تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797932809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور از بخیه‌های زایمان مراقبت کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: بخش نهایی زایمان بخیه زدن است که بسیاری از خانم‌ها خیلی ساده از آن عبور می‌کنند. اما خانم‌ها باید بدانند که با مراقبت از بخیه‌ها و عفونت نکردن آن است که می‌توانند یک زایمان موفق را پشت سر بگذارند. به همین دلیل ما در گفتگو با دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و زایمان، درباره انواع بخیه‌های زایمان و روش‌های مراقبت از آنها پرسیدیم.

دکتر زارع‌پور درباره انواع بخیه‌ها می‌گوید:« بخیه‌های زایمان دو نوع هستند. این بخیه‌ها یا جذبی هستند ویا غیر جذبی. در انواع غیر جذبی، بهترین نوع آن استفاده از نخ نایلون است كه پس از جوش خوردن زخم، باید از زیر پوست كشیده شود که كشیدن آن هم سخت و دردناك نیست. علاوه بر آن بهترین نتیجه را از نظر زیبایی دارد و احتمال عفونت را كمتر می‌كند. نوع جذبی كه بعضی به آن روش لیزری هم می‌گویند، به همان طریق دوخته می‌شود با این تفاوت که چون جذبی هستند، گره‌ها از زیر زده شده و هیچ نخی از روی پوست مشخص نیست.»
دکتر زارع‌پور معتقد است بخیه‌های جذبی معمولا واكنش پوستی می‌دهند و احتمال آوردن گوشت اضافه به‌ویژه در افراد مستعد بیشتر است و می‌گوید:« در بعضی افراد به‌طور ژنتیكی هنگام ترمیم زخم، گوشت اضافه فراوانی در محل بخیه‌ها بوجود می‌آید. در افراد مختلف میزان این گوشت اضافه متفاوت است و گاهی بسیار شدید است. به طوری که در این افراد بخیه‌های غیر‌جذبی کاربرد بهتری دارند. هر چند در افراد مستعد باز هم احتمال اسكار یا زخم پس از بخیه وجود دارد اما یا این نخ‌ها به مقدار كمتری گوشت اضافه ایجاد می‌کنند.»به افرادی که مستعد اسکار یا زخم پس از بخیه هستند، «كلوئید‌‌ساز» گفته می‌شوند که در این افراد حتی با برداشتن مجدد این ناحیه باز هم امكان ایجاد اسکار وجود دارد. به همین دلیل دکتر زارع‌پور برای پیشگیری از اسکار و درمان عفونت‌های بخیه در این افراد پیشنهاد می‌کند:« خشك و تمیز نگه‌داشتن زخم بسیار مهم است بنابر‌این خانم‌ها به محض قرمزی، تورم و ترشح زخم باید به پزشك مراجعه كنند چون عفونت زخم به‌ویژه در سزارین بسیار مهم است و عوارض بیشتری دارد. گاهی اوقات لیزر می‌تواند در درمان این نوع بیماری‌ها موثر باشد اما جراحی مجدد فایده‌ای ندارد. در مورد زایمان طبیعی تنها بخیه‌های جذبی استفاده شده و در صورتی كه از نظر زیبایی مشكلی داشته باشند بعدا قابل ترمیم هستند. احتمال عفونت زخم در هر بخیه‌ای وجود دارد لذا رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه صحیح، بسیار مهم هستند.»
در زایمان طبیعی معمولا بخیه‌های جذبی استفاده می‌کنند اما در زایمان‌های سزارین که از بخیه‌های غیر‌جذبی استفاده می‌شود، معمولا 10 روز بعد بخیه‌ها را می‌کشند.
دکتر زارع‌پور درباره استفاده از گن‌ها و شکم‌بند‌های لاغری پس از ایمان توصیه می‌کند:« خانم‌هایی که عمل سزارین انجام داده‌اند، می‌توانند از شکم‌بند و یا گن‌های لاغری استفاده کنند به شرطی که روی جای بخیه نباشد چون باعث عفونت می‌شود. اما خانم‌هایی که زایمان طبیعی کرده‌اند، به هیچ عنوان نباید گن بپوشند چون هوا باید در جریان باشد تا بخیه‌ها زودتر جذب شوند و از طذف دیگر در محیط بسته احتمال ایجاد عفونت بسیار زیاد است.»
اگر خانم‌های که تازه زایمان کرده‌اند، قرمزی، تورم، ترشح و بوی بد در ناحیه بخیه مشاهده کردند، باید فورا به پزشک مراجعه کنند. باید بدانید که احتمال ایجاد عفونت در خانم‌های مبتلا به چاقی، خانم‌هایی که در زایمان‌اول‌شان سزارین کرده‌اند، مبتلا به دیابت هستند و یا زایمان دوقلویی داشته‌اند بیشتر است.  
 
نی نی سایتمطالب مرتبط :روش بهبود بخیه زایمان طبیعی را یاد بگیرید!!باورهای غلط سزارینیروش از بین بردن جای زخم بخیه و جراحی


دوشنبه 24 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن