تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797541152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین روش تمیز کردن پنجره ها در روزهای پایانی سال


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:


وقتی خانه ای می بینیم که پنجره های زیاد و بلند بالا دارد، در کنار اینکه به پر نور بودن خانه به واسطه ی این پنجره ها می اندیشیم، ممکن است از خود بپرسیم چه کسی قرار است آن ها را تمیز کند؟ این سوال در ذهنمان پیش می آید، چون تصورمان از تمیز کردن پنجره ها همان چیزی است که خودمان با مشقت و سختی انجام می دهیم. گرد و خاک پنجره ها را می گیریم، اسپری شیشه شوی را به شیشه می پاشیم و با دستمال می مالیم و با روزنامه خشک می کنیم. اما آیا پیش خود فکر کرده ایم شاید روش آسان تر و سریع تری وجود داشته باشد؟


نکاتی برای تمیز کردن پنجره ها, تکنیک های تمیز کردن پنجره ها
از تمیز کردن پنجره ها در روزهای داغ آفتابی اجتناب کنید
چه زمانی باید پنجره ها را تمیز کنیم؟
این موضوع بستگی به خودتان دارد، برخی ترجیح می دهند هر هفته پنجره های منزل شان را تمیز کنند و برخی دیگر دوست دارند یک فرد حرفه ای استخدام کرده و دو بار در سال بیرون و داخل پنجره ها را از بالا تا پایین تمیز کنند. در این صورت بهترین زمان برای آن، در پایان زمستان، قبل از نوروز و در ایام تابستان یا اول پاییز است.

هشدار: از تمیز کردن پنجره ها در روزهای داغ آفتابی اجتناب کنید. زیرا ماده ی شوینده و آب سریع روی شیشه خشک می شود و لکه ایجاد می کند. بنابراین تا حد ممکن این کار را در روزهای ابری انجام دهید.

شروع تمیزکاری پنجره ها
برای شروع تمیزکاری، بسیار مهم است که ابتدا جزییات تزیینی پنجره را تمیز کنید. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید قبل از شروع به آن توجه شود، محافظت از کف و دیوار در برابر خیس شدن و آسیب دیدن در هنگام تمیزکاری است که به راحتی با پهن کردن یک پارچه بر روی کف یا چسباندن پلاستیک به دیوارهای اطراف و زیر پنجره، این کار صورت می گیرد.

شوینده ها برای تمیز کردن پنجره
وقتی فضا را برای تمیز کردن پنجره ها آماده کردید، محلولی از آب گرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی تهیه کنید. یک یا دو قطره مایع در یک گالن آب معمولا کفایت می کند. سپس با یک اسفنج به پنجره بمالید و سعی کنید به همه ی گوشه ها و شکاف ها برسد. پس از آن محلول را با یک پارچه پاک کنید و توسط یک حوله ی تمیز خشک نمایید.

اگر می خواهید به پنجره ای بدون لکه دست یابید، باید پاسخ دقیق این سوال ها را پیدا کنید: آب گرم یا سرد؟ سرکه یا مایع ظرفشویی؟ روزنامه یا حوله ی کاغذی؟ برای پنجره های فوق العاده کثیف، مقداری سرکه یا آمونیاک به محلول تان اضافه کنید. سرکه به چربی و دوده نفوذ کرده و آن ها را می زداید.

برای اینکه بعد از شستشو با شوینده هیچ لکه ای باقی نماند و پنجره ها بدرخشند، حتما با یک پارچه ی خشک یا روزنامه آن را خشک کنید. البته از اشتباهات رایج در خانه تکانی غافل نشوید و این نکته را فراموش نکنید که جوهر بعضی از روزنامه ها خود باعث ایجاد لکه می شوند.

هشدار: یک سمت پنجره ها را در جهت عمودی خشک کنید و سمت دیگر را در جهت افقی. در این صورت می توانید سمتی را که لک می افتد، تشخیص دهید.

تمیز کردن آلودگی از شیارهای پنجره ها
یکی از روش ها برای تمیز کردن شیارهای پنجره، گرفتن گرد و خاک آن ها با استفاده از سرپوش های باریک جاروبرقی است. اما شاید مناسب ترین وسیله برای این کار، یک مسواک کهنه باشد که به صورت عمیق تری در شیارها نفوذ می کند.

نکته: برای تمیز کردن بیرون پنجره هایی که در طبقات دوم به بالا قرار دارند و دسترسی به آن ها با نردبان های معمولی ممکن نیست، از حرفه ای ها و شرکت های نظافتی کمک بگیرید و خود را به خطر نیندازید.

شما هم تجربه های خود را از کارهای خانه تکانی و ترفندهایی که برای راحت تر شدن این وظایف به کار می گیرید، در دیدگاه های پایین همین مطلب با ما و مخاطب های دیگر در میان بگذارید.   منبع : chidaneh.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن