تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797121769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندازه‌گیری موردی آلاینده‌های صدا و خاک/کمبود اعتبار در بخش پایش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وضعیت کشور از لحاظ پایش آلاینده‌های محیط زیستی تشریح شد؛ اندازه‌گیری موردی آلاینده‌های صدا و خاک/کمبود اعتبار در بخش پایش مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شبکه پایش در بخش آلاینده های صدا و خاک نداریم، گفت: پایش و اندازه گیری صدا، امواج و آلاینده های خاک به صورت موردی اندازه گیری می شود اما در این بخش ها شبکه پایش نداریم.
۱۳۹۵ جمعه ۱۰ ارديبهشت ساعت 07:18

خبرگزاری پانا+

شینا انصاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص وضعیت کشور از لحاظ اندازه گیری و پایش آلاینده های محیط زیست اظهار داشت: موضوع پایش آلاینده ها به دو بخش پایش های محیطی و منابع نشر آلاینده تقسیم بندی می شود.
 
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پایش های محیطی آلاینده ها اشاره کرد و گفت: پایش های محیطی همان پایش کیفی هوا، آب، خاک را شامل می شوند و بعضا حساسیت هایی در این بخش ها وجود دارد، به طوری که حساسیت ویژه ای بر روی آلودگی هوا داریم چرا که آلودگی هوا به دلیل ملموس بودن اثرات آن حساسیت بیشتری در جامعه ایجاد می كند.
 
فعالیت 188 ایستگاه پایش هوا در کشور
 
وی افزود: اقدامات زیادی برای کاهش آلودگی هوا و پایش میزان آلودگی هوا طی دهه گذشته انجام شده و ایستگاه های پایش کیفی هوا راه اندازی شده است. در حال حاضر 188 ایستگاه پایش کیفی هوا در 31 استان کشور فعال است و وضعیت کیفی هوا به صورت روزانه گزارش می شود.
 
انصاری ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن زیرساخت های فناوری و نرم افزاری در بخش پایش آلودگی هوا بتوان به صورت آنلاین و لحظه ای گزارش های این بخش را نیز در اختیار داشت.
 
فعالیت 45 ایستگاه پایش آنلاین رودخانه‌ها
 
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص پایش کیفی رودخانه‌ ها نیز توضیح داد: در پایش کیفی آلاینده های رودخانه و آب نیز دفتر پایش فراگیر به طور جدی ورود کرده است. در سال 93 تعداد 29 ایستگاه پایش آنلاین رودخانه با اعتبارات تخصیص یافته خریداری شد و در حال حاضر 45 ایستگاه پایش آنلاین در بخش رودخانه ها داریم.
 
کمبود اعتبار در بخش پایش آلاینده‌های محیط زیستی
 
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست به کمبود اعتبارات پایش در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بخش های دیگر آنگونه که باید به دلیل محدودیت اعتبارات موجود ایستگاه پایش نداریم. البته هم اکنون نیز در بحث ایستگاه های پایش آلودگی هوا با کمبود مواجه هستیم چون علاوه بر خرید تجهیزات، نگهداری و راهبری ایستگاه ها نیز هزینه ای بالا دارد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه های پایش آلودگی هوا نیاز به تعمیر، سرویس و نگهداری دارد اما در سال های اخیر به واسطه تحریم هایی که وجود داشت با مشکلات عدیده ای در این بخش مواجه شدیم، از طرفی در بخش پایش رودخانه ها نیز ایستگاه های موجود به حد کافی نیست.
 
انصاری با بیان اینکه شبکه پایش در بخش آلاینده های صدا و خاک نداریم، خاطرنشان کرد: پایش صدا، امواج و آلاینده های خاک به صورت موردی اندازه گیری می شود اما در این بخش ها "شبکه" پایش نداریم و نیازمند این هستیم که در این زمینه ها نیز در صورت تامین اعتبارات بتوانیم شبکه پایش داشته باشیم زیرا داشتن این امکانات به ما در فرایند تصمیم گیری کمک می کند.
 
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به پایش منابع نشر آلاینده ها اشاره کرد و گفت: این بخش شامل صنعت و خدمات می شود. پایش صنایع از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون صنایع بخش عمده ای از آلودگی ها را ایجاد می کنند. در سال های گذشته قسمت عمده ای از صنایع در کشور ایجاد شد و متأسفانه توجه به ملاحظات زیست محیطی در آن زمان اهمیت نداشت و در کنار این مساله محیط زیست استان هایی همچون تهران، البرز، مرکزی و اصفهان و استان های صنعتی بدلیل تمركز صنایع آلاینده دارای اكوسیستمی آسیب پذیر و شكننده شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پایش صنایع به دلیل امکانات محدود و محدودیت نیروی انسانی به طور کامل انجام نمی گرفت به همین دلیل از قانون برنامه چهارم بحث برون سپاری خدمات پایش مطرح شد که به دنبال آن آزمایشگاه های معتمد سازمان محیط زیست شکل گرفت و سازمان محیط زیست بر فعالیت و عملکرد این آزمایشگاه ها نظارت دارد.
  به گفته انصاری، از آبان ماه سال گذشته آیین نامه خوداظهاری در پایش و شیوه نامه آزمایشگاه های معتمد با هدف ارتقای جایگاه نظارتی سازمان محیط زیست ابلاغ شد. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن