تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797797569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده‌سازی موشک‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگبرای جنگ با امپریالیسم/نظر رهبر کره‌شمالی درباره آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آماده‌سازی "موشک‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ"برای جنگ با "امپریالیسم"/نظر "رهبر کره‌شمالی" درباره آمریکا
اخیرا رهبر کره‌شمالی فرمان جدیدی را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کره شمالی یک کشور مستقل در منطقه شرق آسیاست که با سیاست های توسعه طلبانه ایالات متحده آمریکا در منطقه مخالف بوده و لذا برای مقابله با آن اقدام می کند.

ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در سازمان ملل متحد معتقدند می توانند در مقابل توان موشکی و آزمایش های پی در پی این کشور تحریم هایی را وضع کرد و "پیونگ یانگ" را به زانو درآورد ؛ اما در حال حاضر هیچ کدام از تحریم ها به صورت جدی کره شمالی را به چالش نکشیده است.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته  قطعنامه تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد که گفته می شود، حاوی شدیدترین تحریم های دو دهه اخیر علیه کره شمالی است و کلیه محموله هایی که از "پیونگ یانگ" به مقصد می‌رود یا بالعکس مورد بازرسی باید قرار بگیرد.

بر اساس این قطعنامه، فروش هرگونه سلاح به کره شمالی ممنوع شده است. از طرفی کلیه محموله هایی که وارد کره شمالی می شوند یا از این کشور به مقصد کشورهای دیگر فرستاده می شوند باید بازرسی شوند. 16 فرد حقیقی و 12 سازمان این کشور نیز به فهرست تحریم های سازمان ملل اضافه شدند.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در مورد عدم واکنش کره شمالی به تحریم های آمریکا و سازمان ملل متحد گفت: انتظار ما این است که تحریم ها یک شبه ثمر بخش نخواهد شد بلکه ما دیده ایم که انزوای فزاینده برخی از کشورها را به ارزیابی مجدد راهبرد خود وا می دارد.

البته مقامات ارشد کره شمالی و به خصوص "کیم جونگ اون" معتقد هستند که استفاده از راهبرد تهدید فزاینده ضد "پیونگ یانگ" باعث می شود تا این کشور توان نظامی خود را افزایش دهد و در مسیر مقابله با ایالات متحده آمریکا گام بردارد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که در جمع مقامات نظامی این کشور سخن می گفت بر ضرورت آمادگی تسلیحات هسته ای  "پیونگ یانگ" برای مقابله با تهدیدات دشمن تاکید کرد.  وی  ادامه داد: کره شمالی در آرایش نظامی خود تجدید نظر می کند تا هر زمان که لازم باشد به حملات پیشگیرانه متوسل شود.
 
"کیم جونگ اون"  تاکید کرد: اوضاع کنونی با خطرات عدیده ای همراه است و نیاز است که  "کلاهک های هسته ای" برای دفاع ملی مستقر می شوند در حالت آماده باش دائم برای پرتاب در هر لحظه باشند.

دستور آماده سازی کلاهک های هسته ای در حالی صورت می گیرد که کره شمالی پس از صدور قطعنامه نیز چند موشک کوتاهبرد سطح به سطح شلیک کرد و در مقابل صدور قطعنامه آمریکایی در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.



**کدام موشک می تواند نامزد  "روی لانچر فرستادن" از سوی کره شمالی است؟

کره شمالی موشک های غول پیکری را تولید کرده که قابلیت حمل "کلاهک هسته ای" را دارند و "موسودان" و "تائپودونگ" نامزدهای اصلی روی لانچر فرستاده شدن از سوی کره شمالی هستند که آمریکا شدیدا نگران توانمندی این موشک هاست.



آماده‌سازی





"تائپودونگ  (Taepodong Intercontinental Ballistic Missile)" یک موشک بالستیک  قاره پیماست که توانمندی گسترده ای در مورد اصابت قرار دادن سواحل غربی آمریکا و از جمله پایتخت این کشور را دارد. این موشک توانمندی حمل کلاهک هسته ای را نیز دارد و بردی معادل 5 تا 10 هزار کیلومتر بسته به مدل آن  تخمین زده شده است. 

دیلی بیست در این زمینه نوشت:  به احتمال زیاد، ممکن است اینکه این ماهواره در حال چرخیدن به دور زمین است، یک تله و فریب باشد؛ زیرا در سال 2012 بعد از آخرین آزمایش موشک دور برد، کره شمالی اعلام کرد که یک ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاده ؛  اما تاکنون هیچ سیگنالی از سوی این ماهواره کشف نشده است.


در گزارش دیلی بیست آمده است:  تا بحال، دوربردترین موشک کره شمالی هرگز یک سلاح نبوده است. این موشک‌ برای انتقال، گردآوری، سوخت‌گیری و آزمایش قبل از پرتاب به چندین هفته زمان نیاز دارد. محاسبات اینگونه بوده است که آمریکا در یک محیط جنگ، به زمان زیادی برای تخریب سکوی پرتاب روی زمین نیاز دارد.


دیلی بیست ادامه داد: "تائپودونگ (Taepodong)"  را می‌توان به سادگی قبل از آنکه پرتاب شود، مورد هدف قرار داد؛ اما زمانیکه به نزدیکی فضا برسد، بسیار ترسناک می شود. این موشک بردی دارد که می‌تواند در بیش از نیمی از قاره آمریکا، گودی ایجاد کند؛ اگر کلاهک آن هسته‌ای باشد و بر فراز آمریکا منفجر شود.

ایالات متحده آمریکا در شبه جزیره کره ، اقدامات تهدید آمیز گسترده ای را ضد "پیونگ یانگ" انجام داد و لذا دستورات نظامی رهبر کره شمالی به عنوان فرمانده نیروهای مسلح این کشور در جهت ایجاد بازدارندگی بود.

البته اخیرا هم کره شمالی مبادرت به آزمایش یک "بمب هیدروژنی"  کرد و آزمایش این بمب هیدروژنی پاسخی به اقدامات تحریک آمیز آمریکا در منطقه بوده و البته واکنش مقامات غربی را برانگیخته است.

اقدامات اخیر کره شمالی در آزمایش بمب هیدروژنی و درست یک ماه پس از آن پرتاب ماهواره، نگرانی‌ها درباره افزایش توانایی این کشور برای ساخت موشک بالستیک فراقاره‌ای که توانایی هدف قرار دادن آمریکا را دارد، افزایش داده است.



**کیم جونگ اون: امپریالیسم به رهبری آمریکا عامل جنگ هسته ای

"کیم جونگ اون"  رهبر کره شمالی، اعلام کرد کشورش آزمایش بمب هیدروژنی را برای دفاع از خود برابر تهدید ایالات متحده آمریکا به جنگ هسته‌ای انجام داده است.  وی  افزود: «آزمایش بمب هیدروژنی جمهوری خلق دموکراتیک کره اقدامی برای دفاع از خود و برای دفاع مطمئن از صلح در شبه جزیره کره و امنیت منطقه‌ای برابر خطر وقوع جنگ هسته‌ای بود که عامل آن امپریالیسم به رهبری آمریکا است.»



آماده‌سازی



آماده‌سازی





"کوین راد" رئیس مؤسسه سیاست جامعه آسیا و نخست‌وزیر اسبق استرالیا در این زمینه عنوان داشت: انجام چنین تحرکاتی از سوی "پیونگ‌یانگ"، نشان دهنده ناکارآمدی تلاش‌های دیپلماتیک برای کنترل رفتار کره شمالی بوده و  جامعه جهانی اعتقاد دارد اقدامات کره شمالی در آزمایش بمب هیدروژنی و پرتاب ماهواره، تخطی از تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور است.

وی در ادامه افزود: قدرت‌های جهانی باید فشار بر کره شمالی را افزایش دهند و شورای امنیت سازمان ملل نیز باید در این ارتباط یک‌پارچه عمل کند. دست‌یابی به موفقیت درباره پرونده کره شمالی، مستلزم کنار آمدن با «کیم جونگ اون،» رهبر این کشور، است.


سوال اینجاست که آیا کره شمالی موشک سنگین "تائپودونگ" به عنوان یک سلاح  هسته ای  برای جنگ با آمریکا روی لانچر خواهد فرستاد ؟ موشکی که اگر استفاده شود ایالات متحده آمریکا شدیدا نگران خواهد شد و تحریم های اخیر سازمان ملل هم به دلیل قدرت موشکی کره شمالی است.

گزارش از محمد زرچینی





۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن