تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797168078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده امضای تفاهم‌نامه فرهنگی بین ایران و کرواسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱




1461920886475_31.jpg

در دیدار وزیر فرهنگ کرواسی با مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور ادیان و مذاهب اسلامی، درباره تقویت تعامل این دو کشور طی این سال‌ها در زمینه ادیان مختلف، رسمیت دین اسلام در کشور کرواسی و همچنین همکاری هرچه بیشتر این دو کشور در آینده مطالبی مطرح شد. در این دیدار همچنین دو طرف خواستار امضای متن تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور در آینده‌ای نزدیک شدند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله تسخیری در ابتدای این دیدار اظهار کرد: ما امروز خدا را شاکریم که با یک وزیر مسلمان در این کشور ملاقات می‌کنیم و از این بیشتر خرسندیم که دولت کرواسی نیز دارای یک سیاست معقول و عادلانه در برخورد با اقوام و ادیان ساکن در کشور است؛ به شکلی که پیروان همه ادیان آزادانه و خالصانه به احیات مذهبی و دینی خود در این کشور ادامه می‌دهند. کرواسی کشوری است که همه ادیان را در خود پذیرفته است. مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین گفت: من 20 سال پیش به کرواسی آمدم و تعامل خوب ادیان مختلف را دیدم و 10 سال پیش که برای مراسم نودمین سال رسمیت اسلام در کرواسی به کشور شما آمدم، شاهد تقویت هر چه بیشتر این تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز دینی در کرواسی بودم. امسال هم که به دعوت آقای بکویچ، رییس مرکز اسلامی برای شرکت در جشن‌های یکصدمین سال رسمیت اسلام به اینجا آمدم نیز شاهد این تعامل در حد بالایی بودم و این جای خرسندی دارد که دولت کرواسی و همه مردم و پیروان ادیان مختلف این جشن را یک جشن ملی دانسته و دارای تعلق خاطر به آن هستند. وی افزود: تا کنون در اروپا چهار دولت، دین اسلام را به رسمیت شناخته‌اند و سیاست دولت کرواسی در این خصوص باید الگوی دیگر کشورهای اروپایی باشد و امیدواریم در آینده شاهد این تعامل در دیگر کشورهای اروپایی هم باشیم.

دیدار وزیر فرهنگ کرواسی با آیت‌الله تسخیری

آیت‌الله تسخیری در همین زمینه یادآور شد: صمیمانه به شما آغاز یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در کرواسی را تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده با این تعامل عالی دینی و دولتی شاهد آینده هرچه بهتر جمهوری کرواسی باشیم. مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه همین سخنانش به سه حوزه فعالیت جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوهای دینی شامل گفت‌و‌گوی بین فرهنگی، گفت‌و‌گوی میان ادیان و گفت‌وگوی میان مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم ملت‌ها باید برای کمک به صلح جهانی و تعامل ادیان بایستی مسیر گفت‌وگو را طی کنند. خوشبختانه در روسیه نیز ما شاهد چنین تعاملی هستیم و اسلام در قرن دهم و حتی قبل از مسحیت به روسیه وارد شد، البته در برهه کنونی حکومتها و جریاناتی هستند که با اهداف و افکار شیطانی در مسیر مخالف گفت‌و‌گو قدم برمی‌دارند. مثال بارز آن زمزمه‌ها و اقدامات تحریک آمیز میان پیروان اهل تسنن و اهل تشیع است. ما در این زمینه معتقد به برادری و پرهیز از اختلاف و تفرقه میان امت اسلام و برادران اهل تسنن و اهل تشیع هستیم؛ چراکه تفرقه و اختلاف چیزی است که با اهداف سیاسی خاصی دنبال می‌شود و باعث پاره پاره شدن دنیای اسلام است، در همین ارتباط انتخاب جنابعالی را به عنوان وزیر فرهنگ کرواسی و همچنین به عنوان یک وزیر مسلمان، صمیمانه تبریک می‌گوییم و این را برای خود افتخار می‌دانیم. آیت‌الله تسخیری سپس خطاب به وزیر فرهنگ کرواسی اظهار کرد: ما امیدواریم با انتخاب جنابعالی شاهد تقویت روابط فرهنگی جمهوری اسلامی با جمهوری کرواسی بیش از گذشته باشیم. به گزارش ایسنا، در این دیدار دکتر حسن بگویچ - وزیر فرهنگ کرواسی - با تشکر از سخنان مودت‌آمیز آیت‌الله تسخیری گفت: این مایه افتخار و مباهات دولت و ملت کرواسی است که جنابعالی به مناسبت گرامیداشت جشن‌های یکصدمین سال رسمیت یافتن اسلام در کرواسی به کشور ما آمده‌اید و من به عنوان وزیر فرهنگ مسلمان کشور کرواسی اذعان می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در تاریخ کرواسی داشته و دارد. در زمان جنگ‌های قومیت در بالکان و بوسنی حمایت‌های خالصانه و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در استقرار نظام جمهوری کرواسی بر هیچکس پوشیده نیست. وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در زمانی که زنده ماندن و نابود شدن دو راه باقی مانده برای ملت کرواسی در دوران جنگ خانمان برانداز قومیتی بالکان بود، ما نیز شاهد کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندنمان بودیم. زمانی که بسیاری از کشورهای اسلامی در تردید حمایت از مردم ما بودند، جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت و بدون هیچ چشم داشتی از ما حمایت کرد و این در حالی بود که بسیاری از کشورهای اسلامی با چشم داشت نفوذ فرهنگی و دینی مخرب در آن دوران به رابطه با کرواسی نگاه می‌کردند. در این دوران جمهوری اسلامی ایران بدون اصرار بر تبلیغ، بلکه با نظریه گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها روابط خود را با ما آغاز نمود و به همین دلیل ما همواره سیاست فرهنگی ایران در کشورمان را سیاستی موثر و پرفایده می‌دانیم که هدف آن کل جامعه کرواسی است و نه یک قوم یا یک قشر خاص.

دیدار وزیر فرهنگ کرواسی با آیت‌الله تسخیری

وزیر فرهنگ کرواسی سپس به سابقه دوستی‌شان با ایران اشاره کرد و توضیح داد: سابقه دوستی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ما حتی به قبل از تاسیس جمهوری کرواسی و به زمانی که ایران با اهدا صدها تخته فرش به مسجد و مرکز اسلامی زاگرب روح و فکر مسلمانان کرواسی را با خود آشنا کرد، برمی‌گردد؛ به طوری که هر مسلمان کروات که در مرکز اسلامی نماز می‌گذارد، ناخودآگاه در سجده نام ایران را در ذهن خویش تداعی می‌کند. من امیدوارم با تلاش مشترکی که انجام می‌دهیم سطح روابط فرهنگی دو کشور را ارتقاء دهیم. روابط فرهنگی ما خوب بوده و باید بهتر و عالی شود. خصوصا در دوره پساتحریم جمهوری اسلامی ایران که مسیر انجام همکاری‌ها در همه زمینه‌ها باز است. از یک سو جامعه جهانی با مشکلات فراوانی روبرو است و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با نام بزرگ و آوازه گسترده تمدنی خویش به دنیا آغوش بازنموده است. دکتر بگویچ همچنین خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان گفت: از همین جا از همکار خود، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد ایران درخواست می‌کنم تا هر چه سریع‌تر متن تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی دو کشور را که برای سه سال و نیم باشد را آماده و برای اجرایی شدن و امضای نهایی ارسال کنند. این تفاهم‌نامه باید دو سال پیش به امضای طرفین می‌رسید. به گزارش ایسنا، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور ادیان در پایان این دیدار ضمن تشکر از اظهارات برادارنه و مودت آمیز وزیر فرهنگ کرواسی درباره جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کرد تا در سفر آتی ریاست جمهوری کرواسی به جمهوری اسلامی ایران برای امضای متن تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی دو کشور با همتای ایرانی را پیگیری کند.

دیدار وزیر فرهنگ کرواسی با آیت‌الله تسخیری



دیدار وزیر فرهنگ کرواسی با آیت‌الله تسخیری

انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن