو نخر است! یكی از بارز‌ترین نشانه‌هایی كه افراد خسیس در دوران نامزدی از خودشان نشان می‌دهند، خست در نوع كادو خریدن‌شان است. فرد مورد نظر تا جای ممكن از هدیه خریدن طفره می‌رود اما اگر هدیه‌ای هم بخرد هدیه‌اش كم‌ارزش و نامرسوم است ضمن اینكه اغلب چیزهایی می‌خرد كه یك عمر كار كند و ماندگاری‌اش بالا باشد. با این اوصاف اگر به خسیس بودن نامزدتان شك دارید و می‌خواهید بفهمید خسیس هست یا نه باید بیشتر از دوستان و نزدیكانش پرس‌وجو كنید و با خودش درباره خرید كردن یا مسافرت كردن صحبت كنید و روی عقایدش دقیق شوید.  نشانه دیگر اینكه وقتی با فرد خسیس‌‌  به گردش می‌روید یا در رفت و آمدهای دوران نامزدی هستید، او معمولا كم‌هزینه‌ترین محل‌ها را انتخاب می‌كند و سعی دارد قانع‌تان كند كه این صرفه‌جویی لازم است. اگر بخواهید نوشیدنی بخورید خیلی سخت به كافی‌شاپ رفتن راضی می‌شود و فكر می‌كند‌‌ همان كنار خیابان می‌شود سروته قصه را هم آورد. او رستوران‌ها را نمی‌شناسد و توجیهات عقلانی زیادی را برای‌تان ردیف می‌كند تا خسیس‌‌  بودنش را توجیه كند. روابط اجتماعی؟ نفرمایید. . . فرد خسیس از آنجا كه بدون محاسبه هزینه‌ها قدم از قدم برنمی‌دارد، رفت و آمدهای فامیلی و خانوادگی را دوست ندارد. این افراد دوستان محدودی دارند و از‌‌ همان دوستان محدود هم ترجیحا با تلفن احوال‌پرسی كرده و میلی به رفت و آمد با آنان ندارند بنابراین اگر شما دارای روابط اجتماعی زیاد و خواستار یك زندگی با روابط گسترده فامیلی و دوستانه هستید با هیچ معجزه‌ای نمی‌توانید در كنار فرد خسیس‌‌  دوام بیاورید. به فرض محال كسی ‌مهمان خانه‌تان شود از‌‌ همان لحظه كه بخواهید میوه بخرید تا آنجا كه برنج پیمانه كنید اعصاب‌خردی‌ها آغاز می‌شود و تا لحظه رفتن‌شان و غر زدن از حیف شدن باقیمانده غذا‌ها ادامه دارد.
آموزش ممنوع فرد خسیس‌‌  هیچ نوع سرمایه‌گذاری مالی با زمان بازده طولانی را نمی‌تواند بپذیرد بنابراین اگر فرد پدرخانواده باشد، به‌طور مثال با صرف هزینه برای دانشگاه‌های غیردولتی آن هم به مدت چهار سال از اساس مخالف است. یكی از مهم‌ترین مشكلات در زمان زندگی مشترك با این افراد، مربوط به فرزندان آنهاست چون این روز‌ها كسب هر آموزش و مهارتی به هزینه نیاز دارد و این هزینه‌‌ همان چیزی است كه اوقات فرد خسیس‌‌  را تلخ كرده و باعث درگیری‌های  فرساینده بین او و فرزندانش می‌شود. پس در مورد ازدواج با مرد خسیس‌‌  آینده‌نگر باشید. خرید با اعمال شاقهاگر بخواهید با فرد خسیس‌‌  راهی خرید شوید باید باید توانایی گذر از هفت خوان رستم را داشته باشید. اولین مرحله سختی كه پیش رو دارید قانع كردن فرد موردنظر به لزوم این خرید است كه دیگر بستگی به هنر خودتان دارد كه چطور بتوانید از خریدتان دفاع كنید و پشت این اقدام چقدر منطق نهفته باشد؟! مرحله بعد هم این است كه از كجا خرید كنید كه به اندازه كافی ارزان باشد. او حتی از نگاه كردن به پاساژهای شیك و دیدن ویترین‌های‌شان می‌ترسد اما از همه اینها سخت‌تر خوان آخر است یعنی‌‌ همان خوان بی‌سروته چانه‌زنی. در این خوان كه اغلب خیلی هم طول می‌كشد و اعصاب بسیار قوی برای تحملش نیاز هست، همسر محترم دقایق طولانی به بحث با فروشنده درباره كیفیت جنس مورد نظر و تمام جوانب دیده و نادیده‌اش می‌پردازد. روی پایین آوردن قیمت تمام تلاش و همتش را می‌گذارد و در‌‌نهایت هم اصلا بعید نیست شما را دست خالی از مغازه برگرداند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید كه به خرید به عنوان یك لذت بی‌رقیب نگاه می‌كنند، فكرش را هم نكنید كه با شخصی كه حتی دارای رگه‌های خساست است، ازدواج كنید. اعتراف بدون مشکل؟ گفت‌وگو درباره مسائل مالی با فرد خسیس‌‌  اغلب یك چالش بی‌نتیجه است. اگر بخواهید با این افراد درباره توقعات مالی‌تان حرف بزنید علائم استرس در آنها پدیدار می‌شود و چه‌بسا معمولی‌ترین گفت‌وگو‌های‌تان درباره موضوعات مالی به دعوا و جاروجنجال بكشد. خلاصه بازجوهای خبره هم نمی‌توانند از این افراد در مورد توان مالی‌شان حرف راست را بیرون بكشند. البته یك دلیل واضح برای این طفره رفتن‌ها ، ترس از نقشه‌ای است كه ممكن است بخواهید برای پول‌هایش بكشید. زندگی ایده الاخبارمرتبط :مگه شوهر خوب پیدا میشه؟با این مردان ازدواج کنید بدبخت می شوید!عیار گرم بودن زناشویی شما در چیست؟


جمعه 10 اردیبهشت 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن